Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Solde, köp ett paket Dextrosol, strax innan bilfärden pillar du i dig två tabletter och sedan ställer du mobilen på alarm så den ringer efter en bit och dessutom ser du till att maken ringer så det går fram ett par signaler-svara inte.
    Behövs det får du veva ner rutan lite så det drar in och blir lagom obekvämt. Eller så får du lov att vila lite på jobbet innan du åker hem!

Tur att snödrivan var där? Nä, det är inte tur jag kallar sådant.... USCH vad otäckt! Du hade kunnat köra ihjäl dig! Eller någon annan!

• passionsblomman

Solde igen, har du testat ChiSan någon gång? Det brukar jag köpa åtminstone en sväng varje höst/vinter. Det innehåller bla Rysk rot och Rosenrot och är faktiskt skitbra. Jag brukar kombinera det med MiviTotal. En hutt av varje. Det hjälper!

Kan också konstatera att min kur har varit bra för kroppen. Jag känner mig starkare och klarare i skallen på något vis.

Äter du tillräckligt med grönsaker/frukt? Nu när jag gör det känner jag skillnad.

• passionsblomman

Solde, jag säger det igen : ChiSan, det brukar tom finnas på Ica numera. Brukar stå bredvid KanJang.

En frukt är för lite-och det vet du!
    Jag har nu efter kurens avslutande finlett fortsättningen på Operatin Bättre Matvanor och då är det halva tallriken med grönsaker som gäller OCH frukt VARJE dag!!!
    Kom igen och haka på nu!

Som exempel:

frukost: Dinkelgröt (som innehåller torkade aprikoser=massor av järn tex) med 1/2 banan på. Kaffe

Lunch: äggröra med lite skinka, Broccoli, småtomater och Orange paprika

Mellis: Smootie på yogurt, Hallon och banan

Middag: Pannbiffar med pressad potatis, smörfrästa champinjoner, Morotsstavar, Alfagroddar och sallad med lite salladslök och 1/2 avocado.

• passionsblomman

Det gör jag också ibland, ifall det inte är så mycket proteiner under resten av dagen.

TinkerBelle skrev 2010-02-11 12:42:21 följande:
    Jag kör just nu smootie till frukost, men jag lägger i ett ägg också för att få i mig protein också.
  • passionsblomman

Det man måste fundera på är väl vad i en pojkes liv som gjort att han utvecklats (eller inte utveckalts rättare sagt) till en person med sådan brist på gränser och impulskontroll att han stampar på en anna människas huvud. På en yngre pojkes dessutom. Det är inte helt olikt vad min egen son råkade ut för i förra veckan.

Att det barn som gör en sådan sak behöver hjälp, det är jag mer än övertygad om. Något är helt fel inom en person som gör sådana saker. Han föddes inte bara sådan.

Jag skulle rota nogsamt i hans liv och ta reda på vad det är fråga om. Han kan mycket väl vara ett offer. Fast för någon annans våld/övergrepp/vanvård. Det gör inte att han inte har ansvar för sitt handlande och visst är han gärningsman och naturligtvis skyldig till misshandel.

Jag undrar bara vem som slagit ihjäl den lilla pojken inom honom och hur länge sedan det är. En trygg individ som har sina känslomässiga behov fyllda och som lärt sig vad integritet är, gör inte så.

• passionsblomman

Nej det har du helt rätt i, det är inte det jag menar. Jag menar däremot att för att han ska ha kunnat bli sådan i huvudet och själen så har någon atingen missat honom helt så han är helt negligerad i livet, eller så har någon fuckat upp honom totalt genom någon helt vansinnig slags uppmärksamhet.
    Och i det perspektivet så är han förmodligen ett offer för någon vuxens brister om inte annat.

Det ursäktar INTE vad han gjort, men ska han komma på rätt spår i tillvaron så måste han få hjälp med vad det är som är snett.

Igårkväll satt jag och sambon förresten och spånade hemma. Jag tycker det finns goda skäl att fråga sig varför centrum och andra tätbefolkade platser där mycket folk rör sig patrulleras av väktare, som har all rätt att rent fysiskt ingripa när sakr händer.
    Vi har också en lagstiftning som dömer människor som slår. (eller ska göra iallafall)
    Men i skolan, där finns ingen som har rätt att göra något alls. Där är det lärare-som ju enligt min mening faktiskt är där för att undervisa, och förhoppningsvis en rektor-somska hålla idet övergripande.

