Åh gullungen!
Jag blir lika lycklig varje gång ett jag får höra om ett barn som upptäcker läsning. De flesta barn tycker ju om högläsning men och det är ju verkligen ett underbart sätt att dela en mysig stund med sitt barn samtidigt som man väcker läslusten. Men när de börjar läsa själva, på egen hand mellan raderna och sidorna, på egna äventyr, då känner jag bara en lycka över allt som de kommer att få uppleva och alla nya världar som kommer att öppna sig.
Herregud vad jag är gråtmild i dag, det är nå otroligt!
passionsblomman skrev 2010-04-06 17:34:59 följande:
Heloise, vad GÖTT! Vet du förresten vad min son kom hem och sa nu innan lovet?"mamma jag har läst en JÄTTESVÅR bok helt själv i skolan. Den ahde minst HUNDRA sidor eller nå´t. Och den var jättespännande och nu vill jag att du ska förlaj med mig till biblioteket så jag får se om de har fortsättningen..............................förresten mamma, kostar det mycket att låna böckerna där? Jag har ju lite egna pengar........" Gullungen! När jag förklarat att det är gratis och att han kommer att få ett eget lånekort och sedan kan gå dit precis när ahn vill alldeles själv blev han sjätteglad!Så bara hans feber går över så ska vi gå till lilla Bibblan här och fixa lånekort.