Inlägg från: Sonja68 |Visa alla inlägg
  • Sonja68

Vi som går på Viktväktarna del 5

Hallå tjejer!
    Här har det barkat iväg åt h-vete i helgen. Det började egentligen i torsdags med lingonvecka. Mådde skitdåligt och då blev det bara för mycket. Både pizza och annats slank ner. I helgen har vi haft gäster och då har det blivit fika, rödvin, kex och ost... och godis. Tjuvvägde mig igår och har gått upp ALLT igen
    Imorse glömde jag väga mig men jag gör det imorgon bitti.
    NU behöver jag peppning, go vänner...

• Sonja68

Blodpudding hade ungarna beställt. Nyttigt för mig med dåliga blodvärden, men tror det blev rätt många points...?

• Sonja68

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 37 veckor (v.20, 2009), vikt v4: 93,1kg (+0.8)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Jag kollade flera gånger imorse. Det måste har varit fel på både våg och måttband. Igår morse vägde jag mig i smyg, visserligen hade jag hunnit äta frukost och då var jag uppe på +1 kg! Måttbandet visade på -2 cm i midjan. Jag som känner mig så svullen... *förvirrad*
    Ja, ja, ska försöka hålla mig i skinnet idag och resten av veckan för i helgen blir det kaos igen. Maken fyller 35 och ville ha både tårta och smörgåstårta

• Sonja68

Det där med födelsdagar: PEST! Dottern fyllde nyss och på söndag fyller maken 35 och ska ha fest på lördag med smörgåstårta och så "kalas" för släkten på söndag.
    Den 18/2 åker vi till fjällen med ett stort gäng varav två har födelsedag medan vi är där... Min viktnedgång är dömd att misslyckas känns det som

• Sonja68

Diz, förstår precis. Lingonveckan är disaster... Jag blir så deppig och mår så dåligt så jag äter bara för det. Dålig ursäkt men än dock sant!

• Sonja68

Suck! En helg i frossandets tecken. Maken fyllde 35 och vi har haft fest i dagarna två. Med smörgåstårta, marängtårta, fika och en massa vin. Imorgon ska jag ställa mig på vågen. Känner hur byxorna stramar kring magen. Men det är bara att komma igen och ta nya tag!

Hur går det för er andra?

• Sonja68

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 38 veckor (v.20, 2009), vikt v5: 92,4kg (-0.7)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

Jaha, jag visste väl det...

Näpp, det är bara att kämpa vidare. Det SKA gå!

• Sonja68

Svanboet! Wow *gör vågen* Härligt!

• Sonja68

Det går inge bra för mig. Har en ny mellanchef på jobbet som får mig att stressa, tröstäta, inte ha tid att träna eller gå på massage och nu sitter jag med ett glas rött och Marabou Premium cocoa nibs bara för att "lugna nerverna" Hon (mellanchefen) var verkligen inte vad jag behövde just nu.

MÅste försöka ignorera den dåliga energi hon aktiverar, bygga upp en sköld och bli "untouchable", oberörd och opåverkad och allt det där... Giv mig styrka!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5