Jag tror att någon som min sambo skulle vara en ovärderlig person på en skolgård och i korridorer. Lite som en kombinerad fritidsledare eller vad jag ska kalla det, men med väktarens befogenheter. Det vore nämligen ett effektibt sätt att visa barn att vissa saker faktiskt är förbjudna förbjudna. Inte bara "mot reglerna i skolan, aja baja gå ut i korridoren" utan i Svensk lagstiftning förbjudna.

Jag är väl medveten om att det här lätt låter som att jag vill ha någon slags polisstat. Det är definitibvt inte det jag menar. Jag vet hur oändligt mycket tid min sambo har tillbringat med att S-N-A-C-K-A med allt från fyllon till ungdomar. Det är den delen av jobbet han gillar och han är väldigt bra på det också. Jag tycker det är synd att de där kidsen inte får mer tid med sådana som han.

När jag gick i skolan hade vi Skolvärdar och skolvärdinnor. Både unga coola grabbar och lite äldre damer. De betydde mer än man fattade inser jag i efterhand.

Panzerfaust skrev 2010-02-11 16:12:33 följande:
    Gärningsmannen går ju minst i högstadiet, det är ju en tonåring iaf. Visst kan hans liv ha varit hårt och orättvist men det gör honom absolut inte till ett offer i detta sammanhang.
  • passionsblomman

Och för att snudda vid den där hälsningsgrejen och det Sonja sa om det, så var det även en stor del av att hgöra utlandstjänst i FN i forna Jugoslaven tex. När de kom ut i byarna så såg de medvetet till att lära känna och bekanta sig med befolkningen. Prata och skoja med barnen osv. Flickorna kom alltid blygt fram lite bakom grabbarna och när soldaterna ställde sig och hälsade på var och en i hela byn, så skuffades alltid flickorna bryskt undan, MEN sambon och de andra sa jämt "nej nej, i Sverige häsar vi på alla-kvinnor och flickor lika mycket" och så tog de småflickorna i hand också.

Sådant är kanske småsaker, men nog fasen spelar de roll i det stora hela. Tror jag.
    Så, nu fick jag med att jag inte tycker vi ska ta hem Afghanistanpojkarna också. Och innan dess har jag hunnit länka till artikeln om Thailändska kvinnor i stortrafik till Sverige. Japp, här funderas över både det ena och andra.

men nu måste jag sätta fart om här ska bli några pannbiffar...

• passionsblomman

Välkommen hem Bobou!
    Inget konstigt med lite bryt medan själen hinner ikapp det långa avstånd flyget transporterat din kropp!

• passionsblomman
    Panzerfaust skrev 2010-02-12 21:13:02 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-mot-p-...Man kanske skulle bli p-vakt och smyga med sig batongen...
    När jag satt i rättegång efter att ha blivit misshandlad på min arbetsplats sa den åtalades advokat:

...Passion är ju inte 14 år gammal och borde därmed inse vad hon kunde förvänta sig i och med att hon tog anställning nattetid på den platsen. Detär ju så att lite får man tåla och man får inte vara jur naiv som helst. Han har ju inte förstört hennes liv.

Nej men han slog ett butiksbiträde rakt i ansiktet och kallade henne jävla fitta.

Jag tycker inte det ska ingå i arbetsbelastningen när uppgiften är att sälja kaffe och bake-offbullar.

Min sambo får höra exakt samma saker som i artikeln varje gång han anmält skador, hot och kränkningar. Du får inte igenom sådant i vårt rättssystem. En väktare kan inte bli kränkt.

Fast jag vann faktiskt mitt mål. För att jag snackade SKITEN ur den där advokaten när jag svarade. Sa mitt målsägarbiträde. Hon undrade vad jag skulle med henne till. Det var sannerligen inte så det kändes när man satt där i rättsalen med gravidmagen i vädret och hjärnan full av spöken.
  • passionsblomman

OS-guld OS-guld OS-guld

Ropen skalla CHARLOTTE KALLA!!!

vilket jäkla drag ANNA HAAG!!!!

Sverige shalla-lalla-laaaaaaaaaaaaaaaaaa

*skriker mig blågul så det ekar till Vancouver*
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången