Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

smycket kan ju vara kul tycker jag.
    Vet inte hur ni andra resonerar men saker som tärnor, marskalker o toastmaster tänker jag mer personliga presenter till och folk som gör en annan form av tjänst, som att servera eller liknande får pengar.

Inte orkat kolla upp än, men visst är det bara hindersprövning som ska lämnas in och namnbyte, inga andra blanketter jag missat?

sajberpillan skrev 2010-02-22 08:43:31 följande:
    morrn morrnIdag åker inbjudningarna med opsten. Känns pirrigt. Vi ska byta till nytt namn också så ska skicka in de pappren också. Blir lite jobb att ändra allt, som körkort mm. Men tror det blir bra. Säger dock inget än vad det blir då jag tror det kan finnas de som jag känner som smyger runt på BT.Jag kom på en smart idé inatt. Då jag & min syster gör smycken så ska jag göra ett halsband till toastamster(tjej) som hjälper till. Kan ju få med text eller namn instansat eller vad man vill. Eller tror ni folk vill ha pengar?
  • KatjaB

sarahkka: okej, är du en hejare på tango du med? Det ser ju riktigt läckert ut

Vilka saftiga priser på tårta, men då är de säkert jättefina också

• KatjaB

Pratade med vigselförrättaren idag, o hon var inte alls främmande med att ha mycket musik och dikter under vigseln, däremot så sa hon att den borgerliga vigseln är lagstadgad hur den ska se ut, o vi hade ju tänkt att hon skulle börja med en dikt och några inledningsord innan själva tager du-biten.
    Mailade iallafall över det vi tänkt så får vi se vad hon säger. Annars får vi försöka få till det på nåt bra sätt att någon släkting läser dikten och så skippar vi inledningsorden. men hoppas förstås på att det ska gå bra som vi tänkt.. vi vill ju ha en vigsel på 20-25 minuter, och som är lite personlig

• KatjaB

om jag förstod henne rätt så var det själva upplägget ord till ord som skulle vara detsamma på alla vigslar, men att man fick lägga till musik o dikter förstås.
    Nu vill ju vi ha en borgerlig vigsel oavsett men hade förstått det mer som att de var öppna för förslag.. det sa iaf den första vigselförrättaren innan vi bytte stad.
    men det kan ju vara nåt nytt förstås

Kärleken9 skrev 2010-02-22 21:05:45 följande:
    KatjaB: Vad är det som de måste följa då? Hoppas ni kommer fram till nåt bra.
    gick förbi butiken som har min klänning idag och den hänger så att man ser den från fönstret.. var tvungen att gå in och pilla lite på den. Så fin!
  • KatjaB

ja, det hade ju vi med.. helt plötsligt kände jag mig ju jättedum som hade ett manus som om hon vore med i en film, haha
    Så jag fegade ur, strök en del, lade in den vanliga texten de säger och lade till lite saker bara, så att det blev mer blandat och mailade till henne. Om hon går med på den här varianten så tror jag att det blir jättebra ändå iofs. om hon inte gör det så fixar det sig, men lite synd i så fall.. vill ju liksom ha det personligt, inte ett manus som används till alla

Vi 3 skrev 2010-02-22 21:19:25 följande:

Katja; Måste kolla upp det där med vår vf, så lät det inte alls på henne. Har ju vårt lilla "manus"..
  • KatjaB

sarahkka: härligt att vara klar vi måste ha mer bläck till skrivaren för att kunna skriva ut dem, det går nu men det blir så grå text, vill att det ska vara svart.

Ja, är det så att vf inte ville läsa mer än det som hon "ska", så får vi göra så att någon annan läser dikten i början, och göra om "tal till brudparet" som en dikt mer, så att någon annan läser det. Men det ska väl lösa sig, egna löften var inga problem iallafall.

Hur långa blir era vigslar? Satt o klockade med musik o läste högt, tror jag kom upp i 25 minuter ungefär, om man tänker sig att det tar en stund för varje moment, när folk ska sjunga osv.
    Ska vi gifta oss där vi funderar på också så vill man ju också ha en längre vigsel, inte in o ut bara med tanke på vad man faktiskt ordnar med innan och kostnaden.

• KatjaB

ok, då var det inte så "farligt" då med 25 minuter

Vet inte hur det är, men hon menade på att det blivit lagstadgat med att de ska säga samma sak på alla vigslar, sen kunde man lägga till dikter mm men själva ursrungstexten skulle vara som den är.
    Men när jag fegade ur o skrev om det nu igår, så tror jag faktiskt att det blev bättre. Tog bort en av dikterna också o lade till underskrift o vittnenas underskrifter. Den biten hade jag glömt.

sarahkka76 skrev 2010-02-23 14:01:45 följande:
    katja: ja, vi behöver också köpa mer bläck sen när vi ska börja skriva ut festprogrammet. Det går åt en del.Men vad konstigt att vf inte vill göra mer än det hon behöver. vår verkar vara mer öppen, men vi får se sen när det väl gäller.Vår vigsel verkar bli 34min lång.
  • KatjaB

tv4 ringde idag.. ska på intervju på tisdag.. pirrigt

• KatjaB

sajberpillan: ska ni ha ett helt nytt efternamn?

nu är stolar, bord o kandelabrar, kaffeservis bokade till bröllopet.

Svar på tråden Juli 2010