Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 5

Sesåja nu Sonja, det är inte så farligt men jag förstår att det känns tungt. Du har nu valt att inte längre blunda för verkligenheten och man kan ju inte ta tag i ett problem innan man erkänner att det finns ett

• Svanboet

Guden ovanför skänker dig styrka!

Jag har en sån där dag idag då det känns som om jag lika gärna skulle kunna ge upp. Har ingen lust eller ork att hålla efter mina points. Har svårt att tänka i det nya systeet men är väldigt glad att banan och vindruvor nu är gratis.

Tjuvvägde mig igår och det skulle jag inte ha gjort, då hade jag inte bara gått upp det jag gick ner i förra veckan, jag hade dessutom lagt på mig ytterligare halvkilot. Är nu spänd och uppgiven på samma gång inför mötet imorgon då domen förkunnas - Svanboet har återigen inte lyckats håla sig till programmet och nu är hon i färd med att hoppas av hela kalaset -nej bättring måste det bli men frågan är hur eftersom jag denna vecka varit betydligt mer nitisk men inte ser något resultat. Har jag kanske träffat en sån där berömd platå? Redan? och jag som har så himla långt kvar till mål vill ju inte behöva handskas med detta nu!

• Svanboet

Sonja - det heter nog Viktväktarna Online nu för tiden - gå in på hemsidan deras så ser du på vilka sätt man kan vara medlem.

Det "gamla" pointsen är inte längre gällande, det heter nu ProPoints. Programmet bygger på samma sätt att räkna som points-programmen, dvs man har en daglig pott och sen har alla livsmedel ett värde. Hur många ProPoints man får per dag beror på vikt, läng och kön. Konsulenten räknar ut det åt dig på första mötet. Sen har alla typer av aktiviteter ett ProPointsvärde/min man kan tjäna in som beror på intensitet och vikt. Principen blir därför densamma men allt har nya värden och en gammal points är inte motsvarande en ny ProPoints.

Jag tror guden ovanifrån får lov att skänka även mig lite styrka iag med för imorgon har jag mitt möte och helst vill jag ha ett minus till imorgon, får väl säga att jag måste vara nöjd med det lilla men hoppas givetvis på det stora minuset. Måste kanske vara ändå mer noga med att verkligen få i mig alla delar som kroppen behöver, framförallt fettet skulle jag tro att jag är rätt bra på att hålla igen med. Sen har jag också blivit ohyggligt dålig på att dricka mitt vatten... undra sa flundra hur jag ska bli bättre på det?

• Svanboet

Svårt!

Har alltid en flaska på skrivbordet framför mig när jag jobbar men det är så mycket lättare att springa till köket och ta en kopp te istället. Hjälper inte att ta bubelvatten heller för det står bara kvar i glaset och sen vill jag inteha det iaf. Enda gången jag lyckas dricka en aningen mer är när jag har varit på spinning - då är jag rejält törstig!

• Svanboet

Idag har jag mitt möte, inte alls sugen och det känns inte alls bra. Trots goda intentioner och vad jag trodde hållbara förutsättningar så lyckas jag inte hålla mig till det nya programmet. Det är inte så att jag hela tiden äter för mycket utan jag får helt enkelt i någon effekt av min ansträngning. jag har inte fyllt i alla mina dagar helt nitiskt men jag vet att jag iaf inte borde överskridit mina PP för dagen och jag använder ganska garanterat inte min VB men iaf får jag ingen effekt! Jag känner mig bara svullen och tjock och "tillbaka" på ruta ett! - En sån dag jag har

Jag har i denna vecka drabbats av latmasken och nu har jag inte tränat sen förre torsdagen. Har dans ikväll som jag hoppas ska bli rolig, det var ett tag sen jag var på dansskolan så det vore trevligt att träffa alla igen. Sen är det där med cykelgruppen som gnager. Jag hade världens chans och valde bort den till förmån för sambon och renoveringen och sen sitter vi mest i soffan - Ahh, jag blir tokig! Någonting måste ändras i nästa vecka... undrar om det hjälper att förplanera en vecka helt så att jag vet vad och när jag ska äta och träna. Sen gäller det bara att fullfölja och unna sig en underbar belöning i slutet av veckan. *Suck* - Jobbiga beslut och jobbiga tider.

