• Svar på tråden 10 JULI 2010 Del 2
  • Tokisen

vi kommer ha rosa, vit och grå/silver till tema. Så vi har tänkt vit duk, rosa servetter (om vi hittar)rosa placeringskort och rosa/gröna blomster arrangemang.
    Sen rosa och vita ljus

• iregnet2010

ok... ja rosa är ju en mkt het kandidat till färg -klassisk och flickig men såå fin och bröllop. Hur hade ni tänkt ta upp det silvriga ?

Tokisen skrev 2010-01-10 19:19:39 följande:
    vi kommer ha rosa, vit och grå/silver till tema. Så vi har tänkt vit duk, rosa servetter (om vi hittar)rosa placeringskort och rosa/gröna blomster arrangemang.Sen rosa och vita ljus
  • Tokisen

Vi kommer ha silvriga bestick, och sen ska vi ha silver på festhäftena och sen ska jag göra hjärtan av trolldeg som vi målar silver/grå

iregnet2010 skrev 2010-01-10 19:50:21 följande:
    ok... ja rosa är ju en mkt het kandidat till färg -klassisk och flickig men såå fin och bröllop. Hur hade ni tänkt ta upp det silvriga ?
  • CeKe

Och för oss blir det blått, rött, vitt & guld. Blir vita dukar, blå vepor (tror jag). Festhäftena tar upp blått, en aning rött och guld. Sen blir det eventuella rött i blommorna. Nåt sånt lutar det mot, tror jag

• CeKe

Menade egentligen att festhäftena kommer ta upp samtliga färger =) De kommer i stort att påminna om inbjudningskorten

• iregnet2010

CeKe: Härliga färger! nästan som amerikanska flaggan med en guldkant. röda rosor är ju vackert, hade du tänkt ta upp det i buketten ?

Tokisen: intressant det där med "trolldeg"..kan du förklara för en totalt oinsatt och opysslig person hur du menar ? värmer man dem i ugn så att det stelnar eller ?

Hade gärna haft en lite starkare färg i vårt färgtema men så hittade jag min klänning och (kanske ego) så passar den bäst till "ljuva färger" typ gammelrosa, champagne, vitt mm..eller vad tycker ni tror ni man kan ta in typ kornblå för att bryta av ? (tänkte mest på buketten)

• KatjaB

testade det där med trolldeg igår, och jag blev först jätte ambitiös och skulle göra små bröllopstårtor som placerinskortet skulle fästas i, men det tog jättelång tid och var rätt svårt att få till bra. (de jäste ju lite i ugnen) Hjärtan var mycket lättare att få till snyggt, men efter att ha provat mig fram på papper så blir det placeringskort med papper istället.

Nu har vi köpt alla sidenband vi behöver och alla favouraskar är klara. Det går framåt med allt småpyssel

• tessomac

Herrugud vad duktiga ni är allihopa!

Jag fick ännu mer panik än tidigare när jag i går insåg att det nu BARA är 6 månader kvar och jag/vi har MASSOR kvar att fixa boka. Dessutom så växer ju listan hela tiden...

Det jag har mest panik över är klänningen, jag vill gå ner en del i vikt först innan jag börjar prova, och det har gått rent ut sagt åt helvete nu under jul- och nyår.

• CeKe

Jupp, tänkte så =) Eller röda gerbera, eller vad de heter. Eller vita rosor. Haha, ingen aning Rött eller vitt i a f

iregnet2010 skrev 2010-01-11 14:00:20 följande:
    CeKe: Härliga färger! nästan som amerikanska flaggan med en guldkant. röda rosor är ju vackert, hade du tänkt ta upp det i buketten ?
  • iregnet2010

jag vill (som alla andra ) också gå ner lite innan bröllopet men satsade på att beställa en klänning som idag skulle vara lite för liten..(dvs en storlek mindre) kan vara lite risky men i värsta fall sa de att man kan sy ut den. Tänkte ha det som motivation...

tessomac skrev 2010-01-11 14:49:33 följande:
    Herrugud vad duktiga ni är allihopa! Jag fick ännu mer panik än tidigare när jag i går insåg att det nu BARA är 6 månader kvar och jag/vi har MASSOR kvar att fixa boka. Dessutom så växer ju listan hela tiden...Det jag har mest panik över är klänningen, jag vill gå ner en del i vikt först innan jag börjar prova, och det har gått rent ut sagt åt helvete nu under jul- och nyår.
Svar på tråden 10 JULI 2010 Del 2