Frulle; skit också med kräksjuka, men bra att du är nöjd med tuttarna. Gör det mycket ont??
Min helg har varit som följer:
I fredags slocknade jag kl 19 i sängen med ungarna och TV:n
I lördags var det upp tidigt, kl 9 var jag i slalombacken med lilla K som skulle på sin första träff med slalomskolan. Var lite orolig att hon skulle tappa humöret, men det gick bra och hon vill fortsätta
Sedan kom gäster från grannkommunen med sina två barn. De ville gratta T i efterskott. Hade bett dem komma förbi på kaffe, men insåg snart att de var hungriga. Jag hade precis kommit hem från slalomskolan och en handlingssväng från ICA, men hade ju inte tänkt göra någon braklunch precis, utan latmansvarianten. Att 2 vuxna och ett barn extra skulle dyka upp, det hade jag inte räknat med. Men som tur var hade jag köpt några extra nygrillade kycklinglår, kokade ihop bovetegryn till de vuxna (istf ris, ryssar älskar det och våra gäster var just ryssar) och pulvermos till barnen. Tomater, gurka och paprika i massor på en stooooor tallrik, lite bröd och ost och de var nöjda och glada. Ingen bjudmat precis, men va' fan!
Idag har T haft tjejerna från klassen här på kalas.
De var bara sex st. med lilla K, så det var ganska lugnt.
T hade själv planerat vad de skulle göra, leka osv. Så jag behövde bara ställa fram fikat, fixa glasstårtan, blåsa upp ballonger och små godispåsar hade jag fixat på lördagskväll. Till skattjakten T hade planerat.
När kalaset var slut stannade min bästa väninna med dotter kvar här (dottern är T:s bästa kompis och var förstås också med på kalaset) och vi städade undan allt, beställde hämtpizza och åt som grisar allihop.
När hon åkt hem så skulle ungarna se barnprogram och jag lade mig med dem på var sin sida om mig. En riktigt härligt Bolibompaslummer blev det
Finns inget bättre än att sova så där på eftermiddagen och ungarna ligger brevid och stryker en på håret och kinden ♥.
Senare, när jag vaknat och ungarna gått och lagt sig monterade maken ner julgranen och julpynten, jag tog bort alla ljusstakar och stjärnor (utom i ungarnas rum, för de sover så sött). Så nu är det bara några juldukar och julgardinerna i köket kvar. Utebelysningen får maken ta ner när han känner att han har tid och lust. Ingen brådska för min del.
Så nu ska jag dricka lite grönt te, ta nåt att läsa och slänga mig till sängs igen. Känner att jag fortfarande är några timmar back på sömnkontot.
Kram!