• didis

Tantvarning för 7:e gången

Min mormor kokade alla underkläder i kastrull! Hur många dagar hon hade använt dem innan de bedömdes som "kokredo" vågar jag inte tänka på (lilla mormor, frid över hennes minne)

Fjosok skrev 2010-02-09 15:11:31 följande:
    Farmor kokade dom i en kastrull
    Jag har inte så många tröstens ord att komma med men lägger huvudet på sned och skickar fram en äppelkaka. Stora öron kan jag också bidra med...

Annars har jag haft den tråkigaste timmen i mitt liv idag. *SNAAARK!* föreläsning om microbiologin i en tandköttsficka, hur kul är det på en skala?? Speciellt som jag inte kommer att se någon annans tandköttsfickor än mina egna framöver!
  • didis

Soppa gäller för mig idag eller överkokta snabbmakaroner. Och rikligt med Ipren.

Tidigare idag fick jag nämligen akut käkledsinflammation. Det är minst 10 år sedan senast, jag hade glömt hur jobbigt det är.

Tur jag har nära till hjälpen på jobbet om det skulle behövas i morgon.

• didis

Tycker jag låter bra, genomtänkt men inte slipprigt om du förstår vad jag menar. Om du vill kan du spela någon typisk hälsingelåt som avslutning(kankse inte hambo dock...)

Heloise skrev 2010-02-09 20:15:24 följande:
    Nu tanter behöver jag hjälp!Mamman till familjens vän( som gick bort) ringde till min mormor idag och sa det det enda hon önskade var att jag skulle säga något på begravningen. Vad säger man på en begravning? Jag funderar på om jag ska försöka mig på att dra paralleller mellan B och Hälsingland, där hon föddes och levde hela sitt liv. Min mammas familj är ifrån Hälsingland och det är nått visst med folk ifrån Hälsingland.Det blir som ett gift, en gång hälsing alltid hälsing.
  • didis

De flesta livsavgörande beslut av typen "så här ska det vara resten av livet" har jag fått revidera...

Jag vet vid det här laget att du både förväntar dig och önskar ett liv "ensam", Fjosok (ja, alltså utan partner men inte utan vänner) så jag tycker det är bra att du firar ditt officiella beslut. Livet är för kort för att missa chanser att fira!

Idag har vi jag packat inför skidresan på fredag och hittat en jättefin mössa med skärm som jag köpt. Sonen: näe mamma, om du har den asfula mössan på dig får du åka själv! Haha, han känner sin mamma dåligt - jag har gått runt hela eftermiddagen med mössan på huvudet! (börjar bli varmt om skallen nu)

Förövrigt är det väl ett tanttecken att få moderskänslor för deltagarna i melodifestivalen? I så fall ligger jag risigt till (undrar om den stackars pojken ligger hemma och är förkyld nu efter allt kallt vatten??).

• didis
    Fjosok skrev 2010-02-14 20:13:24 följande:
    Skulle vara intressant om alla som är gifta också kommer få "revidera" dom besluten?Hoppas dock inte
    De flesta gör väl det? Skiljer sig, menar jag?

Förresten frågar jag mig ganska ofta "hur kul är jag att leva med" och dessutom "hur kul är maken att leva med" - hitills har han dock fått godkänt!

Sonja - så jobbigt när inte jobbet funkar! Det påverkar ju hela övriga livet också när arbetet suger massa energi i onödan. Inte för att det är någon bra lösning i längden men ProViva shots är det enda som håller min mage vid liv. Söta som attan men kanon för magen! Bättre är förståss att lösa konfliken, om det är möjligt.
  • didis

Grattis alla som grattas bör!!

I morgon åker vi till Alperna så lagom till lördag lunch sitter jag nog och sippar glühwein

Ha det bra allihopa! Om jag hinner tittar jag in en sväng medan jag väntar på att familjen anländer till mitt lilla käll sent i kväll.

• didis

Hej allihopa! Är tillbaka efter en styv veckas skidåkning och hela familjen har alla ben och armar intakta!

I torsdags kväll var vi på en restaurang uppe på berget (fick åka pistmaskin upp) och efter maten tog vi kälke hem. 3 km lång kälkbacke - då får man upp bra fart!!

Ikväll kanske jag hinner läsa ikapp lite men nu måste jag jobba.

Ha det bra!

• didis

Åh, vad avis jag blir - en tantträff! Och utan mig! *surar*

• didis

Säg bara till - vi kommer på stört!

Jag har ständig beredskap för om jag skulle bli hembjuden till
    någon med tornhus!

Ska jag vara ärlig tror jag inte det finns någon i tråden som jag INTE skulle gilla - och det gäller antagligen deras respektive också.

Jag gillar helt enkelt den här tråden för mycket och de som skriver i den. Som nu när jag borde arbeta fast jag sitter här... (men jag skriver lite utlåtanden och prioriterar remisser mellan varven ).

passionsblomman skrev 2010-03-01 13:45:15 följande:
    Didis, jag smider planer för fullt på att sammanföra din make och Aletas...Både jag och min sambo är väldigt säkra på att de skulle gilla varandra.
  • didis

Gislaved?? Vad sjutton gör man där??

Min mamma är från Värnamo och DET är en håla som heter duga men Gislaved tror jag ta mig sjutton är värre!

Men - jag bor ju i Jönköping under veckorna nuförtiden och det är inte så långt till Gislaved härifrån (10 mil kanske?). Kankse kan vi få ihop en liten träff??

Soldemor skrev 2010-03-01 14:09:05 följande:
    Yes! Tänk om vi kunde få ihop det att träffas någon gång! Jag har ju träffat Didis och skall förhoppningsvis träffa Bruttan i sommar. Är det kanske någon som skall på utställning i Gislaved i maj?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången