Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010

Ah, det där har jag också fundrat över, hur festprogrammens framsida ska se ut. Funderar på att göra dem rätt lika sida 2 i våra inbjudningskort... men lite osäker. Vi ska ju ha flöten som "placeringskort", men våra namn, en fyr och en fiskmås skulle ju kunna funka på festprogrammen.. och så går det igen från inbjudningarna...

• CeKe

Hehe. Jag har en väldigt envis Kece som vill ha kvar sitt efternamn Och jag skulle gärna vilja att vi tog mitt.. Men antar väl att han får sin vilja igen.. igen.. Haha

Egentligen är jag väl inte jättefäst vid mitt efternamn så, men klart att det är en del av min personlighet.. Det jag funderar över är att jag har ett otroligt stort kontaktnät i jobbet och att det kan försvåra när det gäller att folk efter ett ev. namnbyte inte ska hänga med att det är jag.. om ni förstår vad jag menar?? Helt enkelt karriärsmässigt och kontaktmässigt! Fler som har sådana bryderier?

• CeKe

Mm, det har jag också fundrat över... men det blir så långt! Jag har ju tre förnamn och två efternamn på det blir ju milslångt

• CeKe

Mmm, det är bra med mitt namn. På eniro finns det bara 5 med min nuvarande namnkombination. Med Keces efternamn finns det 28 st, så det är ju inte heller så många =)

Men det är det där med jobbet o ev framtida karriären... Ska jag söka jobb, kommer mitt namn med ett nytt efternamn inte alls slå lika högt som mitt nuvarande.. fast det kanske inte tar så lång tid att "få in" det nya. Jag skulle ju kunna skicka ut massmail om att jag bytt efternamn.. det vore jag ju i o f sig inte den första som gjorde... Men det finns ett litet motstånd just pga det...

• CeKe

Förresten.. hur blir det egentligen? Kece har två efternamn (från sina båda föräldrar). Det som står först i tur är det enda som han själv aktivt använder. Ska vi ta hans namn, är det det första som vi tar.

Måste han först göra ett namnbyte till det första efternamnet? Eller går det att göra allt det där på en gång? Hänger inte riktigt med på vad som gäller...

• CeKe

Hemma hos mormor Ja faktiskt så ska jag det. Tänkte till hennes stora glädje göra förberedelserna hos henne. Min kusin är frisör och sminkar också, så jag, hon och min tärna kommer att va hemma hos mormor. Känns väldigt kul att kunna va hemma hos henne också, för hon betyder otroligt mkt för mig och blev så glad att jag frågade om det gick för sig

Om jag nu ska gå in med ngn i kyrkan, hade jag gärna velat gå med mormor min, men min kära far skulle bli så bedrövad i sådana fall.. det blir han även om jag väljer att gå själv, men det skulle nog va bättre i a f om han inte känner sig bortvald på det sättet... (Kece vill stå där framme...)

• CeKe

Jag beställde skorna hos Matildas och det blev bra

• CeKe

När det gäller fotograferandet, är det min tärna som kommer att fota oss. Hon gillar att fota och är en duktig amatörfotograf och har erbjudit sig. Sen har vi tre till bland gästerna som fotar, så tänkte kanske använda dem också för olika saker. En av dem tänkte vi be ta kort på alla gäster t.ex.

• CeKe

Oj jäklans va snabba era gäster är på att svara! Vi vet flera som garanterat kommer (typ familj) men osat har de inte.. inte heller kompisar som frågat om tips för övernattning etc och som vi vet kommer... Hoppas bara inte folk tror att det "räcker" med det, för det har jag faktiskt ingen kolla på

Svar på tråden Juli 2010