Vi som går på Viktväktarna del 5
Hej, hej! Här är jag, +5 kg och vips; helt plötsligt har jag 8 överflödiga kilon
ProPoints-programmet, vad är det Någon som kan förklara lite mer *ser med bedjande ögon*
Hej, hej! Här är jag, +5 kg och vips; helt plötsligt har jag 8 överflödiga kilon
ProPoints-programmet, vad är det Någon som kan förklara lite mer *ser med bedjande ögon*
Svanboet: Tack för infon. Låter ju vettigt och bra!
Som jag tidigare nämnt så har vi VV 7 mil från oss, så det där med möten är i princip omöjligt för mig. Men förut fanns det "brevkurser" (låter fruktansvärt omodernt), det hade kanske varit nåt. Månadmedlem har jag för mig var ganska dyrt.
Jag behöver mest verktygen, du vet; hur många points får jag äta och en lista med hur många points alla livsmedel innehåller samt en lista på hur mycket bonuspoints motion ger. Recept. Jag har allt detta enligt det "gamla" systemet, vilket fungerade utmärkt på mig och min make, men jag blir ju förstås sugen att prova ProPoints istället.
Så.... jag får väl ta och kolla in VV:s hemsida och se vad jag finner där.
Jag börjar mitt nya liv på måndag nästa vecka.
Ställde mig på vågen i morse samt mätte med mätbandet. Fy fan!!!
Inge roligt alls. Har gått upp allt på ett år plus lite till, både i kilo och centimeter
Jag börjar idag. Kör enl. gamla VV-systemet, det har jag alla verktyg till. Ska köpa brevkursen när jag får råd...
Har bokat in mig på Yoga (måste börja någonstans juh!) på onsdagkväll och ett 30-min lunchpass i spinning på fredag.
KÄnns jävligt tungt alltihop...
******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********
Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 35 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 93,5kg (-0.6)
tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.
Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt v3 kommer på måndag...
ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.
Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg.
fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...
jahaja. En dag har gått. Jag överskred med 2 points igår. Middagen blev lite för många points än jag trodde. Men jag försöker tänka att jag i alla fall inte överskred med 15 points, som jag normalt gör.
När jag var hungrig/sugen igår tog jag INTE kakor eller godis utan äpple, blodapelsin, päron och ett glas vatten.
Gode Gud, giv mig styrka!
Kom igen SVanboet!!! Ge inte upp!!!!!!!
Du ska bara igenom det här...
Är hela pointssystemet ändrat nu? Räknar man ut på samma sätt som tidigare hur många points man får äta?
Får man fortfarande samma points för träning (som varierar beroende på din vikt. eftersom du blir lättare blir det mindre points för samma träning)?
Eller har det blivit nya pointsantal på ALLA matvaror?
Så fort jag får råd ska jag köpa den där brevkursen.
Jag är oxå dålig på a tt dricka vatten. Förut drack jag säkert två liter om dagen. Skärpning på oss! Hur svårt kan det va?
Hej!
Jag trillade dit på en mazarin igår kväll.
Var med barnen i slalombacken, äldre flickan hade slalomträning och jag och lillan åkte bob i pulkabacken.
Till varm choklad i pausen (te utan socker till mig) så var det en stackars mazarin som blev över, naggad i kanten och smulig... kändes synd att kasta den, så den slank ned.
Men jag skrev upp den i alla fall, så jag VET att jag ligger över mitt pointsantal.
Tröstar mig med att jag åtminstone rörde lite på mig. 2 timmar upp och ner i en pulkabacke i friska luften, är bra träning för ben och rumpa
Ikväll blir det Yoga. Kanske inget som bränner kalorier direkt, men ack så bra för en stel och stressad kontorskropp.
Heja Diz!
Svanboet! Bra där Det var ju helt okej, juh!
Jag har överskridit med 4 points idag. Men jag känner mig inte så nedslagen för det.
Jag har varit på Yoga. Ingen fettförbrännare, men gud så skönt för min arma stackars kropp. Och bra mot inre stress
Imorgon är en ny dag.
Jag har gjort en soppa på vildsvin och en massa rotsaker.
Är rotsaker fortfarande "gratis" enligt "ProPoints-systemet"?
Hittade inte vildsvin i min bok, men jag antar att det hamnar under kategorin magert viltkött, eller?
Mums, imorgon blir det soppa