• Heloise

Tantvarning för 7:e gången

Soldemor skrev 2010-03-17 13:24:25 följande:
    Den var jättefin, fast maken hade INTE köpt de innertaken! Golv i taket, liksom! Men vilket läckert kök!Berätta nu hur det går med jobben du sökte! Har du hört något? Intervju eller så?
    Nope jag har inte fått varesig komma på intervju eller fått nått jobb Fast det förstod jag ju egentligen, eftersom jag inte har min examen än.

Däremot ska jag söka ett informatörsjobb,det ungeför 6-8000kr mer i lön och det motiverar mig nog så mkt. Dessutom tror jag att det är ett kul jobb, även om det inte är vad jag tänkte mig när jag började plugga.

Ingångslönen för en bibliotekarie är mellan 21-23´000kr, efter 5 års universitetsstudier. Min kompis som är förskolelärare tjänar mer, och hon har gått 3 år på högskola. Jag tjänar mer än 21 om jag jobbar heltid på ICA...
    Pengar är inte allt, men det skulle vara roligt att kunna beta av studielånen lite snabbare etc.
  • Heloise
    Soldemor skrev 2010-03-17 14:39:41 följande:
    Ja, studilån är så trist att betala, men tur att de finns när man behöver dem!
    Ja verkligen, fast jag ska inte klaga jag tar väldigt lite studielån så jag har inte så mkt att betala tillbaka

Och med det i sinnet så ska jag gå och sminka på mig jobb-ansiktet och förbereda mig för ännu en kväll på ICA.

Hoppas Panzers andra dag gick lika bra som den första, känns konstigt att tnte ha honom hemma, vi har ju pluggat bägge två i 5 år nu, ovant att han är borta hela dagar.
  • Heloise

Tja huset är mer en dröm, det ligger liiiite över vår budget och som sagt var Panzer får lappsjuka så fort han är 15 min ifrån stan.
    Men fint är det!!

Usch Tinker, jag hoppas verkligen inte att din magkänsla har rätt!

Stora kramar till dig bruttan! Snart kommer grodan och då blir det lättare, inte så långt kvar nu( sagt med äckligt uppmuntrande hurtfrisk ton )

Dfk öroninflammation är inte att leka med, jag får det fortfarande titt som tätt, barnsjukdom eller inte

• Heloise

Skickar varma kramar till dig Didis!

Ja visst skulle det passa TT bra, och jag kunde ha en häst, några får och en massa ungar( lite dåligt på den fronten just nu, men skam den som ger sig)som kan springa runt i gummistövlar, t-shirt och leka på ängarna!
    Men jag får inse att det inte blir nu, om ett tag kanske men inte nu. Jag lever in på att Panzer ska inse vilka fördelar det är med att ha barn på landet vs barn i stan. Att vikariera på ett högstadium där ungarna röker på lite titt som tätt är en nyttig läxa för honom, där jag kommer ifrån vet ungarna knappt vad hasch är...

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-03-18 12:33:30 följande:
    *Heloise, det kommer att ta sig på barnfronten. Tirza och jag håller tummarna för hus utanför stan OCH bebisar!
    Ja jag vet, eller snarare ja jag hoppas det( med positiv stämma istf negativa) Jag vet att vi inte hållit på så lång tid så än är jag inte oroad. Att det var dåligt på bebbe fronten var bara ett konstaterande haha.

Oh spännande med samtal, gud det närmar sig nu blomman, vad spännande!! Skrämmande också förstås!
  • Heloise

Jag har glömt säga att jag antagligen har världens största skvsår, det täcker mer eller mindre hela hälen, och skavsårsplåstren räcker inte till att täcka det. Alla skor utom tofflor är en omöjlighet. Synd att det är is på backen fortfarande...! Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på New Moon och dricka te, kanske blir det en lite muffins till teet.

• Heloise

wow blomman äggplockning galore!

Jag har en massa kläder fast inga jag kan ha de är antingen för små eller för stora. Jag hatar att vara en jojo bantare!

I dag har jag skrivit cv och personlig brev för min mammas räkning. I tis skrev jag till Panzers lillasyster, konstigt hur lätt det är att pladdra på i andras brev men inte i mina egna?

Imorgon ska jag jobba fm sen ska jag lunch med bästa H och Elsa, jag längta efter Elsa, ja hennes mamma med så klart!

• Heloise

Den här tanten har jobbat, lunchat med H och Elsa, som skrattar, vilket gör mig alldeles varm om hjärtat! Dessutom framstår jag som en idiot när jag försöker få henne att skratta haha.
    Sen var Panzer och jag och köpte lite vin, sen tog vi en mysig powernap och nu ska vi äta!

• Heloise

Mmm här blir det tydligen i sann Fredagsanda en tragisk film om 2 världskriget, blanka stövlar, marscher, gevär och revärer here I come! Tur att vi var och köpte vin, svassar oxå runt med rödvin i glaset, det är bäst för Jude Law att han är på sitt sexigaste humör...

• Heloise

Tirza har öppnat kylskåpet igen och jag är så jävla less att jag snart spyr på henne. Allt är varmt, och allt måste slängas, det är 3 ggr på en vecka eller två som vi måste slänga alla kylvaror i kylen( har lite ketchup, olja etc som inte behöver slängas). Hon börjar bli dyr i drift nu...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången