• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Nu har jag varit på gymmet!! *stolt* Dags för storfrukost.

• Cantaton

Det har snöat oavbrutet i några timmar här också, och blåst. Bussen halkade till bra när jag var ute och åkte, och jag själv halkade runt rätt bra på skorna också. Men nu får det vara slut på äventyr för idag. Har åkt fram och tillbaka från hemmet tre gånger redan!

Först till gymmet
    Sedan till mormor (2 mil bort typ, men problematiskt med dagens lokaltrafik)
    Sist till tryckeriet och hämtat mässmaterialet

Om några timmar ska vi repa inför inspelning och mässa, men tack och lov hemma hos mig

Så nu får jag väl jobba och städa lite. Kanske dags för mellis? Åt frukost 8.30, lunch 11.30. Ja, det låter som det är dags för mellis...

• Cantaton

Ojsch! Ja, passa på nu!

Sonja68 skrev 2010-01-27 15:47:43 följande:
    Go vänner! Fick just veta att min lilla bil är insnöad, TROTS att traktorn var här och skottade parkeringen för en timme sen!!! Måste bege mig hemåt. Medans starka kollegor finns kvar på jobbet. Annars är risken stor att jag är ensam kvar här när det är dags att åka iväg. Och ingen som puttar på...
  • Cantaton

Vi har bara -4. Men det är mulet och snöar!

Segis idag. Vaknade och hade ont i halsen igen - jag som har sluppit det i två dagar och trodde att det äntligen skulle försvinna! Vågar ju varken träna eller sjunga ordentligt... De två saker som får mig att må väldigt bra just nu. Igår gjorde jag bådadera, men nähä... Dock ska jag spela in lite grejer ikväll som ska spelas i bakgrunden på mässan, så jag får kämpa och hoppas.

Igår fick jag matvåg och bok med viktväktarpoints av mormor (hon hade flera). Jag känner att jag behöver hänga upp min viktminskning på något och inte bara "låta bli det" och "äta det". I några dagar satte jag ju "matklocka" så att jag skulle äta bra tider, och då följde jag det rätt bra. Så så fort jag har något att gå efter blir det lite lättare. Med tanke på att jag fysiskt inte varit helt friskt på två månader, därmed inte kan träna ordentligt eller sjunga ordentligt, och inte helt har tagit mig ur "pappa-svackan" har jag liksom inte haft ork att koncentrera mig på alla delar. Därmed har viktminskningen rykt. Får se om pointsen kan vara till hjälp. (Gamla systemet.) Mormor ringde nyss och hade hittat tabellen över hur många points man fick äta. Jag fick 23, sambon 33 (orättvist!) Fast mormor fick bara 18 så... hon tyckte att det var mest orättvist

Och så har mormor sagt att jag blir frisk av blåbär, så nu äter jag blåbär (som tydligen har 0 points )

• Cantaton

När som helst kommer killen som ska intervjua mig...

Inte på bästa humöret. Har migrän och bara alvedon hemma. Lättade en aning, men nja... Och hann liksom vila i en kvart när jag kom hem. Men men. Hoppas jag kan svara på frågorna ändå.

• Cantaton

Men vad skumt, han har inte kommit än. Skulle komma 15. Jag förstår om det blir förseningar i detta väder, men ringer man inte om man blir en halvtimma eller mer sen? Jag har sagt att jag kan tidigare idag om det skulle behövas, men inte senare eftersom jag ska till studion och spela in. Nu parkerar dock en bil utanför porten. Han?

• Cantaton

Nu ringde han! Stackarn. Han hade kanat av vägen och fastnat i en snödriva, samtidigt som batterierna i telefonen hade tagit slut, så han kunde inte ringa. Han hade till slut fått hjälp av några andra att få loss bilen och sedan åkt till en affär där han kunde köpa ny mobilladdare.

Han kunde vara hos mig om en kvart, men då hinner vi ses i vaddå 15-20 min innan jag ska iväg? Nä... Vi flyttade tiden till onsdag nästa vecka. Passar ju mig mycket bättre också. Så nu kan jag vila och titta på sångerna vi ska spela in ikväll...

• Cantaton

Ja, jag frågade mormor om man fick extra points om man tränade men det hade hon inte koll på. Men det får man alltså?

Sonja68 skrev 2010-01-28 13:01:04 följande:
    Cantis: 23 points är inte mycket. Jag får bara äta 17 egentligen (har ingen övervikt direkt, vill bara bli mitt gamla vanliga jag, som jag trivs med) och det är i princip omöjligt att hålla det Hamnar på ca 23 varje dag ändå.Men att VV fungerar, om man håller sig till pointsen och räknar allt, det vet jag. Det är bra att liksom ha ett "mätverktyg" (pointsen) som hjälp, så man verkligen VET hur mycket man får äta. Och hur mycket man får äta extra om man är duktig och tränar Blåbär är gott och nyttigt och "gratis"! Innehåller antioxidanter dessutom.
  • Cantaton

Okej. Hmm, får väl fråga mormor om hon hittar den tabellen också. Jag är inte särskilt intresserad av att lägga till om jag bara promenerar eller så, men när jag kör typ danceaerobic och styrketräning känns det väldigt befogat.

Sonja68 skrev 2010-01-28 19:06:39 följande:
    Jajjamensan! Ju "tyngre" man är, ju mer points "gör man av med" eller "jobbar ihop" kanske är rättare sagt, när man sportar, så hur många bonuspoints man "får" för en aktivitet beror på 1) Hur mycket man väger2) Vilken aktivitet (hög, medel, intensiv, de är indelade i grupper)3) Hur länge du håller på.Jag tycker det är ett bra sätt att "lockas" till träning och aktivitet!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången