Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?
Hej!
Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
:D
Hej!
Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
:D
Workoutgirl - grattis! Kjempesøt ring:)
Så du bodde i Haninge: vi har preliminærbooket Häringe Slott som en mulighet til vårt bryllup - veldig fint! Vi har ikke helt bestemt oss, har vært der to ganger og besøkt området.
Godt nyttår til alle dere søte jenter forresten:) Neste år gifter vi oss
Hej allihopa! Här var det inte mycket som har hänt. Jag har varit i kontakt med "min" kyrka och vi kan boka ett år innan, det känns skönt iaf. att man inte behövde vänta tills ett halvår innan.
Det känns lite som att man står och stampar för det är lite för tidigt att göra något, men man vill ju så gärna! Jag vill ju gärna ha kyrka och lokal bokade innan jag börjar med allt annat.
Hej!
Ja det var ju samma med den kyrkan jag var i kontakt med. Nu har vi bestämt oss för en annan och där har jag redan fått preliminär bokat skönt, så ska vi höras i september för att verkligen bestämma. Vi har hittat lokal också, egentligen hyrde dom inte ut juli-augusti men eftersom vi var ute i så god tid så gick det ändå! =) finns ju nästan inga lokaler..? måste ju vara ute nu.
Jag tror att det blir bröllop av 2011 för min del oxå! Blev friad till på min 30-årdag i December efter 12½ år tillsammans och 4 barn! Hade faktiskt gett upp hoppet om ett frieri för några år sen, så ni kan ju tro att jag är glad! :)
Min blivande man röstade för att gifta oss borgerligt i år, så att det inte bara rinner iväg tidsmässigt nu... (intressant efter att ha väntat så många år med ett frieri ;) )
Sen menade han på att vi kunde ha en fest senare när det passar!!
Själv känner jag nog att jag vill ha med "alla" vid själva vigseln och då känns det såklart mest naturligt att ha festen direkt! Min bästa kompis gifter sig i sommar och då kommer jag vara tärna. Så det känns lite som att jag har fullt upp med hennes bröllop fram till slutet av Juli... plus att vi inte hinner få ihop några pengar att tala om utifall att vi ska gifta oss redan i år.
Skulle jag bara tänka på migsjälv hade jag nog helst valt att gifta mig på en strand i solnedgången, i något varmt land! Men jag vet ju hur gärna folk vill delta i bröllopet... så vi får se vad det blir av det hela. Har iaf blivit gammal nog för att värdera pengar mer än att jag vill lägga 100 000 kr på en enda dag! Jag mäter hela tiden pengarna i sånt vi som familje kan göra för dem istället (resa framförallt). Samtidigt så vill jag ha det speciellt, fint, vackert och festligt. Så min utmaning är att jag ska försöka få till allt det för så liten peng som det bara är möjligt!! Får se vad det landar på i slutändan!
Ett alternativ som jag funderat på är att välja ett varmt land här i Europa(typ Spanien eller Italien) och ha bröllopet på en strand som jag önskar. Då kan man ju vara ute i god tid och ge folk som vill en möjlighet att delta iaf. Det finns ju många billiga lågprisflyg ner till Europa.
Mkt att tänka på är det iaf. Här hemma har jag kikat på antingen Munsö kyrka eller Drottningholms slottskyrka. Men så har jag ju precis börjat kika runt nu... så det kan nog tillkomma kyrkor :)
Sen så har jag även funderat på att ha vigseln utomhus. Gärna i mörkret med massa med facklor och marshaller... men jag vet inte hur det ska gå att lösa med festen. Man vill ju hinna festa lite oxå innan det är dags att gå hem. Och ska det vara mörkt och samtidigt vara varmt nog att vara ute... så blir det ju rätt sent!! Men det hade varit fint och mysigt tycker jag!
Ännu ett problem som jag börjat klura på är hur jag ska få till ringarna... Fick en fin men väldigt tunn förlovningsring, helt i min stil. Däremot så blir den ju väldigt svårt att kombinera med en vigselring, just för att den är så tunn. Funderar på att göra om den lite kanske... och köpa en matchande till sen?!? Fast jag vill inte göra en för dyr historia, då jag inte riktigt uppskattar jättedyra smycken (eller jag ser väl inget värde i dem precis)! Och för tjocka ringar får jag rejäl hybris på, för att jag inte kan stänga igen fingrarna riktigt. Det jag vill är att ha en hållbar och vacker ring som jag känner passar mig. Lite bling får det gärna vara... men är det för dyrt känns det bara larvigt i mina ögon.
Och så det här med färgen då.. Förlovningsringen är i guld med pluppar i vitt guld(?)eller kanske silver(?)(som faktiskt ser lite ut som stenar på håll)och två små stenar bland pluppgarna. Kan lägga upp bild på den senare...
Tycker nog egentligen att alla ringar ser finast ut i vitt guld (eller den färgtonen iaf) men övriga ringar jag har är i guld (och ja förlovningsringen oxå då). Men när jag använder halsband och liknande så är de ofta i silver eller annat material. Är det bra att blanda guldfärger i ringarna på något vis då så att de ringarna alltid matchar de smycken man väljer??
Hur tänker ni där??
Hundra frågor, tusen funderingar... Skönt att ha någon/några att bolla lite med!! :) Sambon är inte så värst intresserad av sånt här!
julibrud 2011: Nej, jag vet inte varför det är så svårt att hitta lokal. Vi vill inte vara innanför tullarna utan i söderort där kyrkan ligger, men här finns det knappt några lokaler alls?!
Lyckeli: Grattis till frieriet, när det gäller ringar och smycken bryr jag mig faktiskt inte så mycket. Jag har det jag tycker är fint på mig, sen om jag blandar silver och guld spelar mindre roll. Jag gillar inte vitguld utan har gult guld i min förlovningsring, men i övrigt har jag mycket silver.
Lyckeli: Gratulerer så masse:)
Jeg syns ikke det gjør noe om man blander gull og hvitt gull/sølv - mange har jo gifteringer eller forlovelsesringer i gult gull selv om de bruker mest hvitt gull ellers. Gifteringer er jo "konstant" - de er på hele tiden - så det kan man jo ikke alltid ta hensyn til.
Syns ideen din om å dra til Spania eller Italia for å en del av din drøm om "bryllup på en strand" var en veldig god ide - et flott kompromiss, hvor slekten har mulighet til å være med om de ønsker.
Hur går det för er planering sthlms brudar?
Vi letar lokal för fulla muggar :)
Väntar dock fortfarande på frieri,hihi, o det kommer nångång innan auguasti, så jag kan vänta läääänge... ;)
MollyAlex:
Det känns som att det mesta inte går att göra än, eftesom det är så lång tid kvar. Har väl ett hum om det mesta, hur det ska gå till, se ut osv. Det jag funderar mest på just nu är färgtema o inbjudningar. Vad har ni tänkt att ha?
Och även huruvida jag ska byta om till partyklänning på kvällen eller inte, hur ska ni göra?
Här är en till Stockholmsbrud!
Är mest fokuserad på att leta lokal, vi känner att vi inte riktigt kan bestämma antal på gästlistan ordentligt förrän vi vet hur mycket pengar vi måste lägga på festlokalen...
Hei annaochmias, og velkommen hit:)
Hvilken type lokal ser dere for dere?