• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Ni som varit på bröllopsmässan idag, hur var den? Det blev inget för oss. Har varit sååå trött idag. Blev sent igår, så det blev en lugn o trevlig dag på stan istället =)

• KatjaB

ceke: vad kul med både ringen och att lokalen har allt Bygdegårdar kan vara lite underskattade, ofta så är de väldigt praktiska.

kärleken9: haha, ja jag är ju här lite vääl mycket kanske Grejen är att jag har ett kontorsjobb, så mellan samtal så går jag in här o kollar då o då när jag har lite småtråkigt

• källerudd

Ceke...va roligt att så mycket ha löst sig..

själv ska vi boka tält i veckan samt kolla om de även hyr ut dukar..för det är ett område som vi krisar på. Just nu sitter jag och leta adresser till de sista gästerna. Gästlistan är entligen spikad och jag har 12 inbjudningskort kvar att göra..Tyvärr är svärfar i väg (han har en värmepistol jag brukar låna) så de blir inte klara i helgen som jag tänkt. men ingen fara på taket än.

Dock är jag lite orolig då min strömkabel till datorn la av igår och jag nu inte kan starta den alls, då batteriet är riktigt uruselt och inte håller något. Tog fram sambon gamla skrälle..men här finns ju inget av all vår planering :S

Har länge funderat på att köpa en ny dator då den är lite kass, men tänkt att det får vänta till efter bröllopet :S Men nu måste jag köpa ny kabel och sen troligtvis köpa nya ändå dator oxå =(

• Kärleken9

Hmmm fått tips på en bra säljare på e-bay som säljer herrvästar med matchande slips, ser grymt fina ut. Och till en tredjedel av hyrpriset i sverige... Åhhh nytt att fundera på, kommer hela tiden nya saker.

KatjaB.hehehe känner igen det där, har själv varit en kontorsråtta men pluggar just nu så vid tid så sneglar man in på sidan JA.

Källerud: Ja just det ja man måste söka reda på allas adresser också... *Pust* Aja tur nätet finns. Ingen rolig utgift med en ny dator men bara att ta tjuren vid hornet...

Har stått stiltje här ett par dagar eftersom vi legat sjuk hela familjen men snart är vi väl på fötter igen och kan fortsätta planeringen. Det som just nu blinkar på min sida är transport från kyrkan till festen, svärfar, 2be, skulle kolla upp det och sen boka övernattning på bröllopsnatten. Är inne på ett stället och kommer få mer bilder därifrån i veckan.

• sarahkka76

källerud: vi råkade ut för samma i fredags, med min bärbara. blev lite nervös då vi trodde först att det var datorn. Som tur det är så är min sambo datatekniker så han kunde konstatera att det var strömkabeln som hade gått. Datorn gick inte att sätta på alls då. Så vi åkte iväg och köpte en ny adapter och nu fungerar den klockrent igen

kärleken: välkommen tillbaka

• sarahkka76

Jag har en fråga ang infobladet. Där ska vi skriva att tärnan ansvarar för möhippa/svensexa och att det är henne man ska kontakta om man undrar ngt.
    Vi har bestämt att det är vänner och de i samma generation som oss som tillhör familjen som ska få vara med. Blir det fel, taskigt på ngt sätt att skriva det allmänt i infobladet när alla inte är "bjudna"? Eller är det underförstått att under möhippan så är det vännerna som är brukar delta?

• källerudd
    sarahkka76 skrev 2010-01-24 14:35:10 följande:
    Jag har en fråga ang infobladet. Där ska vi skriva att tärnan ansvarar för möhippa/svensexa och att det är henne man ska kontakta om man undrar ngt. Vi har bestämt att det är vänner och de i samma generation som oss som tillhör familjen som ska få vara med. Blir det fel, taskigt på ngt sätt att skriva det allmänt i infobladet när alla inte är "bjudna"? Eller är det underförstått att under möhippan så är det vännerna som är brukar delta?
    Oj det där har jag inte ens tänkt på...Tror inte ens jag får en möhippa eller m2b en svensexa. Och skulle vi få det så blir vi totalt överraskade även om jag gärna vill och hoppas lite i smyg. Men jag skulle nog inte skriva ut det. Det är väl din Tärna som bjuder in och när hon gör det får de ju reda på att de kan kontakta henne..eller???

Jag har oxå en fråga..vi vill ha en gästpressentation i festhäftet..Har ni några förslag på hur man ska skriva el vad man kan skriva. Vill ju gärna ha något fyndigt inte bara gift med den, sambo med den osv. Men det står helt still...Vad har/ska ni skrivit/skriva??? Behöver ju inte vara era texter mer tips på hur ni har tänkt och så..
  • sarahkka76

källerud: ja, det kanske är bäst så. Det vore pinsamt om ngn hör av sig och så säger tärnan, nä, det var itne meningen att du skulle få vara med hahahaha
    Jag har inte kommit så långt med gästinformationen, tänkte jag skulle göra den sen när jag vet vilka på som kommer. Men man kan skriva kanske intressen eller lite kuriosa om gästen. tex min blivande, när han var barn lurade många mäniskor i den staden han kommer ifrån att de hade vunnit en brödrost som de kunde komma och hämta i en viss butik. Det blev så stort att lokaltidningen var tvungen att skriva en artikel och informera att det inte fanns några brödrostar att hämta

• sarahkka76

Är det ngn av er som har eller ska teckna bröllopsförsäkring? Är lite kluven till om man ska eller inte? Hur tänker ni kring det?

• Kärleken9

Sarahkka: Oj jag kommer inte ens lägga ner energi att tänka på möhippan, är väl en av de saker vi inte behöver tänka på(???) Utan som källerud skriver, förväntar mig ingen och blir det en så blir jag jätteglad och hoppas i smyg på det Men att skriva om det i info blad nää det skulle jag inte göra. Men smaken är som baken! Är väl oftast tjejekompisarn resp killkompisarna som brukar vara med på möhippa/svensexa? När min syster gifte sig ordnade hennes bästa vänner en och jag var den som ansvara för att få henne på en viss plats en viss tid. Jag var hennes tärna. Och eftersom min tärna är 15 år så tror jag knappast hon kommer ordna någon.

Källerud: Precis som sarah skriver ta med nåt kort kul att veta om personen eller som gör att man har nåt att prata om runt bordet.

Tex
    YY brudens svåger en inbiten modoit som älskar åka skoter tex eller
    XX brudgummens syster som älskar niagara fallen och Labbe och Vitas.

Min svåger, blivande, är just modo fan och åker skoter och min svägersna, blivande, har just varit i canada och har 2 katter som heter Labbe och Vitas.

Svar på tråden Juli 2010