Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 5

Själv började jag så där hurtigt igen men den gågna veckan har inte alls varit så bra som jag hade hoppats att den skulle vara. jag har inte orkat räkna mina pp - igen!! Och jag har tränat tillbörligt och fasar nu att jag kommer ha gått upp i vikt igen.

Jag förstår inte varför jag hela tiden är så hungrig, eller jag vet inte ens om det är riktig hunger för det räcker ofta med en eller två tuggor så är jag inte längre hungrig... förän om 5 minuter igen. Så sätt och vis hoppas jag att jag är hungrig för att jag tränar lite mer nu, och dessutom ganska hårda pass men jag hade hellre sett det på vågen så att säga. Byxorna sitter inte tajtare iaf än tidigare så jag antar att jag borde satsat på att mäta mig vilket jag totalt missade när jag började och som det är nu känns helt onödigt.

• Svanboet

Jag tränar på ett gym som heter Studio Aktiv och ligger precis bakom Pinoccio-gubben.

Jag har inte varit väldigt bra på at utnyttja mitt kort där fast jaghar haft det i mer än ett års tid. Jag har denna "termin" bestämt mig för att skärpa mig och har dessutom gått med i det som kallas cykelgruppen på gymmet bara för att ha en extra piska att köra några pass i veckan. Det är faktiskt riktigt kul och killen som leder gruppen är en underbar instruktör. Nu försöker jag gå 3 ggr i veckan på spinning/pass och det tycekr jag räcker gott eftersom vi dessutom jobbar en del med renovering hemma. När vädret blir bättre (läs lättare att gå i med "vanliga" kläder) kanske kanske jag utökar med promenader också.

ThereseStefan skrev 2010-02-08 16:11:14 följande:
    På vilket gym går du?
  • Svanboet

Sonja, raringen - det är inget att hänga läpp för, det är bort igen om dett par dagar när kroppen återhämtat vätskebalansen från helgen och du får fart på fibrerna igen. På det hela taget är det ju fortsatt nedåt under året, tänk så istället! Vet att det är motigt när man hela tiden får kämpa för minsta hekto ner och sen lägger på sig så fort man ser en kaka, ge inte upp! Kämpa på och vi lovar att stå dig bi när det är svårt.

• Svanboet

Herregud alla vad ni är duktiga!

Denna gången har jag fått lön för mödan (-1.9) och blodad tand. Nu har jag i hemläxa att föra CL hela veckan och utföra alla förbokade träningspass. Lite orolig är jag dock för kvällen för jag är fortfarande bara reservbokad på spinningen ikväll och jag vill så gärna komma med!

• Svanboet

******* BÖRJA KOPIERA HÄR **********
    Emelia79, 30 år, startvikt 71kg, målvikt 60 kg.

Malin och Joel, 23 år, startvikt 70,5 kg, målvikt 60 kg (till 10/7). Hittills -1,2 kg.

Svanboet: Borås/Gbg, 27 år, möte onsdagar, 39 veckor (v.20, 2009), vikt v6: 90,5kg (-1.9)

tågjäntan: Gbg, 38 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Startvikt ca 80 kg maj/juni. Målvikt 60kg. 11/1 --> 70,0 kg.

Diz: Hbg, 27år, möte måndagar, start sep/ok-09 87,3kg, Målvikt 65 kg, vikt 18/1 82,3kg - +0.1kg förra veckan.

ThereseStefan, 26 år. Oregelbunden vägning. Startvikt 58,2kg i november. Målvikt 55kg i juni.

Sonja68, 41 år, Vägning varje måndag. Startvikt 59,7 kg, Målvikt 52 kg. Vikt 25/1 v.1: 58,7 (-1 kg) 2/2 v.2: 57,9 (-0,8). 9/2 v.3: 58,5 (+0,6 kg)

fyll på med de uppgifter du vill delge oss andra i tråden...

• Svanboet

lillalyckan - välkommen!

Sonja - tackar!

tågjäntan - tackar! Det är starkt av dig att promenera och visst är det härligt väder utanför fönstret där jag sitter på kontoret och önskar jag kunde gå ut. Starkt kämpat och vågen för dig med!

Jag hade ju i hemläxa att föra CL noga denna vecka och inte en enda dag har jag gjort det - Buu!! Jag har iaf fått en känsle i kroppen som säger att något stort är på gång. Jag känner mig nästan som jag gjorde på den tiden som jag var aktivt tränande och spenstig och kanske inte riktigt smal men mindre än jag varit på vääääääldigt länge. Jag tror att det händer, jag tror att det funkar och att det snart går upp även för mig hur mycket jag faktiskt har lagt av mig. Snart trillar alla byxor jag har framme i garderoben av och jag får ta fram nästa storlek - det är stort!

• Svanboet

*Giver Sonja styrka att ignorera den dåliga energin från mellanchefen*

Sonja68 skrev 2010-02-13 00:02:00 följande:
    Det går inge bra för mig. Har en ny mellanchef på jobbet som får mig att stressa, tröstäta, inte ha tid att träna eller gå på massage och nu sitter jag med ett glas rött och Marabou Premium cocoa nibs bara för att "lugna nerverna" Hon (mellanchefen) var verkligen inte vad jag behövde just nu.MÅste försöka ignorera den dåliga energi hon aktiverar, bygga upp en sköld och bli "untouchable", oberörd och opåverkad och allt det där... Giv mig styrka!
  • Svanboet

Vilken skitvecka jag har haft!

Allt verkar liksom rasa i sömmarna när man inte får eller orkar göra som man vanligtvis gör. Vet inte vad som drbbat mig de senaste dagarna för jag är urtrött och vill egentligen inget annat än sova i soffan framför TVn. Vill inte laga mat, vill inte äta, vill inte dricka mitt vatten, vill inte... vill inte! Jag hoppas nu hitta nya krafter i något magiskt kärl någonstans för jag behöver hålla igång mig, sinnet och viljan för att inte helt halka ur backen. Det jobbigaste är ju att jag tröst och slöäter mer än jag borde för jag orkar inte stå emot, minsta lilla sug och jag är där och mölar ner en macka till fast jag inte vill, inte borde... En skitvecka med andra ord.

• Svanboet

Nejdå här ges ingeting upp för jag har minsan tänkt ta mig under 90 denna vecka och inte upp fler gånger. Det jobbiga är ju att hantera sinnesstämningen som svänger så kraftigt. Jag har lovar mig själv minst 1år på VV och antaligen kommer jag ju inte gå i mål inom detta år så då är det bara att fortsätta. Bryt ihop och gå vidare, sånt är livet. Det är jobbigt när det svänger så fort bara.

ThereseStefan skrev 2010-02-15 09:00:38 följande:
    Svanboet: Kom igen, du kan ju inte ge upp nu. Du har redan kommit långt i din viktnedgång. Ta nya tag redan nu. Det kommer att gå jättebra.
  • Svanboet

Många frågor uppe på en gång...

Sonja - jag tror 12 eller 14 pp beroende på storlek och mänga madelmassa respektive grädde. Men jag kan ju ha helt fel. Den ryms garanterat inom VB iaf.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 5