Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

vi tänkte ju ha filmtema, så placeringkorten blir som filmklappor som vi gör själva. (läs:jag gör själv )
    vita dukar, vita stolsöverdrag, vita vikta tygservetter med ett svart sidenband runt. Ljusrosa löpare i satin och diamantkonfetti som går längs med borden i mitten. Svarta rosetter runt stolsryggarna (eller rosa, inte bestämt än). Kandelabrar med vaniljfärgade ljus och hortensia eller rosor i skålar på fot på varje bord. Och så favoraskarna i vanilj o svarta band runt, vitt porslin och svart omslag på festprogrammet med vanilj o svarta sidenband

• KatjaB

uppträder hon playback? Är det vanligt att trubadurer gör det? aldrig hört förut.

minimis skrev 2010-01-27 09:38:10 följande:
    Här har vi haft magsjuka hela veckan, huja, men jag hoppas det visar sig på vågen iaf ;) Typiskt att batterierna var slut nu när jag skulle väga mig.Men trubaduren är så gott som bokad, hon tar 4000 kr, men hon uppträder playback, kan ta med sig en gitarrist för ytterligare 2000 kr, så kan han köra lite gitarrsolon och så kan det blir mer improviserat med. Sen bor hon i Jönköping, och tar 12 kr/mil. Blir kanske 2-300 kr till. Är det rimligt pris? Eller vad betalar ni?
  • KatjaB

vi skriver nog kavaj eller kostym. sen om någon nu inte har en kavaj så får de ju såklart komma utan, tänker mest att de lägsta klädkoderna för oss ger en hint om att man finklädd, inte ut-på-krogen-snygg.. inte för att jag tror att folk kommer i trasiga jeans men man vet aldrig

• KatjaB

Våra ringar är i titan, så simons kostade faktiskt bara 1300. Mina däremot kostade ju mer eftersom det är stenar i. Så här är det jag som framförallt får se till att inget tappa bort ringarna

• KatjaB

vi har inte skickat dem än, de är i princip klara, väntar bara på att få hem sidenbanden jag beställt så att vi kan göra det sista och skicka dem. Tänkte skicka nu i mitten på februari

• KatjaB

nej, det där är save the date-korten. Men inbjudan blir likadan fast större

minimis skrev 2010-01-27 20:21:27 följande:
    Är det de inbjudningskorten som du har i dina bilder?
  • KatjaB

Var hos tandläkaren idag, vilken dyr historia det här kommer bli då Rotfyllningen jag påbörjat med provisorisk lagning men inte lagat klart har gått över ett år sedan de gjorde första ingreppet, så då får jag betala mer än om jag hade gjort allt inom ett år. Så rotfyllningen går på 4000 kr .. bläh! Oj vad jag inte alls har lust att punga ut med det, men man har ju inte direkt nåt val heller

• KatjaB

jättefin klänning!

minimis skrev 2010-01-27 21:28:56 följande:
    Men brudgummen måste ju få klä sig som han vill oavsett klädkod? Det tycker jag iaf, eller har iaf inte tänkt nåt annat... Hm...Får nog kolla upp detta :) Eller vad säger ni andra?Vad tycker ni om www.shopindream.com/product-6102.html ???Funderar på om inte det är min klänning...
  • KatjaB

ja, jag kollade också på det, dock täcker den inte rotfyllningar utan vanliga hederliga hål o sånt. Men det kostade enligt lappen jag läste på 45 kr i månaden o det blir ju billigare än en undersökning iallafall på ett år, så det låter ju bra.

minimis skrev 2010-01-27 22:38:41 följande:
    vad surt! jag funderar på att skaffa en såndär tandvårdsförsäkring eller vad det nu heter, att man betalar lite varje månad och får fri tandvård. Helt klart värt det! De flesta av oss går väl på undersökning typ med 2,5 års mellanrum och bara det kostar ju en del.
Svar på tråden Juli 2010