Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

ok

• KatjaB

vi har ju två knoddar redan så det blir nog inga fler. Två barn o hund känns lagom

Pratade igen med tv4 och nu när jag fått lite mer info så känns det faktiskt mycket bättre och bara roligt igen att vara med. Sådär som det ska kännas!
    Så de skulle intervjua oss också i Örebro, vet inte när man spännande iallafall.

På "skaffa saker till bröllopet"fronten har jag nu örhängen jag eventuellt ska ha. Ett par runda "pluppar" från baglady i silver med små strasstenar över hela kulan. Enkla men lite glittriga. Tycker de är fina, kan bara inte bestämma mig för om jag ska ha dessa eller pärlörhängen. Pärlor känns ju mer vintage.. men dessa är ju lite mer glamour kanske

• KatjaB

sarahkka: usch, det ösnakr man ju att ingen skulle behöva gå igenom! En vän till mig fick också missfall och så hände inget på två år, sen rätt vad det var så blev hon gravid. Nu är hon gravid med nummer två, då var det inga problem alls att bli gravid

• KatjaB

Vi 3 skrev 2010-02-20 08:50:55 följande:

Hej tjejer!Gifter mig i början av juli, sitter här och klurar vad man ska ha för underkläder.. Bild på klänningen finns i galleriet, vad tror ni? Jag tror ngt åt korsetthållet, folk pratar om torslett(?), vad är det?
    torselett har inte snörning i ryggen oftast, utan hyskor och så är det tunnare material. Det är skenor i så att det formar men inte lika stela och hårda som korsetter, så det blir inte lika markant stor skillnad om man vill ändra midjemåttet men det gör lite skillnad och är ju förstås bekvämare på
  • KatjaB
    NightElf skrev 2010-02-20 11:44:44 följande:
    Vad ska ni ha i håret och vilken frisyr ska ni ha? Jag har kollat en hel del på nätet men har inte riktigt bestämt mig. Det blir antagligen någon sorts knut i nacken och en tiara med blommor och blad, helst i silver och med pärlor och stenar. Har hittat en som är väldigt fin men varje gång man letar poppar det upp nya fina Slöja vill jag ha men den ska sitta ovanför frisyren inte under knuten.
    Jag ska ha ungefär som bilderna i mitt galleri, knut i nacken med hårdekoration och vågor i luggen som på bilden lite längre ner samt hårflor. Hittade för ett tag sedan en bild på en frisyr med håret i knut och en spansk slöja som satt ovanpå knuten
  • KatjaB

jag började lite med festhäftet idag, bröllopsguiden har ett program man kan göra det i, och den ska räkna ut så att sidorna automatiskt blir i rätt ordning.. dock orkade jag inte göra så långt att jag faktiskt fick till sidorna i rätt ordning, men det var rätt enkelt att jobba i.. enda som var är att texten är väldigt liten när man håller på, så när jag skrev ut ett provexemplar hittade jag en del stavfel.

Vi gör små filmklappor som vi skriver gästernas namn på.. har ju vårt tema

• KatjaB
    Kärleken9 skrev 2010-02-20 16:20:46 följande:
    KatjaB: det är väl inte den sidan som är bröllopsguiden? hihih
    nu fattar jag inte, vad menar du?
  • KatjaB

ja, många sidor blir det! vi har jobbat med publischer tidigare också.. tänkte mest prova med denna. Men i det stora hela så blir det ju likadant som vi tänkt. De hade lite färdiga bilder o dekorationer man enkelt kan lägga in utan att behöva krångla dock, så funderar på att byta till den här

• KatjaB

mm, få se om det blir den i slutändan, har de färdiga sidorna sparade där så är det ju bara att kopiera in i publisher annars.

Svar på tråden Juli 2010