• wiicky

17/7 2010

Tänkte att det vore lite kul med en tråd för oss som gifter oss den 17 juli 2010. Hur långt har ni kommit? Vad ska ni ha för tema? Har ni (kvinnor) hittat er klänning än? Är nyfiken på alla som har lika lång tid på sig som jag...

• Svar på tråden 17/7 2010
  • wiicky
    sockersmulan skrev 2010-01-13 20:18:31 följande:
    det går bra för oss tycker jag. kyrka och lokal är bokade, tärnor tillfrågade och gästlistan är någorlunda klar. har bestämt hur inbjudningskorten ska se ut oxå +köpt lite material till dem. hur går det för er?
    Vad kul. Det är ju kyrka och lokal som är det som kan vara värst att få tag i .
    Jo, det går bra. Inbjudningskorten är klara, bara namnen ska skrivas. Tyvärr börjar folk bjuda in sig själva och andra så det blir lite problematiskt... Kul att ni också gör egna. Klänningen beställde jag från Milly Bridal igår. Mycket är faktiskt klart, vilket känns bra i och med att jag, som gör mest i det här, kommer få en ganska tuff vår. Det är spännande.

Vad har ni för budget? Hur många gäster?
  • Julibrud och nästan 30

Ja budget borde man väl nog göra har har ingen aning vad man ska lägga den på hmm..Så som gästlistan ser ut nu är det 100 gäster på listan. Har t.ex ingen aning vad brudkläningar kostar och inte vad min sambos uniform kostar han är sjökapten så jag ska få gifta mej med min man i uniform åh ser så framemot den dagen :)) Dotterns som ska var brudnäbb och är 2 år så hennes klänning borde man komma billigt undan med kanske t.o.m låter den skräddasys till henne. Inbjudnings korten kommer jag att beställa har inte tid att göra egna lyfter på hatten till er som gör det.
    Har ni tänkt ha tryckta servetter till era bröllop? En hel del borde klarna efter att vi besökt hotellet nästa vecka.

• wiicky

Julibrud och nästan 30 skrev 2010-01-14 13:22:06 följande:

Ja budget borde man väl nog göra har har ingen aning vad man ska lägga den på hmm..Så som gästlistan ser ut nu är det 100 gäster på listan. Har t.ex ingen aning vad brudkläningar kostar och inte vad min sambos uniform kostar han är sjökapten så jag ska få gifta mej med min man i uniform åh ser så framemot den dagen :)) Dotterns som ska var brudnäbb och är 2 år så hennes klänning borde man komma billigt undan med kanske t.o.m låter den skräddasys till henne. Inbjudnings korten kommer jag att beställa har inte tid att göra egna lyfter på hatten till er som gör det.Har ni tänkt ha tryckta servetter till era bröllop? En hel del borde klarna efter att vi besökt hotellet nästa vecka.
    Ja, det är ju en del saker som kostar. En klänning kostar väl i butik från 3000 och uppåt. Mest uppåt. Jag har beställt min skräddarsydd från bilder från Kina, så den kommer med frakt och underkjol kosta 2600... Där kan man också sy upp näbbklänningar.
    Nej, vi kommer inte ha tryckta servetter...
  • Philippine

Inte vi heller. Jag letar hellre efter fina färgglada servetter som passar till våra färger. :)
    Vi har inte heller lagt en budget. Däremot har vi räknat ut vad det skulle kosta om vi får allt som vi vill nu, och de kostnaderna tycker vi är rimliga så jag tror inte heller att vi ska ha en budget.

Julibrud: hur gör ni med det tvåspråkiga? Ska ni ha någon som översätter? För jag antar att hans del av släkten (precis som min del av släkten) inte kan svenska...

• Julibrud och nästan 30

Jo vi kommer att ha 2 stycken en toastmadame och en toastmaster Hon kan svenska,finska och engelska och han Holländska,engelska och lite lite svenska :) så får försöka få ihop det på något sätt tror jag ska maila till gästerna och be dom som ska hålla tal att skicka dom till toatsmaster/toastmadame och be dom översätta dom till engelska sen till svenska eller holländska hmm måste fundera för min svärmor talar endast holländska så får se om man måste ha allt på både holländska och svenska enklast vore ju om man kunde ha allt på engelska.

