• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Sarakm

Ceke: vart hittade du tjärat snöre? Tack för hjälpen

Hälsar
    Sara

• minimis

Dum fråga kanske, men kan man på nåt vis se om säljare på ebay inte skickar till Sverige?

• JollyO
    minimis skrev 2010-01-29 22:22:04 följande:
    Dum fråga kanske, men kan man på nåt vis se om säljare på ebay inte skickar till Sverige?
    Det står till höger om de skickar worldwide eller bara till något speciellt land. Även om de anger tex UK så kan de vara snälla och skicka till Sverige ändå.
  • minimis

jag fattar ingenting på ebay. jag skulle köpa näbbklänning och bekräftar till sist, sen händer ingenting. Ska jag få ett mail eller nåt?

• KatjaB

Men räcker inte maten då även om de skulle ta av alla tre? Man äter ju oftast inte mer utan bara mindre men lite av allt om det finns flera alternativ?

Har inte ens tänkt på det där med vad man ska skriva, tänkte nog skriva middag fast det är en buffé. Men det kanske man inte ska då

sarahkka76 skrev 2010-01-29 21:08:22 följande:
    Hur formulerar man på inbjudan vad det är för typ av middag man bjuder på?Vi har som ett slags buffe, där vi har en förrätt, 3 olika alternativa varmrätter och sen tårta till dessert. Folk får ta själva. Hur formulerar man detta i inbjudan? Om vi skriver middag så förväntar sig väl folk 3-räters sittande middag. Skriver vi buffe så förväntar de sig nog att kunna ta av all rätter.Hur skulle ni ha gjort?Vi har iof sig skrivit i menyn, alt 1, 2 och 3 framför rätterna, men vi vill även att det på ngt sätt ska framgå i inbjudan. Något att nämna i infobladet kanske?
  • Kärleken9

Vi skriver bara att efter vigseln bjuds det till fest, tror de flesta förstår att det ingår middag då eftersom vi vigs kl 15... Vet inte hur det blir om det blir buffé eller bordservering, ja det blir det ju lite hur som haver, men eftersom det är våra föräldrar som bjuder på festen så får de bestämma det.

Vad ska era män har på sig på dagen D? Funderar som en dåre på väst och cravatt, men vart ska man köpa? Hyra verkar gå på lika mkt som att köpa från tex ebay ju. Men jag är också novis på det området och känner mig lite skepptisk...

• KatjaB

vi kommer ha förrätten färdigserverad på faten när gästerna kommer in i lokalen, sedan buffé och därefter en dessert som serveras till borden.

• KatjaB
    källerudd skrev 2010-01-29 11:51:02 följande:
    hihi tror det eller ej men postorder www.laredoute.se
    åh, vad billiga dessutom.. såg att det fanns vita också.
    Är lite kluven för själva vigseln, är ju utomhus och det kanske vore bra med andra skor just då så att inte klacken sjunker ner i marken hela tiden.. samtidigt så är ju mina andra skor med 5 cm klack de som jag tänkt ha resten av dagen så det kanske ser dumt ut att klänningen blir för lång
  • rosesarered

Hmm det var tydligen inga problem att få skenan i av det gamla guldet. Det var rött guld jag lämnade in och ringen ska bli i vitt guld. Sen vet jag inte om dom tar mera i arbetskostnad för det, min svägerska jobbar i butiken jag beställde från så hon som äger butiken sa att det var "specialfall" hehe
    Måste erkänna att jag är väldigt dålig på detta med ringar och stenar. Jag valde helt enkelt den ringen som såg snyggast ut med min förlovningsring. Innan jag beställde min ring visste jag inte ens vad prinsess slipning är för något så på den nivån är mina kunskaper..
    Ja, det blir säkert super ändå!

På inbjudan skrev vi att vi bjuder på bröllopsfest och då innefattar det middag, vi vigs också klockan 15.

Min sambo ska ha på sig grön nehru med väst Vi hyr och kläderna har provats ut. Finns bilder i mitt galleri. Lite "annorlunda" kläder. Jag tror att sambon är lite stolt över sitt klädval eftersom han inte vill att någon ska få se bild på hans kläder och han är övertygad om att alla kommer att bli "chockade".
    Däremot så har jag visat bild på min klänning till alla som vet om att vi ska gifta oss. Så lite omvända roller här alltså...

Svar på tråden Juli 2010