Fritidsintressen?
Själv spenderar jag min fritid med att programmera och sticka barnkläder. Vilka är Era fritidsintressen?
Själv spenderar jag min fritid med att programmera och sticka barnkläder. Vilka är Era fritidsintressen?
Vad programmerar du?
Just nu tränar jag mycket. Dansaerobic, Afrodans, Flow och styrketräning med personlig tränare. Skulle vilja säga att delar av mitt jobb samtidigt är mitt intresse, nämligen att sjunga. Annars tycker jag om att skriva, pyssla och måla, men har inte tid med det så ofta..
Mestadelen hemsidor, men det har även blivit andra (grafiska) applikationer som betalsystem och liknande.
Har funderat på detta med personlig tränare. Funkar det bra? Får man fråga vad du betalar?
Så du kan rätt avancerad programmering?
Jag har bara tränat med personlig tränare en gång hittills, skulle gjort det igår också, men då var jag så förkyld så jag hade inte orkat. Nytt försök på torsdag. Det var galet bra. Fruktansvärt jobbigt, men samtidigt roligt. Bra med push - då går det liiite till. Bra med någon som kan ge förslag på alternativa övningar när något gör ont, som anpassar träningen till vad som måste stärkas osv. Kostar 550kr/h. Jag köpte ett 6-pack, vilket sänkte priset till 525/h typ. Inte helt gratis om man säger så, men verkligen värt det.
Nja, så värst avancerad programmering sysslar jag inte med, mest grafik och lättare databashantering...
Jag är jättesugen på att skaffa mig en personlig tränare! Har funderat på att man kan hårdstarta med personlig tränare typ två ggr/veckan i typ två månader och sedan köra själv efteråt och bara använda personlig tränare någon gång då och då för att hålla lågan uppe.
Jo, det är verkligen superdyrt, men det är ju värt det om man kan få se ut som en puma
Tanken var att jag skulle gå 2ggr/veckan i 3 veckor och sedan greja det själv.
jag målar och tecknar. dock blir det aldrig tid för några oljemålningar nu för tiden känns det som tyvärr.. svårt att ställa undan torkande färg som luktar dessutom när vi har småbarn. Sen har jag ju som hobby att inreda, hemma eller hjälpa vänner och bekanta. Renoverar gamla möbler och målar om möbler osv.
Träna borde man ju förstås göra men jag är väl helt enkelt för lat för att ta mig iväg.. känner mig lite duktig iallafall som gör mina situps framför tv:n och cyklar till jobbet.
Jag tränar också med personlig tränare, kom precis nu hem från ett hårt pass. Jag köpte först ett paket med 9 timmar ca 450kr/timme och nu har jag fyllt på med 33 timmar till och då blev priset 410kr/timme. Dyrt men så värt det!
Här är en till träningstok, men som gör det hela på eget bevåg. Älskar aeorobic-boxpass och liknande, men kör även gym, konditionsträning mm. Just nu är det nog nästan enda fritidssysslan.. Vill ha vinter nu (och de senaste dagarna har vi fått massor av härlig snö!!!), men ser fram emot vår/sommar då vi ska börja dona med båten, sjösätta och kan va ute i skärgården samt även fiska.
Är jag inte stressad så kan jag försjunka timtals i en härlig bok...
Vad duktiga ni är allihop! Jag önskar att jag också kunde vara det... Har börjat så smått att försöka ta tag i det här med träning, steg ett har blivit promenader! Själv så läser jag på fritiden, lagom dyr hobby eftersom tatueringar är ett av mina stora intressen här i livet och kostar på tok för mycket pengar varje månad för tillfället... :-/
Jag virkar och så har jag hund (Otto, se bilden) vilket tar upp mycket av min "lediga" tid. Innan jag pluggade på Uni så läste jag stora mängder skönlitteratur, får väl se om det kommer tillbaka när jag är klar med pluggeriet. Annars gillar jag att baka och laga mat, syr lite granna när det passar.
Kan ju tillägga att jag blir uttråkad om jag håller på med samma sak för länge...
Aikido (just graderat till 5:e kyu, yay...), styrketräning och ett närmast okristligt bevakande och administrerande av diverse forum och politiska bloggar av det liberalare slaget.
Träning, framförallt MTB, löpning och landsvägscykling. Lite multisport, helst i så jävligt väder som möjligt.
På mitt schema står djur hela dagen! =) Jobbar med djur, har ett mini-zoo hemma (hund, råttor, kaniner, hamster, sköldpaddor m.m.) samt att jag är aktiv i Svenska Blå stjärnan.
Men träning blir det också en heldel, ca 4-5 ggr per vecka. Har dock aldrig testat på det här med personlig tränare, är det något att satsa på?
Jobbar heltid, pluggar halvitd (till våren blir det mer) och Blå stjärnan tar mycket tid i perioder, samt att jag pendlar 4 timmar om dagen.....men om det därimellan finns lite tid över så älskar jag att vara ute i naturen, fotografera, rida, läsa, teckna, "renovera" hemma, umgås med vänner.....! =)
Åh, du lever mitt drömliv! Jag fullkomligen älskar djur och skulle kunna ha en hel farm hemma om det inte vore för att min man troligtvis är allergisk... Vi är dock stödhem åt hemlösa kattungar då och då
Ja, djur är mysigt :) Är det katterna han är allergisk mot? Testa en hund med "allergipäls" alltså typ pudel, lagotto m.f. människor som är allergiska mot pälsdjur är ofta mindre allergiska mot dessa. Känner ni någon med en sån ras kan man ju testa att passa den ett tag. Annars finns det ju nakenkatter, nakenmarsvin och nakenråttor......och nakenhundar såklart ;) Men ofta är det ju urinen som man är allergisk mot och då kan ju smådjur vara svårt. Men det finns i alla fall djur som många allergiker kan ha! =)
Mysigt med kattungarna!!! :)
Att få låna en häst och ge sig ut i skogen är underbart...
Träning och rejält med dans tillsammans med m2b blir en bra kombination för oss båda
Renovering av villan som var i originalskick -64 när vi fick nycklarna i handen tar resten av tiden.
Kan ju tillägga att jag inte tål katter men klarar av min japanska spets hur bra som helst! Det är väldigt individuellt och man får prova sig fram.