Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

riktigt charmiga!

periwinkle skrev 2010-02-24 14:05:59 följande:
    Sådär, nu har jag också lagt upp bild på inbjudningskort i mitt galleri.
  • KatjaB

ok, vad kul med nytt namn för alla

Jag tar hans namn. Han vill inte byta till mitt och jag har mitt som är försvenskat från finska, så jag har bara hetat detta i 10 år.. så jag känner inte att mitt efternamn är en del av min identitet på det sättet och vill att alla ska heta samma sak i familjen.. blir så långt annars med bådas.
    Hans namn är inte jätteovanligt men inte jättevanligt heller o jag tycker att det är fint.

• KatjaB

ceke: om det är hans mellannamn (det första efternamnet) som ni ska ta måste han först byta till det själv..tror jag, sen kan du byta till det. Så var det iallafall när barnen skulle ha sambons mellannamn som efternamn. Han har idag bara ett efternamn just därför, tidigare hade han två, varav han använde bara det ena.

Jag köpte också från Matildasfest, jättefina skor och förvånansvärt bekväma. Det enda negativa var att det var nåt svart kladd på vristremmarna men det gick bort med tvål o vatten.

Jag ska först till frisören o fixas i håret o sen sminkas på make up store. Hon kunde sminka hos frisören också men de på makeupstore har sminkat mig förut o jag var sååå fin, så jag tar det där istället. Bara en promenad på 2 minuter mellan salongerna så det kan jag stå ut med

• KatjaB

ska man ge nåt till sin vigselförrättare?

det hade jag inte haft en tanke på, jag trodde de skulle ha ersättning ifall de får åka en bit bara.

Jag tänker såhär, får någon lön så får de ingen extra present, är det däremot en tjänst från en vän så köper vi något som tack. Biobiljetter eller andra presentkort. Eller fint vin eller liknande, beroende på vad som passar personen.

• KatjaB

Det där med maten är ju svårt, samtidigt om de är med hela dagen/kvällen så kan det ju vara svårt att ta sig iväg för att käka också.
    Betalar ni högt kuvertpris så kan ni ju bjuda på nåt annat till dem, eftersom de ändå kanske inte direkt sitter med som gäster. Macdonalds utkörning eller mackor med fyllning o dryck tex borde ju duga.
    Samma gäller fotografer som är med hela kvällen, kan tänka mig att det blir en lång dag o att man inte riktigt har tid o ta sig iväg o äta nåt.

• KatjaB

ja, o är de där till fullpris o inte till några kompispriser så är de ju där för att jobba. Rent krasst så blir ju jag liksom inte bjuden på lunch varje dag jag går till jobbet

• KatjaB

Jag gjorde ju brudbukett o alla blommor till en fd jobbarkompis bröllop, jag skulle tro att vi blev bjudna enbart för den tjänsten och inte annars. Nu när vi ska gifta oss så får vi hjälp tillbaka genom att han är dj, så de är såklart bjudna på vårt bröllop.

• KatjaB

Vår fotograf är ju en kompis till mig, så han är bjuden som gäst. Han fotar oss innan, och sen lämnar vi det fritt åt honom att fota under festen om han vill. Men de viktiga sakerna som nåt under festen, dukningen, tårtan o valsen kommer vi be honom att fota. Så han jobbar ju inte hela kvällen, o är självklart med i borsdplaceringen som vilken gäst som helst.

Har man en fotograf som inte skulle vara där för annat än just vara fotograf så är det ju svårare. Ska och vill den personen sitta bland alla andra, eller smyger den runt o fotar o käkar nåt när han/hon hinner?
    Fråga hur det brukar vara.. är det så att man har buffé, som vi ska ha så tycker jag att det inte är nån stor kostnad med maten. Är det så att man betalar en del per kuvert så är det klart att det väger in också. Då skulle jag satsa på en fylld baguette o dryck, så att det finns något.

• KatjaB

Var det nån här inne som hade lila färgtema?
    Vi har köpt godis, pariser linser tror jag de heter till våra favouraskar. Godiset är i rosa vitt o lila, men bara för att jag är sådär löjligt färgmatchande så har vi plockat bort alla lila (med sked, inga fingrar )

Är det nån här som vill ha 1 kg lila godis. Det är chokladlinser med mint i..
    Ni kan få dem, bara betala frakten som inte går på så mycket ifall det är nån som är intresserad.

Försöker hålla mig borta från godis o andra sötsaker nu, så jag vill inte ha dem liggande hemma

• KatjaB

korallbruden: åh vad kul med slöjan. det är ju så kul när man letat länge och äntligen hittar rätt

här är det fredagsmys med lets dance. tänkte sy lite på våra band runt stolarna sen när barnen somnat.. försöker hinna med lite var o varannan dag så att man har det snart klart

Svar på tråden Juli 2010