• Heloise

Tantvarning för 7:e gången

Älskade blomman! Önskar att jag kunde vara hos dig och hålla om dig! Men kan det inte vara för tidigt då? det är ju trots allt 5 dagar till testdagen. Det finns ju inget som jag kan säga eller göra för att du ska må bättre men, jag gråter med dig och skickar all min kärlek!

Ps ´Jag kommer hoppas åt dig tills indianerna kommer

• Heloise

Blomman ibland suger verkligen kroppen, den är bra till mkt men ibland är suger den verkligen, och mediciner som ska hjälpa stjälper.

Jag vill iaf hoppas lite till, för att det känns så otroligt orättvist och förjävligt om det är ett minus.

Jag tänker på er Blomman!

Inte för att det här är speciellt relevant just nu, men Panzers äldsta syrra är ett stolpskott!!
    Hon har träffat nån ny karl, alltså det är så nytt att jag inte ens vetat om honom, och nu ska han med på påskmiddag,inte för att det rör mig i ryggen, men jag börjar bli less på att träffa hennes karlar 1 ggr och sen byebye.

Att hon sen släpar med honom för att lillasyrran har sin nya kille där gör ju inte saken bättre!

• Heloise

Jag vill oxå ha höns! Sådana där gulliga som bruttan pratade om som ser ut som dunbollar med benvärmare. Sen skulle jag vilja ha lite getter och en häst!

Helgen har varit lång och trevlig, men nu är det dags att återvända till verkligheten, och få saker säger hej vardag som en tenta( fredag), alltså måste jag för första gången på länge, plugga!

• Heloise

Okej nu har jag kollat in hönshusen som Aleta postade och jag vill ha ett sånt! Gud vad fina de var, och orpington höns var ju gulliga och fluffiga!

• Heloise

Vet ni vad tanter; jag har hittat min studielust igen!!! den har helt lyst med sin frånvaro på den senaste tiden( typ 6 månader haha) och idag, när jag motvilligt läste en utkast till en masteruppsats så kom den tillbaka, smygande sida för sida. Nu känner jag att jag vill veta allt som finns att veta om Centrum för lättläst och jag läser ett annat utkast just nu, om bebisar och bebiskulturen som utvecklats de senaste decennierna. Uppsatsen är en diskursanalys över den bebiskultur som rör böcker och bibliotek. Den är otroligt intressant, själv har ajg ju itne skrivit en rad på min uppsats men det kanske kommer nu när jag verkar fått tillbaka min kärlek till skolan!

• Heloise

visste ni att bebisar anpassar sitt "crying pattern" efter sitt modersmål, även innan de kan prata. Det finns en studie som är gjord på 30 tyska och 30 franska bebisar, det visade sig att deras crying pattern skiljer sig åt och intonationerna är olika. De stämmer däremot överrens med den språkmelodi som bebisarna är vana med sedan födelsen. Ergo svenska bebbar skriker på svenska och franska bebbar på franska(om man förenklar det) Hur coolt är inte det!!

• Heloise

Åh gullungen!
    Jag blir lika lycklig varje gång ett jag får höra om ett barn som upptäcker läsning. De flesta barn tycker ju om högläsning men och det är ju verkligen ett underbart sätt att dela en mysig stund med sitt barn samtidigt som man väcker läslusten. Men när de börjar läsa själva, på egen hand mellan raderna och sidorna, på egna äventyr, då känner jag bara en lycka över allt som de kommer att få uppleva och alla nya världar som kommer att öppna sig.
    Herregud vad jag är gråtmild i dag, det är nå otroligt!

passionsblomman skrev 2010-04-06 17:34:59 följande:
    Heloise, vad GÖTT! Vet du förresten vad min son kom hem och sa nu innan lovet?"mamma jag har läst en JÄTTESVÅR bok helt själv i skolan. Den ahde minst HUNDRA sidor eller nå´t. Och den var jättespännande och nu vill jag att du ska förlaj med mig till biblioteket så jag får se om de har fortsättningen..............................förresten mamma, kostar det mycket att låna böckerna där? Jag har ju lite egna pengar........" Gullungen! När jag förklarat att det är gratis och att han kommer att få ett eget lånekort och sedan kan gå dit precis när ahn vill alldeles själv blev han sjätteglad!Så bara hans feber går över så ska vi gå till lilla Bibblan här och fixa lånekort.
  • Heloise

Åh bokbussen! Jag älskar bokbussen, skulle helt klart vilja jobba på en sådan alt ett litet bybiblo, där folk samlas, dricker lite kaffe och skvallrar

Hoppas att du snart mår bättre Cantaton!

Nu är jag mätt i magen efter kalvstek, men röksugen så att jag klättrar på väggarna snart och Panzer alldeles särdeles puckad idag, kan ju höra ihop

Nu är jag trött på att det inte blir ngn bebbe, alltså byebye cigaretter och så måste jag gå ner i vikt! Man kan inte påverka om man blir gravid eller inte, men man kan iaf försöka ha så goda förutsättningar som möjligt!

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-04-06 23:12:49 följande:
    Men chefen, är det inte.....?
    Ja, jag tänkte detsamma. Ganska coolt att "chefen" har telefon
  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-04-07 08:36:05 följande:
    Det där har jag också läst om, jätteintressant!Undrar om våra skrek på ryska eller svenska eftersom vi pratar både och... Men jag tror de skrek mest på ryska faktiskt. Det är vårt "hemmaspråk".
    Ja jag tänkte oxå på det, Elsas mamma och pappa pratar ju bara engelska hemma, eftersom det är "deras" språk, men H pratar bara svenska med Elsa och S engelska med henne. Hon gråter väl på svengelska
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången