• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden

Ja du kan slå ut den om det inte är ett eternetyband för då börjar det kosta...

• minimis

Jag hittade precis TRUBADUREN som jag vill ha till vår bröllopsfest, på blocket. Håller tummarna på att hon kan då för hon var riktigt bra!!

• JollyO
    Korallbruden skrev 2010-01-25 19:47:57 följande:
    Ja du kan slå ut den om det inte är ett eternetyband för då börjar det kosta...
    Vad kan det gå på?
    1000 kr, eller är det mycket mer?
  • källerudd

Ännu en ringfråga..hur höga brukar ringa med stena vara...vill ju inte att den ska bli högre än den jag har...hur gör man om det inte stämmer??

• KatjaB

kan du inte mäta hur hög din är och ha samma höjd? Du kan maila kaplans o fråga om höjd o bredd på de ringar du är intresserad av.. har gjort det några gånger

källerudd skrev 2010-01-25 20:31:11 följande:
    Ännu en ringfråga..hur höga brukar ringa med stena vara...vill ju inte att den ska bli högre än den jag har...hur gör man om det inte stämmer??
  • KatjaB

Du kan hitta rätt fina till bra priser också, var på guldfynd för typ en månad sedan och då hade de en ring till reapris tror jag.. den kostade 4000 kr ungefär, vitt guld med 10-12 st stenar i 0.02 ct. En sån där rak modell med en rad stenar i, den var faktiskt riktigt fin.
    Tror den finns på deras hemsida men där står det att den kostar ca 6000 kr , men det kanske fortfarande är rabatt.

källerudd skrev 2010-01-25 19:27:33 följande:
    Jag har en fråga om det där med ringar. Min sambo vill köpa och välja min ring, vilket jag tycker är helt oki och ska bli spännande. Dock har jag några restriktioner, den ska vara i vitguld och ha stenar kanske inte runt om men iaf på ovansidan... (han tycker oxå den ska ha stenar, dock tycker han rödguld är finare, men det är ju jag som ska ha den :P), Hur mycket kan en sådan ring kostar. Kan inget om slipningar på stenar el liknande..Tycker era ringar verkar vara jätte dyra och jag tror inte min m2b är beredd att lägga ens i närheten av det..men om jag börjar bearbeta honom på att ringar är dyrt så kanske det inte blir som en chock för honom vilket jag annars tror det blir. Kommer inte ihåg va våra förlovningsringar kostade...
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-25 20:40:23 följande:
    kan du inte mäta hur hög din är och ha samma höjd? Du kan maila kaplans o fråga om höjd o bredd på de ringar du är intresserad av.. har gjort det några gånger
    [/citat]
    KatjaB skrev 2010-01-25 20:42:59 följande:
    [citat]
    Du kan hitta rätt fina till bra priser också, var på guldfynd för typ en månad sedan och då hade de en ring till reapris tror jag.. den kostade 4000 kr ungefär, vitt guld med 10-12 st stenar i 0.02 ct. En sån där rak modell med en rad stenar i, den var faktiskt riktigt fin. Tror den finns på deras hemsida men där står det att den kostar ca 6000 kr , men det kanske fortfarande är rabatt.
    Har tyvärr inget skjutmått och min är lite välvd men på kanten verkar den vara 1mm (med vanlig linjal) och jag hittar inga ringar med stenar som är så tunna...

Ja men det lät ju mer överkomligt...Men ni som kan en massa om slipning, vad ska man välja där då?? el ja jag får ju inte välja, men önska kan jag ju :P

Vi får väl ta en runda till en butik snar så vi kan prova och kika lite även om han får välja och köpa själv.
  • KatjaB

ok, min är ju halvkupad, ungefär som ett D i formen, så själva kanten är på 1 mm men totalt är den på 2 mm.
    Går det inte att lägga den mot en linjal och försöka ögonmåtta hur pass tjock den är på högsta punkten?

Det där med stenar är ju en hel vetenskap, jag gillar briljanter (vanliga runda du vet) de glittrar så fint, sen är ju fyrkantiga prinsesser också fina och baguetter (lite avlånga) men vad jag fattat det som så gnistrar de inte lika mycket. Men jag tror att de andra slipningarna kostar mer, inte massor mer kanske men om du har många stenar så borde det ju göra lite skillnad i pris.

källerudd skrev 2010-01-25 20:46:38 följande:
    Har tyvärr inget skjutmått och min är lite välvd men på kanten verkar den vara 1mm (med vanlig linjal) och jag hittar inga ringar med stenar som är så tunna...Ja men det lät ju mer överkomligt...Men ni som kan en massa om slipning, vad ska man välja där då?? el ja jag får ju inte välja, men önska kan jag ju :PVi får väl ta en runda till en butik snar så vi kan prova och kika lite även om han får välja och köpa själv.
  • Kärleken9

Vi vill ha en varsin enkel slät, som förlovningsringarna, mest för att jag har fått en ring med en pärla i av min blivande i 30 års present och jag vill inte ta bort den så det blir snyggt med en slät på varsin sida om den. Någon med tips på ställen, gärna nätet, där de säljer såna ringar till bra pris?

• minimis

Kollat hos Hedbergs Guld?

Kärleken9 skrev 2010-01-25 22:29:29 följande:
    Vi vill ha en varsin enkel slät, som förlovningsringarna, mest för att jag har fått en ring med en pärla i av min blivande i 30 års present och jag vill inte ta bort den så det blir snyggt med en slät på varsin sida om den. Någon med tips på ställen, gärna nätet, där de säljer såna ringar till bra pris?
Svar på tråden Juli 2010