• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Pantertanten

Hej alla!
    Tänkte fråga hur ni tänkt med tema. Går ni stenhårt på en färg eller hur gör ni? Vi ska ha mörklila på brudnäbb och tärna, inbjudningskort och alla andra pappersgrejer blir vitt och mörklila. Men blommorna både i min bukett och i dekorationer ska vara i två nyanser av rosa och vitt. Har inte funderat så mkt på det förut men nu har jag börjat snurra lite om att man kanske inte ska blanda....de flesta har ju en färg som allt är i....hm svårt. Vill INTE blanda in lila i buketten. Vad tycker ni, kan man blanda eller är det snyggast med en färg rakt igenom? Vill verkligen ha mina rosa blommor, men funkar inte med rosa klänning på min tärna....hon skulle vägra ;) (nej kanske inte, men passar inte alls) plus att min sambo gillar det lila då det blir lite mer stiligt och inte lika gulligt som rosa rakt igenom.... Vel vel vel....

• KatjaB

Vi har vitt,vanilj, ljust rosa och svart i temat. Så vi kommer ha de färgerna främst på dukning, inbjudan osv. kommer inte ha nåt svart i buketten men i övrig de färgerna, simon har dock gått ifrån temat med färgen på kostymen, den blir brun/grå fast rätt mörk i färgen. Tycker inte du behöver ha den färgen i din bukett, det skär sig ju inte och det kommer nog ändå se enhetligt ut i övrigt

• Mrs Opp

Vi har aqua och rött som färgtema på dukningen på festen samt på detaljer i inbjudningarna. Jag kommer dock inte att ha blommor i dessa färger och ingen kommer att vara klädd i dessa färger heller. Jag ser färgtemat mer som en guide för att få till ett läckert intryck av festlokalen och dukningen, inte som ett strikt regelverk för allt under dagen. Så kör du på dina fina rosa blommor!

• Kärleken9

minimis: jag kör på www.mywedding.com lätt, enkelt och praktiskt. Speciellt för oss som har många långväga gäster, förhoppningsvis.

Vi har valt limegrönt, silver och vitt som tema. Tänkte mest på dukning och trycksaker då vi valde. Kommer använda vita dukar, silver löpare av väv i mitten och lime och limefärgat "pynt" på borden. Servetterna blir vita. Inbjudningskorten går i dessa färger också. Ska ha vita kallor i buketten och stjälkarna är ju lime. Men inte ska du känna att allt måste ha dessa färger. Dessutom går ju lila, rosa och vitt ihop. Om du känner att du vill ha det mer enhetligt så smyg in lite rosa bland det vita och lika i tex dukning, eller kanske bara placeringskort eller så om du inte vill ha mer. Blir säkert bra.

Fotografen är nu spikad och det känns skönt. Har letat länge och väl efter en som vi känner för och som är ledig. Ännu en sten ur bröste... Tror solist blir nästa nöt att knäcka. Men kanske blir lättare då allt blir offentligt i början av februari då inbjudningarna skickas ut. *Längtar* Ska försöka få de klara ikväll.

• JollyO

Våra inbjudningskort är nästan färdigdesignade! Verkligen jättefina och annorlunda! Måste bara komma på hur jag ska få med att vi inte vill ha presenter utan pengar, får söka på trådar här på BT.

Vi ska ha mest vitt och rosa som färgtema. Om jag får som jag vill alltså. Han gillar inte rosa men jag tycker faktiskt att han får gå med på det för det kommer ju bli snyggt! Hade han fått bestämma hade Allt varit blått...

• HemligE

Pantertanten:
    Ser att ni oxå kör med mörklila på Er dag. Det gör vi med, och jag har hittat just en mörklila klänning till brudnäbben, men jag hittar ingen till tärnan....Börjar få lite smått panik! Har du kanske nåt tips? Var hittade ni klänning till tärnan?

• sigma

Kärleken- Åh vad snyggt det låter! Så himla fräscht =)

Pantertanten- Jag håller med de andra! Mörklila, rosa och vitt är ett jättefint tema, det finns absolut ingen regel att man måste ha bara en färg. Vi har ljusgult och vitt som bas med klargult, orange, gammalrosa och guld som accenter.

• sigma

Katja- Aha... Typiskt! Då hade jag nog valt ivory, kanske med någon rosa accessoar.

• Korallbruden

Är det någon som skall gå på mässan på Grand i helgen?

• KatjaB

jo, jag täntke ha lite is i magen och se om det dyker upp fler klänningar hos dem, har jag tur så kommer det en i ivory med rosa detaljer eller en helt rosa. Annars blir det den i ivory eller den svarta. Vi får se

sigma skrev 2010-01-21 11:26:40 följande:
    Katja- Aha... Typiskt! Då hade jag nog valt ivory, kanske med någon rosa accessoar.
Svar på tråden Juli 2010