• VanessaB

Augusti 2010

Även om det är väldigt lugnt nu så startar jag en ny tråd för oss som blir äkta makar i augusti 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 22:34
    7e Lelay; IdaEric; Superstarfia
    14e E o D Tholin; germanbride; Mrs Kay
    21a Varmiz; VanessaB;
    28e cplusj;

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 13:53
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

28 Augusti
    cplusj

• Svar på tråden Augusti 2010
  • Malin

Jag har märkt att 21 augusti är ett väldigt populärt datum! Vi har fått tacka nej till tre förfrågningar det datumet för att vi redan har en bokning =)
    Plus att jag missar min kusins bröllop som också gifter sig den dagen!

• Varmiz

JG x 2: Då faller det sig ju ganska naturligt. Blir det då ett bröllop i Grekisk stil eller mer svensk lr ngn kombination?

• JG x 2

Varmiz: Det kommer bli en blandning men lutar väl mer åt Grekiskt bröllop med svenska inslag... Men klänningen kommer vara mer grekisk än svensk dvs inte så himla tam för att förklara det enkelt. Vi får se hur det blir... är ju långt till den 7 augusti... :D

• 23maj2009

Äntligen är det bokat!
    14 augusti 2010 blir det av, så nu hänger jag med er!
    Skulle ha gift oss den 23 maj 2009 men pga sjukdom så var vi tvugna att skjuta upp det.
    Jag har som sagt inte alls kommit så långt i planerna än, men vet att det ordnar sig ändå.
    Nu ska vi bara få till gästlistan..

Sen är det bara att organisera resten, haha

Lena

• Varmiz

JG x 2: på sätt och vis är det långt till aug, det får gärna ta lite tid, men för mig som är mammaledig springer tiden verkligen fram. Den 10 feb börjar jag dessutom jobba 25% då vi startar igång nytt projekt som jag ska vara stor del av i höst när jag kommer tillbaka så jag vill gärna vara lite delaktig redan nu.

23maj2009: Får ju beklaga att någon blev så pass sjuk ifjol att ni fick skjuta på bröllopet men välkommen in i vår tråd, nu hoppas jag verkligen att det blir av för oss alla i år.

Appropå det är det någon av er som tecknat bröllopsförsäkringen och i så fall vilken storlek har ni valt?

Jag har bokat tid hos en fotograf idag, ska dit på måndag för att prata igenom hur vi vill ha det sedan lämnar han 3 dagar preliminärbokning och om vi inte hör av oss så släpper han "vår dag" om vi vill ha vad vi pratat om så får vi bekräfta. Spännande.... Ska imorgon titta på en lokal till hoppas den är lika fin som den vi preliminärbokat OCH att de går med på att laga min sambos meny till en vettig peng.

• JG x 2

Varmiz: Jo det är förvisso sant, men iaf för vår del så är det så mycket mer som skall planeras. Framför allt eftersom vi befinner oss i Helsingborg och bröllopet skall vara en brraaaaaaa bir härifrån, som sagt. Vi får även ta hänsyn till att det skall ordnas med alla papper och allt gällande mitt dop och konvertering till grekisk-ortodox... Suck, hur skall man hinna med allt??
    Från vilken ort planerar du ert bröllop???

• Varmiz

JG x 2: Vi bor oxå i Helsingborg!!! Bröllopet kommer att bli här i stan.

• JG x 2

Varmiz: AAAHhhh så coolt att vi bor i samma stad :D Nästan bud på att ta en kopp kaffe och utbyta ideér... :D Var i stan skall ni ha ert bröllop?? Och mottagningen???

• Varmiz

JG x 2: Vi ska kolla ett ställe till men har preliminärbokat Hertzska Villan, se länk ovanför. Nackdelen där är ju att vi bara får vara kvar till 23.00. Vill inte riktigt känna pressen på att behöva lämna om allt är helt underbar roligt...
    Vi komer att gifta oss borgerligt förhoppningsvis i Vikingsbergsparken, den är sååå vacker sommartid.
    Tycker absolut vi kan träffas ngt

• HeRo

Nu har jag fått bokat min "drömtransport" från kyrka till festlokal! Häst & vagn, en vacker Frieser hingst!! *gillar*! Börjar ta sig nu med alla bokade arrangemang, har fått bokat det "viktigaste" känns det som! Men hur sjutton ska man hitta just DEN brudklänningen? Finns så många fina!

Svar på tråden Augusti 2010