• VanessaB

Augusti 2010

Även om det är väldigt lugnt nu så startar jag en ny tråd för oss som blir äkta makar i augusti 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 22:34
    7e Lelay; IdaEric; Superstarfia
    14e E o D Tholin; germanbride; Mrs Kay
    21a Varmiz; VanessaB;
    28e cplusj;

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 13:53
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

28 Augusti
    cplusj

• Svar på tråden Augusti 2010
  • Moi mokulat

Jag ska gifta mig 14 augusti i Kalmar.

Kyrkan är bokad.
    Gästlistan är så gott som klar. Mest släkt som bjuds.

De andra har vi inte så bråttom med.

• 20 augusti 10

Gästlistan e ju klar :0)
    Har kikat runt lite på nätet efter cateringfirmor och fasen vad dyrt det blir..*s*.. MEN, man gifter sig ju förhoppningsvis bara denna gången :0)

• Superstarfia

20 augusti 10 skrev 2010-01-08 14:58:23 följande:

Gästlistan e ju klar :0) Har kikat runt lite på nätet efter cateringfirmor och fasen vad dyrt det blir..*s*.. MEN, man gifter sig ju förhoppningsvis bara denna gången :0)
    dyrt med catering? vi får ner våran budget med 20.000 på att välja catering.. ;) iof är det om man jämför med herrgården vi bokat från början..
  • VanessaB

vad får ni betala pp då? Vi sattsar på att landa på 200Kr pp!

Gästlistan e ju klar :0) Har kikat runt lite på nätet efter cateringfirmor och fasen vad dyrt det blir..*s*.. MEN, man gifter sig ju förhoppningsvis bara denna gången :0)
  • 20 augusti 10
    VanessaB skrev 2010-01-08 16:34:11 följande:
    vad får ni betala pp då? Vi sattsar på att landa på 200Kr pp!20 augusti 10 skrev 2010-01-08 14:58:23 följande:
    [/citat]
    Superstarfia skrev 2010-01-08 15:30:28 följande:
    [citat]
    dyrt med catering? vi får ner våran budget med 20.000 på att välja catering.. ;) iof är det om man jämför med herrgården vi bokat från början..
    Vi har mest kikat på vad som finns, men det lutar väl åt 399 pp. + dricka då, så mat o dryck kan hamna runt 34 o det tycker jag e saftigt :oP Men det kan ju bli att vi tar ett billigare alternativ med, vi får se vart det bär hän.
    Berätta mer om herrgården!
  • Superstarfia

20 augusti 10 skrev 2010-01-08 20:09:20 följande:

Vi har mest kikat på vad som finns, men det lutar väl åt 399 pp. + dricka då, så mat o dryck kan hamna runt 34 o det tycker jag e saftigt :oP Men det kan ju bli att vi tar ett billigare alternativ med, vi får se vart det bär hän.Berätta mer om herrgården!
    Där skulle vi få betala 499+ dryck å de är alltså dryck med restaurang priser...

Är en mysig herrgård som ligger i Sundsvall, precis lagom nära stan och tillgång till stadsbussar för gästerna runt knuten.. men som sagt, vi gick från herrgård, till lagård.. ;)
  • VanessaB

Åhh, har efter mycket trassel fått nytt datum för bröllopet. Det had eblivit dubbelbokat av någon konstig anledning så vi fick flytta på oss. Två veckor bara visserligen men lite panik var det under helgen då jag inte kunde få tag på varken kyrka eller lokalbokningen. Men nu är det satt ett nytt datum, två veckor senare så nu kan jag andas ut!!

Fick ca 3000:- rabatt också! =)

• IdaEric

Vi gifter oss den 7/8 upp i Dalarna, men vi bor i en förort till stockholm. Det är verkligen en utmaningen att planera ett bröllop på distans. Har precis börjat inse att det inte alls är långt kvar. Längtar något helt fantastiskt mycket.

• IdaEric

Vi kommer att få betala ca 1000:- per person. Då ingår vin till maten samt avec. Ganska saftigt men vi kommer ta ut en kuvert avgift istället för presenter så vi kommer ganska lindrigt undan iaf.

• Moi mokulat

Vad tycker ni om vår bröllopsmeny?

Pepparots creme fylld rökt laxrullar serveras på krisprig salladsbädd.

Helstekt salt inbakad ryggbiff med soya glacerade schalotten lökar, rödvinssås och krämig potatisgratäng. (biffen är som rostbiff och serveras kall).

Bröllopstårta.

Bli ungefär 300:- per man.
    TYcker det är dyrt, men det är det ju inte alls om man kollar vad alla andra ska ha.

Svar på tråden Augusti 2010