• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • KatjaB

Våra ringar är i titan, så simons kostade faktiskt bara 1300. Mina däremot kostade ju mer eftersom det är stenar i. Så här är det jag som framförallt får se till att inget tappa bort ringarna

• JollyO

När det gäller klädkod har vi angivit kavaj, vilket betyder att männen har hel kostym (i ljusare färg om det passar sig) och kvinnor klänning som är finare än vardagsklädsel. Vi har rådfrågat Magdalena Ribbing och hon är mycket noga med att man ska använda sig av befintliga klädkoder.

Sommarfin kanske är ljus kostym för någon och shorts och t-shirt för en annan. Inte så kul att det blir så olika kläder på gästerna. Vill ju inte att någon ska känna sig underklädd och "som kusinen från landet"

• Casmel

Har redan fått några som Osa´t på inbjudningarna

Dom som fått och Osa´t har vetat om så inga chockreaktioner här inte

Vi har valt klädkod: Kavaj men precis som någon annan sa så har dom ingen kavaj och inte tänkt köpa en så får man väl såklart komma i skjorta. Så länge ingen kommer i "gå på krogen"-kläder och man ser att dom ansträngt sig lite så är vi nöjda

• Mia 77

Har ni redan hunnit få ut era inbjudningar? Jag har inte ens beställt än

Vi kommer ha klädkod kavaj

• Tokisen

Vi har klädkod kostym för herrar och klänning för damerna.
    Vi vill att alla ska få klä upp sig och få känna sig extra fin, d e så sällan man klär upp sig.

• minimis

Vi har inte skickat inbjudan än. Kommer att ha klädkod: Kavaj
    På bröllop tycker jag nog att man ska klä upp sig, så det är en rätt bra riktlinje för gästerna. Visst hade det varit kul att ha riktigt högtidliga kläder för en gångs skull, men då ska man väl anpassa mat etc efter det med. Kan ju inte ha en billig buffé till balklädsel ;) Eller det kanske man kan, men det kan ju ändå börja klagas kanske...jag vet inte...

mirja.se var visst vår "trubadurs" hemsida. Dottern Meja 15 månader verkar gilla henne iaf! hihi

• KatjaB

vi har inte skickat dem än, de är i princip klara, väntar bara på att få hem sidenbanden jag beställt så att vi kan göra det sista och skicka dem. Tänkte skicka nu i mitten på februari

• minimis

Är det de inbjudningskorten som du har i dina bilder?

KatjaB skrev 2010-01-27 19:58:27 följande:
    vi har inte skickat dem än, de är i princip klara, väntar bara på att få hem sidenbanden jag beställt så att vi kan göra det sista och skicka dem. Tänkte skicka nu i mitten på februari
  • rosesarered

Här är man bort nån dag och full fart i tråden

Mrsmuffin,
    vad tråkigt med ringen!! Hoppas ni hittar den även om det känns osannolikt. Jag tappade min ring en blöt midsommarafton för tre år sedan. Dagen efter fick fästmannen och svärmor leta efter den på stranden där vi nattbadat innan när jag låg och hade århundradets värsta baksmälla. Tur nog hittade jag ringen sen på toaletten under handfatet. men jag lärde mig en läxa

Dukning,
    vet inte riktigt. Vi ska ha runda bord så det blir nånslags arrangemang i mitten av bordet. Ingen annan här som ska ha runda bord?

Klädkod,
    även vi ska ha kavaj. Känns som att det passar bäst på vårt bröllop. Sen bryter vi säkert mot etiketten eftersom sambon ska ha frockcoat och då ska man kanske ha en annan klädkod än kavaj? ja, jag har ingen koll på etikettregler som ni märker...

Papper,

vi skrev ut vår inlaga till korten på vita cansonpapper från Panduro. Fanns i många olika färger och blev fint tycker jag. Annars är transparent papper fint och skriva ut på.

Imorgon ska jag gå och kolla på ring! spännande!
    Min svägerska jobbar i en guldsmedsaffär och jag fick tipset av henne att skrapa ihop gammalt guld. Har gjort mitt bästa ikväll och hoppas på att guldet ger lite pengar som man kan lägga till ringbudgeten.

• minimis

Men brudgummen måste ju få klä sig som han vill oavsett klädkod? Det tycker jag iaf, eller har iaf inte tänkt nåt annat... Hm...Får nog kolla upp detta :) Eller vad säger ni andra?

Vad tycker ni om www.shopindream.com/product-6102.html ???
    Funderar på om inte det är min klänning...

rosesarered skrev 2010-01-27 21:19:25 följande:
    Här är man bort nån dag och full fart i tråden Mrsmuffin,vad tråkigt med ringen!! Hoppas ni hittar den även om det känns osannolikt. Jag tappade min ring en blöt midsommarafton för tre år sedan. Dagen efter fick fästmannen och svärmor leta efter den på stranden där vi nattbadat innan när jag låg och hade århundradets värsta baksmälla. Tur nog hittade jag ringen sen på toaletten under handfatet. men jag lärde mig en läxa Dukning, vet inte riktigt. Vi ska ha runda bord så det blir nånslags arrangemang i mitten av bordet. Ingen annan här som ska ha runda bord?Klädkod,även vi ska ha kavaj. Känns som att det passar bäst på vårt bröllop. Sen bryter vi säkert mot etiketten eftersom sambon ska ha frockcoat och då ska man kanske ha en annan klädkod än kavaj? ja, jag har ingen koll på etikettregler som ni märker...Papper,vi skrev ut vår inlaga till korten på vita cansonpapper från Panduro. Fanns i många olika färger och blev fint tycker jag. Annars är transparent papper fint och skriva ut på. Imorgon ska jag gå och kolla på ring! spännande!Min svägerska jobbar i en guldsmedsaffär och jag fick tipset av henne att skrapa ihop gammalt guld. Har gjort mitt bästa ikväll och hoppas på att guldet ger lite pengar som man kan lägga till ringbudgeten.
Svar på tråden Juli 2010