• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • minimis

Vad skriver ni på praktisk information?

Vi ska också ha dubbelvikta kort 15x15 cm. Inbjudan kommer att limmas på höger sida. På den vänstra sidan tänkte jag göra en ficka, där vi sedan stoppar i ett kort med praktisk information. Var tanken nu, men får kolla på panduro om de har bättre förslag.

• CeKe

OSA, Boende & Transport, Bar, Barn, Allergier, kontonr för gåvor skrev vi som praktisk info.

Sen skickade vi med ett blad till, där vi startade en namntävling till vår båt.. Hittade på ett rim kring det samt en bild på båten på ena sidan. På andra sidan ett förminskat sjökort som pekar ut både kyrkan och festplatsen plus en kortfattad vägbeskrivning för vägen mellan kyrka och festplats. Vi hade celofankuvert, så på ena sidan såg man framsidan på inbjudningskortet och på baksidan sjökortet. Riktigt nöjd med det hela =)

minimis skrev 2010-01-19 21:56:44 följande:
    Vad skriver ni på praktisk information?Vi ska också ha dubbelvikta kort 15x15 cm. Inbjudan kommer att limmas på höger sida. På den vänstra sidan tänkte jag göra en ficka, där vi sedan stoppar i ett kort med praktisk information. Var tanken nu, men får kolla på panduro om de har bättre förslag.
  • Kärleken9

casmel: Rolig ide, men bara nån börjar måla så alla hänger på. Tror att det inte skulle va nåt för vår släkt men vet man att de är kreativa så pefekt. Absolut roligt att ha kvar.

Just det där med dötiden och väntan på brudparet har gjort att vi ska ta porträtten före vigseln. Plus att jag inbillar mig man ser bättre ut före vigseln med ev tår som runnit osv. Tror det kan bli magiskt att ta dem före. Men negativt är ju att mannen får se bruden innan. Men men man kan inte få allt. hihihi

Hälften av inbjudningskorten är klara. Har skurit ut och vikit andra hälften så nu ska det klippas och klistras på dem. Hemsidan är nästan klart, blir kanon bra att kunna lägga alla info där.

Vi ska ha två toastmastrar och den ena är så fundersam över att det just är TVÅ??? Jag personligen fattar inte problemet...

• minimis

Vet ni nån bra sida där man kan ha önskelista? Finns ju här på bt, men jag vet inte om den var helsmidig...

• sigma

Katja- jag hade nog aktat mig för kritvitt till ivory, om det inte bara är små detaljer förstås. Varför inte helrosa till småttingarna? =)

Dagens goda nyhet: Vi har en vän som tävlar i Årets Kock, som har erbjudit sig att göra vår tårta gratis! Den kommer att bli så grym... Förlåt, måste skryta lite =)

Vi har också börjat med inbjudningarna, det är jättekul! Om vi bara kan enas om en design... När skickar ni ut era?

• MrsMuffin

Sigma: Grattis till blivande tårtan! Kommer säkerligen att bli toppenfin!

Puh, jag har drabbats av bröllopsfeber...känner mig helt galen. Vi håller fortfarande på och velar; har nog ändrat oss gällande platsen för bröllopsfesten...blir nog på ett hotell inne i stan. Bokade iallafall bröllopssvit igår, och denna veckan skall jag bli uppringd av en blivande frisör. Spännande!!

Vad gäller inbjudningarna har jag lite ångest över hur man skall formulera sig, vad som ska stå...och så vidare. Ngn som vet var man kan fixa en egen bröllopssida, helst en gratis haha?

• KatjaB

just dessa klänningar fanns inte i helt rosa, därför.. så det blir nog den i ivory eller den svarta.
    (de blev mycket dyrare om man bytte ut någon färg på klänningen osv)

sigma skrev 2010-01-20 01:10:43 följande:
    Katja- jag hade nog aktat mig för kritvitt till ivory, om det inte bara är små detaljer förstås. Varför inte helrosa till småttingarna? =)Dagens goda nyhet: Vi har en vän som tävlar i Årets Kock, som har erbjudit sig att göra vår tårta gratis! Den kommer att bli så grym... Förlåt, måste skryta lite =)Vi har också börjat med inbjudningarna, det är jättekul! Om vi bara kan enas om en design... När skickar ni ut era?
  • källerudd
    KatjaB skrev 2010-01-19 21:43:01 följande:
    www.ruthannzaroff.com/mirkwooddesigns/postage... hitta en till variant där man gör ett hål i och slipper sätta sigiller på också
    aaa då fattar jag, toppen ju....men frågan är hur mycket papper det går åt om man ska göra det oxå...Då har jag ju verkligen att göra igen =) Dags att beställa mer papper då kanske Behöver mer till festhäftena oxå...men priset drar iväg känner jag..:S
Svar på tråden Juli 2010