• proteabruden

Kort brollopsresa...vart?????

Bor i London, gifter oss forhoppningsvis i Sverige i april och skulle sen vilja aka nagonstanns i Europa pa 2-4 dagars brollopsresa...

Jag har rest en hel del i Eurpa min blivande inte mycket alls....vart skulle vi kunna aka??

• Svar på tråden Kort brollopsresa...vart?????
  • proteabruden

Toppen, nu har jag en massa ideer inte bara for en kort brollopsresa men till passande resor inom Europa i allmanhet!

Greyhound - ar du gift med en sydafrikan?

• Gladiolus

Toscana, ex Florens god mat och dryck, mkt att se och romantiskt =)
    Lycka till!

• Malung86

Florens eller Biarritz i Frankrike, två väldigt romantiska mysiga städer.

• Silkestråd

Hej,
    vi ska gifta oss i september och planerar att göra en enklare bröllopsresa till Estland (eller någon annan av de baltiska staterna). Jag tänkte att vi efter bröllopet kommer vara trötta och bara vilja ha tid tillsammans. Så idén är att relaxa på ett spa i några dagar :) (vår budget är dessutom begränsad så det passar bra av den anledningen också!)

• Twid

Vi kommer antagligen att åka till Milano en weekend i krokarna med vårat bröllop! så det får bli våran "bröllopsresa"! Sen ska vi åka iväg senare på en "riktig" resa!

• marrieme

Budapest är underbart, och billigt =)
    Men för oss blir det nog Venedig, en romantisk stad som vi vill åka till utan barnen!

• Kattpoet

Norra Sverige, en bil resa genom Norrland, in iFinland , Gud vad det är vackert! Man blir trollbunden och tystheten och storhet är så enorm.

Jag brukar kolla efter hus man kan hyra när jag tar dit åt, itne för att någonsin gör det men tänk er sjävla en stund av tystnad med den man älskar och bara få ro om vararandra.

• proteabruden

Tack for alla svar!!! Nu blir det en liten resa till Alicante med en avstickare till Valencia. Jag har varit i Alicante en gang innan och gillade den lilla mysiga staden!

Sa nu blir det att fira pask hemma i Sverige, sen kommer blivande svarforaldrarna fran Sydafrika och vi tillbringar 2 dagar i Stockholm sen gifter vi oss den 9e och den 11e aker vi hem till Engalnd for att den 12e aka till Alicante i 5 natter.

Jag langtar sa!!!

• CeKe

Har inte läst de andras svar.. Skippa Venedig är ett tips. Prag, Paris, Barcelona, Wien är annars jättemysiga städer =)

Svar på tråden Kort brollopsresa...vart?????