• Svanboet

Tackar! Ibland är det allt som behövs, att någon tror att man kan klara det.

Hur har de senaste dagarna fungerat för dig? Jag har tänkt på dig och ditt problem och funderat på om du är villig att skriva ut mer exakt vad du faktiskt äter så kanske det blir lättare för oss att komma med förslag på hur du jämnar ut PP-fördelningen.

Diz skrev 2010-01-20 09:28:29 följande:
    Bit ihop svanboet, det kommer! och vi hejar på dig.
  • Svanboet

Men Diz! Det är ju klart att det känns konstigt om du inte äter! Suget beror nog på att kroppen skriker efter näring och det framförallt på kvällen för då har du ju förbrukat precis all den glykgen(?)resev du hade i kroppen.

Personligen tycker jag att det känns konstigt att inte äta ordentligt under dagen bara för att ha "råd" med pommes, hemgjorda eller inte, på kvällen. Som sagt så har jag å andra sidan inte heller haft problem med att äta, det är väl därför jag är VV:are nu. Kan du försöka plannera en hel dag som den "borde" vara eller som du tycker den ska vara och sen fullfölja den planen? Då kan du nog få känna hur det känns att faktiskt få i sig precis det man behöver utspritt under en dag.

Att dryga på med en kola eller klubba eller lite glass om man har PP kvar, det är inte det man blir tjock av eller stannar i vikt. Det är inte "fusk" så länge man skriver upp allt och är medveten om sina val. Fundera över vad du tycker om att äta, vad du känner dig sugen på när du tänker på mat och skriv ner det på en lista och sen är det bara att bocka av eftersom. Gillar du fisk, kyckling, bröd av en speciell sort, nötter, avokado, frukter eller annat som du gillar. Kombinera ihop en hel dag eller en hel vecka på en och samma gång så har du kommit en bra bit på väg.

Blärk vad jag låter tjatig men det är viktigt för minskningen av ämnesomsättningen hålls igång och att man får i sig alla vitaminer och näringsämnen.

Diz skrev 2010-01-20 11:05:55 följande:
    Det har gått bra, iaf såtillvida att jag fyller i checklistan och så igen. Nu har jag VABat senaste två dagarna, och då är jag sämre än vanligt på att äta. Igår åt jag iaf ordentlig middag och ordentlig lunch, och det var faktiskt mycket lättare att inte ge efter för suget på kvällen då. Igår åt jag för alla mina points, varav 0,5 var en kolabit från viktväktarna. Dagen innan åt jag ingen frukost, lite soppa till lunch och hemmagjorda pommes med köttbullar til middag, men då hade jag 6,5 points i "fusk", klubbor, kola, must och en chokladbit. Trots allt det hade jag 7 points kvar den dagen...
  • Svanboet

******** BÖRJA KOPIERA HÄR **********

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 36 veckor (v.20, 2009), vikt v2: 92,3kg (-1.2)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,2kg

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg.

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Svanboet

Det var ju inte alls så illa som jag befarade men det är inte alls roligt att sitta och vara missnöjd min sin insats under vekcan och känna sig svullen och dan, känns hela tiden som om jag kunnat gjort bättre, att det inte är på riktigt.

Denna vecka får jag i läxa: Planera! Mat och sovkloackan ska även inkludera redigt med motion och jag får väl försöka stilla mitt samvete för den dåliga närvaron på gymmet med att det blir bättre snart. Det är svårt dock det där med snart för jag är så kluven, vill jag eller vill jag inte, vad ska jag prioritera först? Svårt också när sambon inte verkar tycka någonting alls i frågan. Det är ju kul om du är hemma iböand men gör som du vill... ja det var ju engagerat!

• Svanboet

Stackare! Har du möjlighet kan du kanske gå på ett box-pass eller annat typ slag och spark-pass på gymmet och få alla aggretioner där.

Vi tror på dig - och vill du nu knapra på något gott, skär en morot i stavar Vet att det inte alltid är vad man är sugen på en sån dag.

tågjäntan skrev 2010-01-20 22:11:02 följande:
    Jag fick negativt besked i går på ett jobb jag sökt . I dag har jag känt mig lite nere emellanåt. Men jag ska försöka att inte tröstäta .
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5