• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

Fjällis: ang solon på begravningar så har jag bl.a. sjungit dessa: Bred dina vida vingar (min favorit), Härlig är jorden, Som en bro över mörka vatten, Tryggare kan ingen vara, Oändlig nåd, Den första gång jag såg dig (de ville ha den), Höstvisa och en som min kompis cancersjuka mamma hade önskat sig: Morning has broken, men på svenska "Tänka att få vakna". Den var faktiskt fin och med en fin text.

• Sonja68

Kjell Präst skrev 2010-01-14 12:52:38 följande:

Den finns på biblioteket, bredvid boken "Hur man förstår sig på en kvinna - tio enkla lektioner som du inte kommer att ha någon som helst hjälp av"
  • Sonja68

Gäsp! God morgon!
    Kalaset igår gick bra, Tanja var jättelycklig för sin trollerilåda och hade sedan föreställning med trolleritrick efter att övat lite tillsammans med sin "assistent" (våra gästers dotter, 11 år). Jätteskoj!
    Mycket folk som vanligt, men sen efter att vi "kalasat" så begav sig våra gäster hemåt, även de från Moskva.
    Så mitt hus är nu GÄSTFRITT!!! Tro't eller ej.
    Ikväll ska jag ha fredagsmyyyyyys och SOVA!!!
    Och hoppas att ingen plingar på dörren och vill komma och bo hos oss på vårt "vandrarhem".
    Lördagmorgon är det första gången på slalomskolan för Katja. Få se hur det går. Söndag ska Tanja har ett litet tjejkalas för tjejerna i klassen.
    Ingen rast och ingen ro, men dessa grejer känns lättare att hantera när man inte har en massa gäster i huset att tänka på och man inte behöver gå omkring och vara trevlig och omtänksam hela tiden

Diz; Vilken historia! Hur mår Tut nu?

Frulle; hur mår DU efter OP?

Cantaton; spännande med broschyren, vill gärna se den se'n om jag får.

Kramen till alla!

• Sonja68

Diz, min T grät också en gång när hon tappade en tand (märkligt nog inte den första), helt plötsligt ville hon ha tillbaka den!

Jag beställde min brudklänning (som egentligen är en tärnklänning) på nätet. Jag var noga med att kolla måtten som stod angivna och så jämförde jag med mina egna.
    Det gick bra.

• Sonja68

Cantaton, du får några styrkekramar av mig också.

Fjällis, starkt att be om hjälp!! Du verkar jämt hjälpa till och ställa upp för alla andra, så du är verkligen värd all hjälp själv

Jag är också lite duktig: Har bestämt mig för att INTE stressa upp mig över att vi är de enda som har kvar julgran och julgardiner, adventsstakar och stjärnor.
    Jag tar bort det när jag hinner. Nu ska här först klaras av T:s tjejkalas på söndag.
    Jag skyller på att vi firar enl. rysk tradition. Dvs. igår firade vi det "gamla nyåret" enl. någon gammal kalender som de följer. I Ryssland är hela januari en jul- och nyårsfest

Men ärligt talat så är jag spyless på julgrejerna, men som sagt, jag tänker INTE stressa upp mig över detta. Jag tar det eftersom.

• Sonja68
    Cantaton skrev 2010-01-15 11:28:00 följande:
    Jag kanske ska ta efter dig där. Med julsakerna.
    absolut, gör det! Det är befriande Skit i alla dumma måsten!
  • Sonja68

Aleta; jag förstår din oro så väl...
    Har missat en del när jag varit borta så länge, men visst var ni ju på magnetröntgen eller nåt sånt just innan jul? Fick ni svar också?
    Jag ber för er lillskrutta ska du veta ♥

• Sonja68

Det är HEMSKT när de är sjuka de små liven...

• Sonja68

Frulle; skit också med kräksjuka, men bra att du är nöjd med tuttarna. Gör det mycket ont??

Min helg har varit som följer:

I fredags slocknade jag kl 19 i sängen med ungarna och TV:n
    I lördags var det upp tidigt, kl 9 var jag i slalombacken med lilla K som skulle på sin första träff med slalomskolan. Var lite orolig att hon skulle tappa humöret, men det gick bra och hon vill fortsätta
    Sedan kom gäster från grannkommunen med sina två barn. De ville gratta T i efterskott. Hade bett dem komma förbi på kaffe, men insåg snart att de var hungriga. Jag hade precis kommit hem från slalomskolan och en handlingssväng från ICA, men hade ju inte tänkt göra någon braklunch precis, utan latmansvarianten. Att 2 vuxna och ett barn extra skulle dyka upp, det hade jag inte räknat med. Men som tur var hade jag köpt några extra nygrillade kycklinglår, kokade ihop bovetegryn till de vuxna (istf ris, ryssar älskar det och våra gäster var just ryssar) och pulvermos till barnen. Tomater, gurka och paprika i massor på en stooooor tallrik, lite bröd och ost och de var nöjda och glada. Ingen bjudmat precis, men va' fan!

Idag har T haft tjejerna från klassen här på kalas.
    De var bara sex st. med lilla K, så det var ganska lugnt.
    T hade själv planerat vad de skulle göra, leka osv. Så jag behövde bara ställa fram fikat, fixa glasstårtan, blåsa upp ballonger och små godispåsar hade jag fixat på lördagskväll. Till skattjakten T hade planerat.

När kalaset var slut stannade min bästa väninna med dotter kvar här (dottern är T:s bästa kompis och var förstås också med på kalaset) och vi städade undan allt, beställde hämtpizza och åt som grisar allihop.

När hon åkt hem så skulle ungarna se barnprogram och jag lade mig med dem på var sin sida om mig. En riktigt härligt Bolibompaslummer blev det Finns inget bättre än att sova så där på eftermiddagen och ungarna ligger brevid och stryker en på håret och kinden ♥.

Senare, när jag vaknat och ungarna gått och lagt sig monterade maken ner julgranen och julpynten, jag tog bort alla ljusstakar och stjärnor (utom i ungarnas rum, för de sover så sött). Så nu är det bara några juldukar och julgardinerna i köket kvar. Utebelysningen får maken ta ner när han känner att han har tid och lust. Ingen brådska för min del.

Så nu ska jag dricka lite grönt te, ta nåt att läsa och slänga mig till sängs igen. Känner att jag fortfarande är några timmar back på sömnkontot.

Kram!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången