• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Kärleken9

källerud: Jag köpte ett vitt papper med silverblommor på, finns i mitt galleri, som jag skrev inlagan på, det är den du menar? Skrev sen fel och det var på håret jag hade kvar papper så det räckte. Visade sig sen att det bara fanns att få tag på i tyskland. Men som tur var så räckte det... Tänk bara på att i vissa skrivare, bla min, så går det inte att skriva ut på transparant papper, antar det är det du menar. När det strulade för oss så tänkte jag att alla kommer ju inte se den andras inbjudan så vad gör det om de inte är exakt lika, i pappers val alltså.

Hmmm svårt det där exemplet du beskrev. Hade nog skickat till båda så är det inga funderingar. Eller alt. om de bor mer hos den ena än den andra och kanske skrivit med den andras namn, under den som bor där.

Lyckades precis ropa in en klänning åt min tärna på tradera: www.tradera.com/Snygg-Silver-Satin-klanning-32-34-auktion_105617234 Hoppas nu den är fin då den kommer!

• källerudd
    Kärleken9 skrev 2010-01-31 15:12:11 följande:
    källerud: Jag köpte ett vitt papper med silverblommor på, finns i mitt galleri, som jag skrev inlagan på, det är den du menar? Skrev sen fel och det var på håret jag hade kvar papper så det räckte. Visade sig sen att det bara fanns att få tag på i tyskland. Men som tur var så räckte det... Tänk bara på att i vissa skrivare, bla min, så går det inte att skriva ut på transparant papper, antar det är det du menar. När det strulade för oss så tänkte jag att alla kommer ju inte se den andras inbjudan så vad gör det om de inte är exakt lika, i pappers val alltså. Hmmm svårt det där exemplet du beskrev. Hade nog skickat till båda så är det inga funderingar. Eller alt. om de bor mer hos den ena än den andra och kanske skrivit med den andras namn, under den som bor där. Lyckades precis ropa in en klänning åt min tärna på tradera: www.tradera.com/Snygg-Silver-Satin-klanning-3... Hoppas nu den är fin då den kommer!
    Fast detta ska vara ett papper som fungerar både i bläck och laser skrivare så det borde inte vara nått problem, mest det att jag inte har tillräkligt..Men visst de ser ju inte varandras...

Det bor ganska långt i från varandra men jag tror han är mer och hälsar på henne...och jag tror till och med att han letar jobb på henner ort nu, men han lär liksom inte hinna flytta dit. Jo hade jag bara skickat till den ena skulle jag ju skrivit xx och yy så gör jag på alla även de som är sambo och särbos, bådas namn kommer att stå. men just detta att båda hade varit bjudna även om de inte varit ett par...Får fundera lite mer på det.

Grattis va kul...jag har försökt att köpa en grej en gång..vann den auktionen men fick aldrig min plånbok, så vågar inte riktigt försöka igen..
  • JollyO
    källerudd skrev 2010-01-31 14:46:49 följande:
    Sen måste jag köpa kuvert oxå..var har ni andra köpt era?? lite snyggare vita...
    Jag köpte på Akademibokhandeln till slut. Gick runt och kollade olika bokhandlar, Panduro mm och de flesta har samma utbud. Paperix har jag för mig att de heter. Men det var väldigt olika priser, även om det var samma kedja. Den affären där jag till slut köpte kuverten kostade de 3 kr styck, men över tio stycken kostade de 2,25kr styck. Fråga i kassan om mängdrabatt!

Nu är korten tryckta och hemma! Har delat ut tre inbjudningar och nu ska vi skriva ut etiketterna, kan lägga ut bilder senare på hur de blev! Sååå snygga
  • Kärleken9

Jag har inte lagt ner så mkt krut på just kuvert, ska ju bara öppnas. Hihih Ska däremot sätta en stickers i form av guldringar som förseglar kuvertet.

Källerud: Sånt är tråkigt, har både köpt och sålt mycket på tradera och peppar peppar aldrig råkat ut för sånt.

• KatjaB

vet inte hur tjocka festhäften ni har, men det går att sy ihop dem. Ställ in på de största stygnen o var lite försiktig bara när ni syr. knyt ändarna av snören för hand.

Vet inte hur våra ska sitta ihop, har inte tänkt på det än.

Idag har vi haft födelsedagsfika här med släktingar.. hade fest igår kväll för kompisarna, så nu är man rätt trött. hehe, längtar lite tills att barnen somnat för natten :-P

• källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-31 17:24:39 följande:
    vet inte hur tjocka festhäften ni har, men det går att sy ihop dem. Ställ in på de största stygnen o var lite försiktig bara när ni syr. knyt ändarna av snören för hand.Vet inte hur våra ska sitta ihop, har inte tänkt på det än. Idag har vi haft födelsedagsfika här med släktingar.. hade fest igår kväll för kompisarna, så nu är man rätt trött. hehe, längtar lite tills att barnen somnat för natten :-P
    Det var ju en smart idé men hur tjockt klarar symaskinen?? Vi har ju ganska tjockt papper som skal...men det tanken ska jag komma ihåg =)
  • rosesarered

Jag har Panduros bok om trycksaker och där har dom helt enkelt gjort programblad genom att göra ett skal av typ kartong och sen skrivit ut texten på ett a4 papper som de vikt i mitten. Sen fäst pappret i mitten med ett satinband som man knyter runt skalet. Så det är bara bandet som håller pappret på plats.

Vi köpte våra ljusgröna kuvert på Åhlens. Inlagan har vi skrivit ut på lite tjockare vitt a4 papper från panduro. Typ bassortimentet.
    Verkar som att alla i tråden är i slutspurten med inbjudningarna. Även vi
    Går ni till posten och handstämplar eller lägger ni på lådan?

Och ja lägg bilder i era gallerier på era kort!
    hälsningar trycksaksnörden

• Tokisen

Så som du förklarat det e porecis så vi ska göra fast med silvrigt gummiband från Panduro
    Blir jättebra och göra så

rosesarered skrev 2010-01-31 18:09:21 följande:
    Jag har Panduros bok om trycksaker och där har dom helt enkelt gjort programblad genom att göra ett skal av typ kartong och sen skrivit ut texten på ett a4 papper som de vikt i mitten. Sen fäst pappret i mitten med ett satinband som man knyter runt skalet. Så det är bara bandet som håller pappret på plats.Vi köpte våra ljusgröna kuvert på Åhlens. Inlagan har vi skrivit ut på lite tjockare vitt a4 papper från panduro. Typ bassortimentet.Verkar som att alla i tråden är i slutspurten med inbjudningarna. Även vi Går ni till posten och handstämplar eller lägger ni på lådan?Och ja lägg bilder i era gallerier på era kort! hälsningar trycksaksnörden
  • Korallbruden

Inbjudningar vad är det??? ( Jag bara busar) vi har fått tips på rätt tryckare så vi skall lägga en beställning. Blir nog till att göra tackkort samtidigt så är det klart också.

• Tokisen

Nu finns våra injudningar i gallerier om nån vill kika