• marrieme

Fler den 28 augusti 2010?

Hej alla blivande brudar!
    Är det fler som har den 28 augusti som sin dag?
    Hur långt har ni kommit med planering och allt?

• Svar på tråden Fler den 28 augusti 2010?
  • fryser

vi har tänkt i början av maj. jag komer nog stå vid brevlådan så fort 1 maj kommer vill ju berätta för alla som är bjudna att VI ska gifta oss.. vi pratade igår kväll om o.s.a o vi kommer att sätta i början av juli på det. tror att det kommer at bli jätte bra.

• ängeln24

Jag gifter mig oxå den 28/8!
    Vi har redan skicka ut inbjudningarna med osa den 1 juni.
    Annars är:
    kyrka och präst bokade
    lokal är bokad
    fotograf på g
    tärnor/bestman sagt ja
    hemsida klar
    toastmasters sagt ja
    börjat titta på brudklänning (vilken djungel)
    mailat cateringfirmor (sååå svårt)

Mycket kvar men en del fixat!

• fryser

ängeln24... oj har ni redan skickat ut. ok då är vi inte för tidiga då
    här är det nästan tvärtom.
    fotograf,klänning,lokal,präst,tärnor,kyrka,blommor,kock o personal(på g) är fixade men är precis klara med valet av inbjudningskort

• ängeln24

Visste du vad du ville ha för klänning? Eller gick du och provade massor och hittade en? Tycker att det är svårt.
    Såg i en bröllopstidning att det räcker om man skickar ut inbjudan 3 månader innan. Så det är nog lugnt men jag ville få ut mina så ingen annan kom och tog mitt datum

fryser skrev 2010-03-04 12:59:13 följande:
    ängeln24... oj har ni redan skickat ut. ok då är vi inte för tidiga då här är det nästan tvärtom.fotograf,klänning,lokal,präst,tärno r,kyrka,blommor,kock o personal(på g) är fixade men är precis klara med valet av inbjudningskort
  • fryser
    ängeln24 skrev 2010-03-05 15:37:40 följande:
    Visste du vad du ville ha för klänning? Eller gick du och provade massor och hittade en? Tycker att det är svårt.Såg i en bröllopstidning att det räcker om man skickar ut inbjudan 3 månader innan. Så det är nog lugnt men jag ville få ut mina så ingen annan kom och tog mitt datum
    jag trodde att jag visste vad jag ville ha. hade siktat in mig på en typ maräng klänning . för jag skulle minsann vara prinsessan med jätte klänningen. det visade sig att jag inte alls passade i det o jag provade andra modeller.har säkert provat ca 25 klänningar. allt från ramona design till weddingbycamilli. även nån klänning på annons gär på bt. men när jag kom in i butiken i borås o fick till slut prova en klänning som känndes hel rätt. betalade handpenning o åkte hem. väl hemma så ångrade jag mig o skulle minsann ut o leta igen, provade yttligare 3-4 klänningar men v efter när jag åkte till borås igen o provade den så var det bara att inse fakta att jag kommer inte hitta en bättre klänning. o det bästa är att jag fick den för halva priset. de hade erbjudande. nu längtar jag bara till att få ta på mig den. et tips är ut o prova. det är verkligen som folk säger. du kommer att veta när klänningen med stort K är på dig. köp inget halvdant utan var kräsen. de kan vara så på flugna i butiken o mer eller mindre få dig att känna dig tvungen att köpa nåt men prova o njut av det. du ska förhoppningsvis göra dte en gång i livet.
  • tjipp

Vi ska oxå gifta oss den 28/8.
    Vi har bokat lokal, kyrka fixat catering. Hittat ring som ska beställas i nästa vecka o klänningen ska jag ta mått till o skicka till kina där den sys upp. Tänkte göra inbjudningarna nu i helgen o skicka nästa vecka, känns som många åker på semester då så lika bra att få ut dom ju. Tror ni det räcker att osa 1 månad innan?

• Mirelle

Har varit i Göteborg i dag igen och provat klänning med mina tärnor. Och gissa vad... jag hittade MIN klänning! Kan knappt tro det, känns nästan lite nervöst att jag har bestämt mig ; ) Men den satt som en smäck. Den verkligen framhävde mig på dem bästa sätt. Den kommer jag att känna mig som världens vackraste i ha ha ha.
    Vi hittade också tärnornas klänningar, så idag var verkligen en bra dag.
    Jag har tänkt att skicka ut inbjudningskorten i april. Det är ju så många som planerar resa i slutet på augusti när dem ofta är så billiga och man vill ha lite mer sommar. Osa blir nog i slutet på juni. Känns bra att få ut dem.

• fryser

Mirelle.. vad roligt för dig..
    tjipp..välkommen

• ängeln24

Mirelle, va skönt att du hittat din klänning
    Jag drömmer mardrömmar om min, har inte hittat någon och är livrädd att jag inte ska hitta någon heller eller att den inte passar mig! Måste, måste verkligen bestämma mig!

• marrieme

Imorgon ska jag skicka iväg inbjudningskorten!
    Lite tidigt, men känns bra att vara ute i god tid + att inte kidsen sölar ner dem =)

• fryser

härligt.. vill oxå att våra ska vara klara;-( det har krångat med mailandet mellan oss o annabor. jag hoppas att vi löser det imorgon för vi blev såå förtjusta i de korten.
    det var en bra ursäkt att ungarna i ska kladda ner de. den ska dra för min sambo som vill att vi sk avänta till maj

marrieme skrev 2010-03-07 21:40:34 följande:
    Imorgon ska jag skicka iväg inbjudningskorten! Lite tidigt, men känns bra att vara ute i god tid + att inte kidsen sölar ner dem =)
  • cina66

fick mina inbjudningskort från kortdesign...jättefina,men ett stort problem,det var ett feltryck!!Och vad f...n gör vi nu?

• fryser

cina66.. det är bara o ringa till de o förklara o skicka tillbax de.

• cina66

Jag hoppas det...ska ringa imorgon!

• fryser

cina66.. du får berätta hur sen hur det har gått. kan vara bra o veta

ängeln.. hur går det för med klänningen..hittat nån?

• fibobs

Vi ska skicka inbjudningar i veckan och nu är det mesta klart och bokat. En provuppsättning av hår och en provsminkning är det som ska till.
    Känns gott!
    Nu ut i solen.

Svar på tråden Fler den 28 augusti 2010?