• MollyAlex

Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?

Hej!

Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
    :D

• Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?
  • Greeneyes

Samma här exakt

MollyAlex skrev 2009-12-17 11:12:18 följande:
    Greeneyes:Va kul! Då får vi verkligen följas åt,o peppa varandra!Vi ska försöka få ihop 120 000 på 1½ år, hoppas verkligen att det går! Hur mycket planerar ni att försöka få ihop?
  • SposaRoma

Jag ska gifta mig 2011, kul att se att jag inte är den enda som börjat planera :)
    Jag är från Stockholm, fast bor i Rom...får jag vara med ändå? :)

• julibrud 2011

SposaRoma: Klart du får :)! Ska du gifta dig i rom eller här i stockholm?

Jag har preliminär bokat kyrka idag!! Spännande, men dom gör inte heller fasta bokningar förrns nästa höst..så lite tidigare än den förra.

Är det någon som planerat något mer?

• SposaRoma

Jag fick klartecken från min kyrka i veckan som gick, det var det första jag gjorde, haha. Men sex veckors väntan gav resultat, jag fick mitt ja. Så kyrkan är bokad, efter jul spikar vi datum, men vi är de enda som gifter oss i maj där. En rätt speciell kyrka som bara tillåter 5-10 bröllop om året så jag är så glad. Annars är det väl mottagningsplatsen som kommer härnäst, sen fotograf för min del.
    Problemet jag har är att jag antingen inte gillar den italienska stilen eller finner tretusen euro rimligt som _utgångspris_ :P

Nu funderar jag om jag kan lura ned en svensk fotograf istället.

Klänning har jag börjat kolla på (men jag är klänningsnörd) och brudtärneklänningarna bestämda. Eh. Och färgtema. (Hjärnan gick in i organiserings-mode, vad kan jag säga...)

• MollyAlex

SposaRoma: Va kul! Klart du e välkommen! Hur ser denna speciella kyrka ut då? Man blir lite nyfiken på den, låter ju super!
    :)

• SposaRoma

Kyrkan är Pantheon. Kanske världens vackraste byggnad, i min ödmjuka åsikt Jag bara tycker hon är så vacker, en perfekt byggnad, och har alltid sagt att "om jag gifter mig i Rom vill jag gifta mig i Pantheon". Hade det inte blivit så hade grannen jag inte ens känner kunnat välja kyrka, haha, då hade det liksom kvittat helt.

• Greeneyes

WOOOOHOOOOO!! Nu har sambon äntligen friat på riktigt, så kvällen innan julafton fick vi äntligen ta på oss ringarna vi just hämtat!!
    Jag vågade inte riktigt skriva så mycket här innan, eftersom vi inte ville att folk skulle känna igen oss, men nu är det fullt ut som gäller Åh, jag är sååå glad!

Nu kan jag berätta om våra planer också, vi har faktiskt bokat ett slott i Skottland där vi gifter oss den 16 Maj 2011

..och god fortsättning på er BRUDAR!

• julibrud 2011

Grattis till er båda! :) Så roligt

• MollyAlex

Grattis Greeneyes!!
    Längtar jag oxå tills det händer mig! :D

God fortsättning på er alla!

• Greeneyes

Tack tjejer!

...och gott nytt år på er!

Svar på tråden Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?