• frugan2010

Jag hoppar också in här! Vi gifter oss också den 17/7. Vi hade först ett helt annat datum och även vigselplats men både läge och datum har nu ändrats *puh*. Vi har kyrkan bokad och festlokalen bokade vi för två dagar sen. Är såååå glad!

På måndag ska vi träffa caterinfirman då vi ska ha buffé. Vårt tema är rosa, grönt och fjärilar :)

Har en idé för inbjudningskorten men ska inte skicka ut dem förrän i slutet av maj så det behöver jag inte stressa med. Däremot har man ju klänningspanik. Tror att jag ska få den uppsydd av tärnan som är duktig att sy eftersom jag vill gå ner 15 kg i vikt till bröllopet. Känns som att det kan bli lite mer jobb om jag skulle gå och kolla på klänningar nu redan och sen få den insydd. Ska åka på bröllopsmässan i stockholm snart så vi får lite mer inspiration :)

• Eaglewoman

Hejsan alla Julisar ;)

Här kommer en till som skall bli ETT den 17/7.

Kyrkan är bokad,klänningen köpt,hårfrisören + make up fixad (en vännina som är grym)samt att en annan vännina är florist och kommer att göra min bukett =) Just det ja...Ringarna skall vi göra helt nya av en annan vi känner . Det som i dagsläget är mest irriterande är att det inte verkar finnas ngn lokal att uppbringa =/... Alltid skall det vara något...

Kram på er...

• Philippine

Kul med fler som har valt en sådan UNDERBAR dag att gifta sig på! ;)

Efter det lilla stressmomentet med cateringfirman som råkade ha stängt just de veckorna på sommaren verkar det som om vi har hittat ett ännu bättre alternativ. När sambon fyllde 40 hade vi en kille här som grillade, han och sönerna har ett litet företag som sysslar med sånt. Han kan på vår dag, och det bästa är att det blir exakt som vi vill! Vi kan plocka vad som helst till menyn utan att det blir alldeles för dyrt. Underbart!

Nu lägger vi fokus på inbjudningarna. Vi vet vilka vi ska ha, vi behöver knåpa lite på texten bara. Svårt när det ska vara två språk... Nja, engelska är ett alternativ det med men framför allt sambons föräldrar och mormor är inte så bra på det. Plus att det ser nog roligt ut med både svenska och holländska. :)

Känner ni er stressade? Eller lugna? Gör ni mycket själva, eller beställer ni All-Inclusive-service? :)

• frugan2010

Nu när lokalen är bokad och cateringen gått i lås så känner jag mig olustigt lugn. Tror att man har tänkt och donat med bröllopet under så pass lång tid och nu när saker börjar ta form går luften ur. Jag kommer säkert bli en sådan brud som blir helt tom efter bröllopet haha! När man varit helt uppslukad av något under så lång tid måste man nog ha en backup-plan att dona med när bröllopet är över. Så man inte känner sig helt sysslolös hihi :)

• Julibrud och nästan 30

Jätte roligt att vi är så många som ska gifta oss 17/7 :)
    Nu har också vi bokat festlokalen det blev på ett av lokala hotellen och hela övre våningen är privat bokad för oss känns riktigt lyxigt :)Vi behöver inte betala lokalhyra eftersom vi kommer att ha mat och dryck via dom tårtan och kaffe ingår i matpriset vi kommer att ha buffe eftersom vi har ca 100 gäster och alla har vi ju olika smaker så på detta sätt hittar säkert alla något som faller i deras smak jag får menyn nästa vecka och får tillägga eller ta bort något om vi vill så för oss är det all-incusive som gäller ;) hinner inte med allt annars. Vigselförättarne är också bokad och 20 dubbelrum på hotellet som vi ska ha bröllopet på :)
    Inbjudningarna ska jag göra beställa så fort jag hinner vet vilket kort jag skall beställa det blir rosa,vit,svart bilden kan ni se i mitt bildgalleri.
    Idag fick jag min förlovningsring den är jätte fin och vi fick en gåva av guldsmeden vi köpte den från 2 silverskedar med vårat förlovningsdatum ingraverat blev verkligen positivt överraskad av denna gåva :)nu ska jag planera lite bröllop med min m2b han är hemma tills på torsdag så man måste passa på :)
    Kram på er.

Svar på tråden 17/7 2010