• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • minimis

jag menade ju naturligtvis 1,5 år :)

KatjaB skrev 2010-01-28 07:58:44 följande:
    ja, jag kollade också på det, dock täcker den inte rotfyllningar utan vanliga hederliga hål o sånt. Men det kostade enligt lappen jag läste på 45 kr i månaden o det blir ju billigare än en undersökning iallafall på ett år, så det låter ju bra.
  • CeKe

Korallbruden: Har du kollat på ebay? Har varit inne o kikat där och sett de två som du verkar ha kikat på!

• Korallbruden

Åhhh!! Gulle dig! höll på att säga vart då men klart jag vill gå in och shoppa dem hur sökte du för att hitta dem?

• tessomac

Jäklar vilken aktivitet det varit i den här tråden

roses: Vi ska ha runda bord och har också tänkt oss något arrangemang i mitten.

Liksom alla andra ska vi ha klädkod kavaj. Vi skiter i Magdalena Ribbing och hennes vänner eftersom sambon och marskalkerna ska ha smoking.

rosesarered skrev 2010-01-27 21:19:25 följande:
    Här är man bort nån dag och full fart i tråden Mrsmuffin,vad tråkigt med ringen!! Hoppas ni hittar den även om det känns osannolikt. Jag tappade min ring en blöt midsommarafton för tre år sedan. Dagen efter fick fästmannen och svärmor leta efter den på stranden där vi nattbadat innan när jag låg och hade århundradets värsta baksmälla. Tur nog hittade jag ringen sen på toaletten under handfatet. men jag lärde mig en läxa Dukning, vet inte riktigt. Vi ska ha runda bord så det blir nånslags arrangemang i mitten av bordet. Ingen annan här som ska ha runda bord?Klädkod,även vi ska ha kavaj. Känns som att det passar bäst på vårt bröllop. Sen bryter vi säkert mot etiketten eftersom sambon ska ha frockcoat och då ska man kanske ha en annan klädkod än kavaj? ja, jag har ingen koll på etikettregler som ni märker...Papper,vi skrev ut vår inlaga till korten på vita cansonpapper från Panduro. Fanns i många olika färger och blev fint tycker jag. Annars är transparent papper fint och skriva ut på. Imorgon ska jag gå och kolla på ring! spännande!Min svägerska jobbar i en guldsmedsaffär och jag fick tipset av henne att skrapa ihop gammalt guld. Har gjort mitt bästa ikväll och hoppas på att guldet ger lite pengar som man kan lägga till ringbudgeten.
  • KatjaB

Vi tänkte inte heller följa vett och etikett när det gäller brodsplacering. Honnörsbordet blir visserligen ganska klassiskt, men till bords får både gifta, sambos och inte så etablerade par varandra som bordsherrar och -damer. Sätter folk så att de känner iallafall några och hyfsat rätt i ålder så att vi tror att alla får roligt sällskap. Tycker det är så trist när man varit på bröllop där de inte tänkt till alls och många får sitta med folk de inte har något som helst att prata om.

• Korallbruden

det heter igen och inte med extra n korallbruden... även om juli brudarna börjar vänja sig vid ordblinda mig... blir så trött ibland...

• CeKe

Hmm, jag gjorde den långa varianten av att söka efter Caketopper Wedding, så kom det upp MASSOR av sidor.. men sök efter deras namn så som de heter på den sidan du tittat på! Så hittade jag Gone fishing i alla fall. har lagt ett bud, så får se hur det går

Korallbruden skrev 2010-01-28 12:46:03 följande:
    Åhhh!! Gulle dig! höll på att säga vart då men klart jag vill gå in och shoppa dem hur sökte du för att hitta dem?
  • rosesarered

Jag har beställt min vigselring!
    Bara sådär. Galet va

Var hos min svägerska i affären hon jobbar i och hade med mig gammalt guld vilket visade sig vara 10 gram. Fick prova på ringar och fastnade för en 22tusen kronors engelbrekt ring. Ligger inte riktigt i vår budgetklass så istället smälter de ner guldet och använder det till skenan och gör en egen design som utgår ifrån ringen.
    Det kommer att bli så fint tyvärr ingen bild än.

• minimis

Blir den väldigt lik ringen du tänkt dig från början? Jag funderar också på att "designa" en egen, men det beror ju på om det blir billigare eller ej, har ju en hel del guld som skräpar här hemma..

Svar på tråden Juli 2010