• didis

Tantvarning för 7:e gången

Såvida du inte tvångsmatat henne med flera tuber tandkräm när hon var 1-3 år är du helt oskyldig.

Ibland vet man inte varför det har blivit fläckar men eftersom det är båda framtänderna är det inte bara en "slumpmissbildning" utan det finns ett skäl. Men, det förändrar ju inte fläckarna på något vis.

Vi tandläkare gillar när det är lite snett o fläckar här o där - det värsta vi vet är Hollywoddleenden (eller Linda Isaksson *ryser*) - om nu det är någon tröst...

Sonja68 skrev 2010-02-01 19:53:04 följande:
    Nej didis, hon har inte ätit tandkräm Men däremot har det hänt att hon somnat och jag försiktigt har kletat barntandkräm med tandborsten på tänderna (inte ett tjockt lager, men liksom torrborstat), och eftersom hon sovit har hon inte kunnat skölja eller spotta ut det. Men det har varit barntandkräm, men ändå... *olycklig, är det jag som gjort detta?!*
  • didis

Inget är så fult som när det ser onaturligt ut.

Även om folk tror annorlunda är det vanligen tandläkaren som stretar emot när protespatienten vill ha vita tänder eller 50-åringen vill ha raka.

Det tandläkare går igång på är naturliga tänder och när vi vill imponera på varandra visar vi bilder på kronor o broar vi gjort som har "sprickor" och olika färger. Och allra gladast blir vi om inte kollegorna ser vilka tänder som är konstgjorda (men det händer nästan aldrig).

Sånt gillar vi tandläkare!

Cantaton skrev 2010-02-01 20:04:38 följande:
    Varför? *nyfiken*
  • didis

Nähä, nu ska jag sätta mig i soffan med en filt o hoppas det är något bra på TV.

Vid 4 imorgon bitti flyger maken till Berlin med jobbet, jag måste komma ihåg att ringa o väcka sonen så han inte försover sig till skolan. Barnen får vara ensamma hemma till torsdag kväll, känns inte så roligt men de är faktist rätt stora nu. En orolig mams får tagga ner lite...

• didis

Heloise - kan man inte få skaffa sig en fru istället? En som är hemmafru, bakar gott bröd och fixar storkok? Som ser till att hemmet alltid är städat och kläderna rena??

För det vill jag mycket hellre ha en en gubbe till...

Nu är all undervisning avklarad för den här gången, idag har vi haft grupparbeten och det har gått jättebra. Studenterna frågade om de skulle ha oss (alltså mig o min kollega) fler tillfällen men - haha - nu slipper vi det här till nästa vår!

Nu sitter jag i ärlighetens namn av tiden, alla granskningsstationer är upptagna så jag har dragit mig tillbaka till mitt arbetsrum - och BT.

Känns som om jag skulle behöva semester några dagar nu men tyvärr har jag en tenta som behöver vara klar till fredag, nästa vecka börjar en ny kurs med ny tenta och eftersom det nästan inte finns någon tid avsatt för det så sitter jag på kvällar o nätter. Jag börjar bli lite sliten faktiskt, tur vi ska på semester v 8 *längtar*

• didis

Åh vilken härlig känsla!!

Jag minns fortfarande hur det kändes när vi var o tittade på huset - för att inte tala om när vi sov där första natten!

Var ligger det? Visa bilder, bilder, bilder!! *nyfiken i en strut*

MittiPrickBrud skrev 2010-02-02 19:30:52 följande:
    Åh... jag är kär! Ja, i ett hus alltså!Har varit och tittat på ett hus som är det mest perfekta jag kan tänka mig. Helt fantastiskt och bara några miljoner bort! Den som ändå hade massor av pengar!Jag vill, vill, vill ha, ha, ha.
  • didis

Passionis - hoppas attl är ok med sonen och att ni slipper extremväntan på akuten. Eller, hoppas ni får vänta för det betyder att ni inte är prioriterade och att det alltså inte har hänt något (man måste se det positiva i allt!).

Sonja - vad roligt att bli tillfrågad att sjunga! Det lär aldrig hända mig! Jo, min ST-kollega räknar kallt med att jag ska komponera en sång till henne på hennes examen! Vilket jag gör också - jag har börjat skriva ny text till "My way" men så sjutton heller att jag kommer avslöja något i förväg!!

Maken kommer förhoppningsvis hem i natt till barnen. Dock har Skavsta varit avstängd nästan hela dagen och frågan är hur stora förseningar det är. Jag vet att jag är larvig men jag tycker ändå att maken kan hålla sig hemma och ta hand om hus o familj istället för att ränna runt och köpa turbinvagnar i Berlin! *tjurar*

• didis

Oj! Jag antar att det blir datorspelsförbudet som blir tuffast för honom?

passionsblomman skrev 2010-02-03 19:50:18 följande:
    "Din son har en rejäl hjärnskakning orsakat av ett stort trauma mot huvudet. Han skall hållas under strikt observatin hela första dygnet, får inte sova ensam och skall väckas flera gånger under natten. Vid minsta tecken på försämring av allmäntillståndet såsom förvirring, kräkningar eller balansproblem etc. ska ni omedelbart ringa ambulans.Endast flytande föda första dygnet och fullständig lugn och ro under en vecka. Inga dataspel eller flimriga filmer som stressar hjärnan och definitivt inget idrottande."Jaha! OK då vet vi.Nu kan det gärna få låta bli att komma någon mer snöstorm IFALL vi skulle behöva komma härifrån. Imorse gick det inte att få ut bilen utan det fick sottas ett bra tag. Det har snöat kopiösa mängder.
  • didis

Aleta - precis! Vem sjutton vill shoppa vagnar till turbinerna??

Det verkar som om planet lyft nu i alla fall, det står att det beräknas land 23.20 på Skavsta. Hur han ska ta sig från Nyköping till Norrköping det vete katten.

Jo, jag läste om Oscar. Låter märkligt att döende skulle utsöndra någon speciell lukt - vad skulle det vara? Påbörjad förruttnelse? Kanske är det tvärtom - att de gamla som ser katten komma ger upp livsanden?? Jaja, jag vet, jag är cyniker. Lite rörande är det dock.

• didis

Kramar från Jönköping också!!

Sitter med en aptråkig tenta - om någon ge exempel på "lokala respektive cetnralnervösa faktorer som kan ha etiologisk betydelse för funktionsstörningar i käksystemet/TMD(käkleden, typ)" så tar jag gärna emot svaret!

Och som om inte det var nog är det tvättdag också! Äh, jag är bara trött o sliten just nu. Till helgen ska vi äta bröllopsmiddag - vi fick presentkort på middag på Grill i Stockholm, hoppas det blir bra.

Så summa summarum - jag ska inte gnälla!

• didis

Tack! Jag skrev som du sa - så får vi se betyget senare

Nu är denna extremt lååååånga vecka snart slut, gud så skööönt!!

Vi hörs när vi råkas!

Aleta skrev 2010-02-04 23:32:32 följande:
    Lokala - för mycket och för seg kola.Centralnervösa - överdriven trötthet (jmfr "gäspa käken ur led")
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången