Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

ok, ja kanske det. Vi har ju en bröllopshemsida och där har vi ju skrivit lite mer, men det kommer ju inte få plats i inbjudan.. det där var ju ett alternativ för inbjudan förstås.

vad är det egentligen för skillnad att skriva kavaj eller kostym som klädkod. Är inte det i princip samma sak?

JollyO skrev 2010-02-13 11:28:52 följande:
    Jag är av uppfattningen att klädkod ska stå med. Ex:Klädsel: Kavaj, gärna med inspiration av 30-40-talets Hollywood
  • KatjaB

Jolly: okej, då har jag fattat det rätt då, att det i princip är samma sak. Måste fila lite på inbjudan och se dels hur mycket som får plats att skriva och vad som ser bäst ut. Jag bryr mig inte så hårt ifall nån inte har en kavaj heller, vill inte att det ska vara en kostsam historia för den som inte vill eller har råd. Men man vill ju gärna att folk är uppklädda för en tillställning mer än för att gå på krogen.. typ

• KatjaB

nej, jag tror nog att de flesta äger en kostym, de enda vore väl kanske dem som S spelar i band med.. vet inte men skulle tro att de inte har en snygg kostym hängande i garderoben.

• KatjaB
    sajberpillan skrev 2010-02-13 14:43:46 följande:
    Katja: vi har kollat ut ring, blir en i vitt guld med 3 små stenar i. Sedan kan man bygga på den med fler stenar så har årspresenten räddad i några år framöver! Nu är frimärken beställda också. Blev pussmunnar, tyckte det passade till bröllopsinbjudningar. Vi har skrivit kavaj på inbjudan, men tycker det är ok bara folk kommer liiite finklädda. Behöver inte vara hel kostym utan kan vara kavajeller bara skjorta o jeans med. Men badshorts och fluga...njaaaaa...
    låter fint, och det är ju jättebra att kunna bygga på ringen sådär.
  • KatjaB

tycker det låter fint!

Kärleken9 skrev 2010-02-13 19:50:22 följande:
    Hörrni visst kan man väl ha lime, silver och vitt tillsammans? Min svägerska har sååå svårt att få en bild av det i huvudet. Tänker vita dukar, silver löpare typ organza, sizflor eller tyll, lime i dekorationer på duk och ljus och vita servetter. Plz säg vad ni tycker, kan man väl ha????
  • KatjaB

fick förresten ett mail från dem som har lokalen, de trodde att det skulle bli bra och att vi nog tänkte i samma banor om dukning. Så nu känner jag mig lugnare igen. blev lite nervös där ett tag

• KatjaB

samma som jag, har kollat på samma löpare på ebay hur många gånger som helst men kan inte bestämma mig

Kärleken9 skrev 2010-02-14 08:05:42 följande:
    Tack tjejer, skönt att ha er som är inne i samma banor som mig och framför allt inne i samma tänk, runt allt med bröllop. Ska jag bara få tag på något att ha som löpare. Lutar åt att det är billigast att beställa på e-bay men jag vet inte varför jag tvekar.
  • KatjaB

Det är väl mest nyansen av rosa som jag velar mellan.. eller om vi ens ska ha rosa, en del av mig tycker att det sär finare med vitt, vanlij och svart bara. Att det kan bli ett rörigt intyck, men vid provdukningen såg det ändå bra ut.
    Måste nog köpa en löpare först att testa med.

Alla köp hittills har varit bra, trodde att manchettknapparna i silver för 3 kr inkl. frakt skulle vara skräp men tom de var riktigt fina.

• KatjaB

nej 35 skulle det vara! missade en siffra där, men billigt ändå förstås

Kärleken9 skrev 2010-02-14 09:59:37 följande:
    Korallbruden: tack KatjaB: 3 kr inkl frakt???? OJ!!! Tror nog att rosa blir fint till det, bryter av fint mot vanilj och svart (vitt ingår ju nästan i alla dukningar) Vilket material har du bestämt dig för?
  • KatjaB

dukarna är ju knoppalakan (bommull) tänkte ha satinlöpare och satinband runt ryggen på stolarna som har vita överdrag.
    Så blir det lite blankt mot det matta.
    Det blir kanske bra ändå, vill egentingen ha "blush pink" men hittar inga såna löpare så det får nog bli iced pink eller light pink.. vilka i-lands problem, hehe

Svar på tråden Juli 2010