10 JULI 2010 Del 2
Då vår gammla tråd stängdes så öppnar jag en ny.
Här pratar vi om vår planering och mycket annat.
Vår gammla tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3546500.html
Då vår gammla tråd stängdes så öppnar jag en ny.
Här pratar vi om vår planering och mycket annat.
Vår gammla tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3546500.html
min klänning är lite för liten, fattas 2 cm i ryggen att jag får igen den, och det skulle väl inte göra något om den satt lite lösare än så också, men det "räcker" med dessa två cm, om jag går ner dem. Så nu är det nutrilett till lunch och frukost som gäller, inga sötsaker mer än till lördagskvällen (måste unna mig nåt annars blir jag knäpp).
Jag bara SKA gå ner de där kilona
Här har det vart dött ett tag.. Hur går det för er alla med all planering?
Själv blev jag nyss klar med inbjudningskorten som vi kommer att skicka i morgon..
Har även börjat sy på en klänning som jag funderar på att ha som brudklänning..
bruden100710: oj, vad duktig du är som syr din egen klänning. Vad blir det för sorts?
Här har vi beställt favoraskar och sidenband mm på ebay och väntar ivrigt på att få hem allt.
Tänkte nog köpa en stor låda med godis, tex pariserlinser istället för det där dyra bröllopsgodiset, för att komma undan billigare, men sen blir jag sådär fånig att det blir fel färg på godiset i askarna.. Simon säger att han inte bryr sig om vad det är för choklad i, så länge han får lakrits i sin egen ask
Hur mycket skulle ni tänka på att det var godis i färgtemat på ett bröllop? Skulle ni tänka "wow, rosa godis i precis rätt färg" eller skulle ni inte ens tänka på vad det var för godis i?
hm...jag må vara färgtemat och snart bridezilla- drottning men jag tror aldrig att jag som gäst hade tänkt på vad det var för färg på godiset, särskilt inte om själva asken matchade. Hade precis tänkt som du och köpa lite billigare godis. Ett tips är att köpa hela kartonger godis på partihandlare/grossister.
Själv håller jag på med inbjudningskorten men eftersom vi inte kan bestämma kyrka (två bokade) måste vi göra det innan korten kan gå ut. tänkte nog skicka i slutet av februari/början av mars.
I övrigt är klänning inköpt och vi ska snart bestämma meny och träffa vår blivande fotograf på fredag så visst går det framåt, har dock fortfarande dj, transport, hår, make-up, kläder till m2b, skor, underkläder mm kvar så visst finns det att göra...
KatjaB: Jag hade inte haft en tanke på färgen på godiset, utan bara blivit nöjd att det va godis =) Hehe, är ett godismonster av stora mått
Vi har bockat at musiken, vilket känns superduper! Blir DJ och det kommer bli jättebra. Fundrade ju på att anlita ett band ett tag, men det är så jäkla mkt pengar för bara ett par timmar!
Känns som att det är så mkt som är klart. Det kan få bli vår och sommar nu! Vill börja fixa med båten, att det ska bli dags för att köra ner den till Gräddö (där vi ska ha bröllopsfesten) för det skulle betyda att det snart är 10 juli
Det där med Keces kläder.. hehe, det kommer han nog ta tag i nästan i sista stund, men det kommer han att göra med bravur. Ser fram emot att se min stiliga älskling där framme vid altaret på dagen D. Kommer nämligen inte att se hans kläder innan dess =)
Det blir en vit kjol med sådana dära draperingar njaa är lite svårt att förklara men bilder kommer inom kort..
Och det kommer att vara en röd överdel som kommer att vara axelbandslös.
Det där med dina funderingar över godiset så kan jag bara säga att jag hade aldrig brytt mig.. Innan Thomas fria till mig och jag börja kolla runt på bröllopsgrejer så visste jag inte ens att det fanns speciellt "bröllopsgodis"
Hej alla!
Jag känner att det börjar rulla på. Har bokat vigselförrättare och pratat med floristen idag. Bokade bröllopsresan i helgen, och ska prova klänningar för första gången på söndag.
nej vi väntar med spänning på dem (särskilt väntar vi på priset då det vi har avtalat är från X kronor och jag kan ge mig fan på att de kommer plocka ihop den bästa menyn till ett högre pris...) Min M2B bestämde att vi skulle ha fisk (han pratade med dem och tog det beslutet själv, jag är så stolt över honom )...dock glömde han berätta att jag är skaldjursallergiker så vi får se hur menyförslagen se ut. Kan nog iofs tänka mig att de gör en specialtallrik till mig bara om det andra ser bra ut till gästerna. ..