Fler som kommer bli sthlms brudar 2011?
Hej!
Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
:D
Hej!
Undrar om det finns några här redan som ska gifta sig i Sthlm 2011, eller e jag jätte tidigt ute?
:D
Greeneyes:
Samma här, det e ju verkligen långt kvar, samtidigt som jag vet att det kommer gå hur fort som helst!
Har inte börjat fundera på inbjudningarna ännu,men har funderat mycket över färgtema. Har som sagt kommit fram till att min m2b ska ha frack, jag ska ha en klänning min mammakommer sy, även den i svart vitt, så de blir nog tema svart/vitt,men funderar lite över blommorna. Vill ha en tät halvmåne med rosenknoppar, inte så mycket grönt i, utan mest olika stora knoppar o små rosor. Vet bara inte om jag ska ha rosor helt i vitt, eller om dom ska gå i rosa/puderrosa/nougat o creme, vad tycker du o även ni andra?
Funderar oxå på hur det blir på festen,borde nog ha en alternativ kjol, min brudklänning kommer va i 2 delar, fast inget som syns. Ett korsett liv, o en enorm kjol till vigseln, men kanske en enklare tillochmed kort kjol till festen,men samma korsett liv. Hur har du tänkt dig?
Annaomias:
Ja, vi filar oxå på gästlistan, svårt det där ;)
När kan man boka lokal o kyrka, hur tidigt går det?
Jag är också inne på svart som del av färgtemat, fast vi funderar på svart och cremerosa eller puderrosa. Men risken är att man vill ha mer klarrosa till våren/sommaren, så vi har kommit överens om att vänta tills i maj och bestämma, jag är så velig..
MollyAlex: Åh, vad snyggt ert färgtema låter riktigt ballt! Jag tror att du kan välja vilket som, det är nog en smaksak mest.. men risken med vita blommor är att de riskerar att försvinna mot klänningen.. Det finns ju massa färger som är snarlika, bland annat Vendelarosor som ju är lite mer cremevita.
Eftersom vi gifter oss utomlands så känns det lite knepigt med blommor etc, jag har en vag aning om att det kanske är svårt att ha någon jätteudda bukett och beställa den härifrån..
Vi funderar på Porslinsfabriken... de var riktigt prisvärda jämfört med många andra ställen. Då är det alltså både lokal, mat, servering osv. Vore ju himla skönt att slippa tänka på allt sånt. Men... trots att de är himla prisvärda jämfört med andra "helhetslösningar" så är det ändå väldigt mycket pengar.
Så alternativ nr 2 är att vi bara hyr någon hembygdsgård eller nåt och ordnar mat och sånt själva...
Läste förresten någonstans att det är bra att boka kyrka och lokal redan ett år innan för de mest populära går åt som smör i solsken...
wow, vilken läcker lokal
Klart jag delar med mig, det var så prisvärt att det vore skamligt att inte tipsa om det...
"I de olika paketen ingår bl.a Entrévärd, serveringspersonal, dukning, servering av mat, disk, lokalhyra, ljudutrustning för dj, städ mm! Pris för t ex amerikansk buffé: 529 kr per person. "
Det är alltså för själva maten OCH de sakerna som min kontakt räknade upp ovan. :-O
Dock inte dryck om jag förstår rätt, men ändå sjukt billigt!
Japp, man får ta med egen dryck.
Amerikanska buffén:
Kryddiga Buffalo Wings
Grillade rotfrukter med chili
Revbensspjäll
Saftigt marinerad kycklingfilé
Oliv & ostpotatis
Pastramiskinka
Grillade majskolvar
Coleslaw
Gröna jumbooliver
Bröd & sallad
Gucamole
BBQ sås
Salsasås
Fanns lite andra buffér (t ex italiensk, se nedan) och även 3-rätters.
Italiensk buffé
Carpacio på oxfilé
Pruscitto med melon
Marinerade auberginer
Mozzarella lök & tomat
Gratinerade musslor
Salami
Marinerad bläckfisk
Pastasallad med pesto
Parmesanost
Bruschetta
Vitlöksbröd
LyckeLi, jag dör! Garant var ju PERFEKT! :-O
Fick värsta känslan i magen nu, att det där var ju rätt för oss... vill typ boka på en gång!