ok, min är ju halvkupad, ungefär som ett D i formen, så själva kanten är på 1 mm men totalt är den på 2 mm.
Går det inte att lägga den mot en linjal och försöka ögonmåtta hur pass tjock den är på högsta punkten?
Det där med stenar är ju en hel vetenskap, jag gillar briljanter (vanliga runda du vet) de glittrar så fint, sen är ju fyrkantiga prinsesser också fina och baguetter (lite avlånga) men vad jag fattat det som så gnistrar de inte lika mycket. Men jag tror att de andra slipningarna kostar mer, inte massor mer kanske men om du har många stenar så borde det ju göra lite skillnad i pris.
källerudd skrev 2010-01-25 20:46:38 följande:
Har tyvärr inget skjutmått och min är lite välvd men på kanten verkar den vara 1mm (med vanlig linjal) och jag hittar inga ringar med stenar som är så tunna...Ja men det lät ju mer överkomligt...Men ni som kan en massa om slipning, vad ska man välja där då?? el ja jag får ju inte välja, men önska kan jag ju :PVi får väl ta en runda till en butik snar så vi kan prova och kika lite även om han får välja och köpa själv.