• wiicky

17/7 2010

Tänkte att det vore lite kul med en tråd för oss som gifter oss den 17 juli 2010. Hur långt har ni kommit? Vad ska ni ha för tema? Har ni (kvinnor) hittat er klänning än? Är nyfiken på alla som har lika lång tid på sig som jag...

• Svar på tråden 17/7 2010
  • Hall0n

Jag gifter mig den 17 juli.. Just nu är jag mitt uppe i att göra inbjudningar. Kollar efter klänning och ringar men inte fastnat för någon speciell.

Känns fortfarande som lång tid kvar, men det kommer nog gå fortare än man tror.

• wiicky
    Hall0n skrev 2009-12-15 18:28:20 följande:
    Jag gifter mig den 17 juli.. Just nu är jag mitt uppe i att göra inbjudningar. Kollar efter klänning och ringar men inte fastnat för någon speciell.Känns fortfarande som lång tid kvar, men det kommer nog gå fortare än man tror.
    Åh, vi borde också börja med inbjudningarna. Har i och för sig i stort sett allt material, men det gäller att bara sätta igång. Blir nog någon gång under jul. Vad ska ni har för typ av bröllop?
  • Philippine

Vi gifter oss också den 17/7-10! Det blir på våran femårsdag. :)
    Har hittat klänning och ringar, plats och vigselförrättare är bokade. Och jag har inte letat, utan allt har liksom fallit sig naturligt. Tur det... ;)

Nu försöker vi forma texten till inbjudningarna, eftersom de ska vara både på holländska och svenska. Ingen lätt uppgift! :)

Hur ska ni göra? Kyrkligt/borgerligt? Ute/inne? Litet/stort?

• Hall0n
    wiicky skrev 2009-12-15 19:53:24 följande:
    Åh, vi borde också börja med inbjudningarna. Har i och för sig i stort sett allt material, men det gäller att bara sätta igång. Blir nog någon gång under jul. Vad ska ni har för typ av bröllop?
    Jo bara man kommer igång med dom så är det lättare att fortsätta, sen blir det såklart roligare när man ser resultaten.

Vi har nyligen bokat kyrka och präst.
    Vi ska inte ha något speciellt tema.. förutom vårat färgtema som går i rosa-guld-vit. Bröllopsfesten blir i en kursgård vi funderar över menyn om det ska vara buffe eller 3 rätters. Har lite svårt att bestämma oss dära.
  • Philippine

Vi ska ha grillbuffe, sambons önskemål. Både vigsel och festen blir på en underbar hembygdsgård i närheten, med utsikt över vattnet och mycket grönt.
    Inget riktigt tema, men färgerna blir väl vitt, grönt och guld. Nyckelorden är avslappnad, hemtrevligt och mysigt (mina val). Och så internationellt! :)

• Hall0n
    Philippine skrev 2009-12-15 20:44:12 följande:
    Vi gifter oss också den 17/7-10! Det blir på våran femårsdag. :)Har hittat klänning och ringar, plats och vigselförrättare är bokade. Och jag har inte letat, utan allt har liksom fallit sig naturligt. Tur det... ;)Nu försöker vi forma texten till inbjudningarna, eftersom de ska vara både på holländska och svenska. Ingen lätt uppgift! :)Hur ska ni göra? Kyrkligt/borgerligt? Ute/inne? Litet/stort?
    Åh vad kul med en till :)

för oss blir det kyrklig vigsel sedan bröllopsfesten på en kursgård, vi kommer bjuda ca 70st. Så det är mycket att tänka på så man inget glömmer. Hur ska du ha det?
  • Hall0n
    Philippine skrev 2009-12-15 20:47:18 följande:
    Vi ska ha grillbuffe, sambons önskemål. Både vigsel och festen blir på en underbar hembygdsgård i närheten, med utsikt över vattnet och mycket grönt. Inget riktigt tema, men färgerna blir väl vitt, grönt och guld. Nyckelorden är avslappnad, hemtrevligt och mysigt (mina val). Och så internationellt! :)
    Åh det låter väldigt mysigt.
  • wiicky

Vi ska gifta oss kykligt, präst, kantor och solister klara. Ska sedan bjuda ca. 75 gäster på en underbar restaurang vid en sjö. Har mycket klart, men håller just nu på att försöka fixa klänningen från Kina. Drömklänningen kostar nämligen drygt 11 000 och det har vi inte riktigt råd med.

Philippine skrev 2009-12-15 20:44:12 följande:
    Nu försöker vi forma texten till inbjudningarna, eftersom de ska vara både på holländska och svenska. Ingen lätt uppgift!
    [/citat]

Oj, jag tyckte att det var jobbigt nog bara på svenska, men jag tror att formuleringen är klar nu i alla fall. Vad har du hittar för klänning?
    Hall0n skrev 2009-12-15 20:50:33 följande:
    [citat]
    Åh vad kul med en till :)för oss blir det kyrklig vigsel sedan bröllopsfesten på en kursgård, vi kommer bjuda ca 70st. Så det är mycket att tänka på så man inget glömmer. Hur ska du ha det?
    Caterar ni mat eller är det en restaurnag där som tar hand om maten?
  • Pälsboll

Här är ännu en som ska gifta sej 17/7 :)

Vi ska ha borgerligt utomhusbröllop och hoppas på strålande sol.
    Än så länge har vi bokat platsen för bröllopet och festen (som ska vara på samma ställe), reserverat frisör, skissat lite kladd till inbjudningskorten och gjort en preliminär gästlista.
    Inget tema, men färgen ljusblå.

Klänningen ska jag sy själv, så det ska jag ta tag i när jag har julklapparna färdiga. Åsså har jag börjat virka en sjal som jag förhoppningsvis borde hinna klar i tid :P
    Vi har skickat förfrågan till vigselförrättare och fotograf. Fotografen ska vi återkomma till lite senare då han inte vet hur han har tid än.

Sen tror jag väl inte vi har kommit så mycket längre...

• wiicky
    Pälsboll skrev 2009-12-15 22:15:57 följande:
    Här är ännu en som ska gifta sej 17/7 :)Vi ska ha borgerligt utomhusbröllop och hoppas på strålande sol.Än så länge har vi bokat platsen för bröllopet och festen (som ska vara på samma ställe), reserverat frisör, skissat lite kladd till inbjudningskorten och gjort en preliminär gästlista.Inget tema, men färgen ljusblå.Klänningen ska jag sy själv, så det ska jag ta tag i när jag har julklapparna färdiga. Åsså har jag börjat virka en sjal som jag förhoppningsvis borde hinna klar i tid :PVi har skickat förfrågan till vigselförrättare och fotograf. Fotografen ska vi återkomma till lite senare då han inte vet hur han har tid än.Sen tror jag väl inte vi har kommit så mycket längre...
    Vad häftigt att sy sin egen brudklänning. Kan visseligen sy, men inte så bra och inte så bra tålamod heller. Stongt.
Svar på tråden 17/7 2010