hur gammalt barn handlar det om?
jag förstår din tanke om att föräldrarna ska kunna koppla av, men det är ju skillnad beroende på hur stora de är. Att lämna ifrån sig ett spädbarn gör nog inte att föräldrarna känner sig avslappnade och kan koppla av, är det ett barn på 10 månader så är det ju en annan femma, o vid den åldern är det inte heller lika vanligt att man ammar, även fast det såklart förekommer.
Som alltid i dessa frågor så är det ju i slutändan vad som är viktigast för er, att ha era vänner där eller att riskera att de blir besvikna och kanske tom bli osams för att få som ni ville. Det kan ju bara ni svara på.
Rufsas skrev 2009-12-29 15:12:36 följande:
Tack för ditt svar!Jag älskar barn över allt annat men just på bröllopet vill jag att det blir en vuxen tillställning. Det finns flera anledningar till det men de två viktigaste är (1) att jag vill att föräldrarna ska kunna koppla av och (2) det kommer att sevreras alkohol och jag anser inte att det är en bra miljö för barn att vistas i. När det gäller spädbarn så är det såklart svårare. Som jag skrev tidigare verkar det bara bli ett par som har ett ammande barn vid tiden för bröllopet. Självklart inser jag att de kanske blir besvikna men samtidigt vill jag ju ha vårt bröllop som vi hade tänkt oss. Ska fundera lite till samt prata med Fästisen vad han tycker. För min del skulle nog den enda ammande barnet kunna vara med, men vi får se. Det är en nära vän så jag ska fråga hur hon känner när det börjar bli dags.Det är faktiskt det enda jag är lite orolig för gällande barn på bröllop. Har andra gäster som bor i Stockholm med äldre barn (3 och 8) och vill inte de lämna barnen över natten så är det dessvärre deras problem. Ska bli intressant att se vad de väljer att göra.