• proteabruden

Kort brollopsresa...vart?????

Bor i London, gifter oss forhoppningsvis i Sverige i april och skulle sen vilja aka nagonstanns i Europa pa 2-4 dagars brollopsresa...

Jag har rest en hel del i Eurpa min blivande inte mycket alls....vart skulle vi kunna aka??

• Svar på tråden Kort brollopsresa...vart?????
  • FramtidaFruSandberg

Jag älskar Budapest och Nîmes (i södra frankrike)

• proteabruden

Jag ar larare i Spanska och Tyska i England men jag gillar inte att resa dar jag inte kan spraket.....fast det gor jag ju anda!

Rom later bra eller Florens....Budapest fast det gar inte med ett Schengenvisum....

tack igen!

• Greyhound

Hehe, trevligt att se en till blivande ingift sydafrikan! Wien kan jag rekommendera, om du inte varit dar an. Eller varfor inte en av de mindre staderna i Osterrike? Graz ar vackert och ett stalle inte sa manga har varit till. Trevligt vindistrikt ocksa. Gar att flyga direkt fran Stansted med Ryanair (annars krangligt och dyrt, men tag fran Wien tar typ 2.5 timmar). Att bila genom Moseldalen ar ocska att rekommendera. Finns hur mycket slott och mysiga byar som helst. Finns en restaurang nanstans dar som heter Die Alte Muehle som ar en av de basta restaurangerna jag har varit pa.

• jenna3

Vi ska faktiskt åka till Gotland nga dagar efter vårt bröllop. Fint, romantsikt och magiskt enligt mitt tycke.

• Sebastiána
    wiicky skrev 2010-01-06 17:07:45 följande:
    Paris. Lite "klychigt" kanske, men det är väldigt fint där. Rekommenderar att vara vid Sacré Coeur på kvällen när det är lite mörkare. Väldigt vackert att se ut över Paris, men man bör vara medveten om att det är lite party där då. Väldit mysig stad om man kommer bort från souveniraffärerna.
    Paris i april är jättefint! Annars kan man ju åka till Nice.
  • Bluebride

Riga, Tallin eller amsterdam eller haag. Slår ett slag för holland, härligt folk och härlig miljö och konstiga hus ha ha ha

• OomphGirl

Drumoland castle , Co. Clare Irland (eller varsomhelst co. kerry)

Villefranche-sur-mer (mittimellan nice och monaco), Franska Rivieran

Channel islands ska tydligen ocså vara romantiska och fantastiska.

Svar på tråden Kort brollopsresa...vart?????