• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

Jag är också med i bandet!!! Jag är sopran oxå, och så kan jag spela triangel... tror jag. Kan väl inte va så svårt?!
    Jag kan inte skriva musik, men är ganska bra på att skriva texter till musik...brukar de säga till mig...de som bett mig göra det... *skruvar besvärat på mig och kollar ner i backen*

Fjosok: DU är väl med i vårat band, visst då?!

Jag är ingen solosångerska, även om jag gjort enklare saker ibland, och jag hade ALDRIG vågat sjunga på vårt bröllop. Jag är så lättrörd. Jag sjöng däremot på våra barns dop, och på lilla K:s dop började jag gråta på sista tonerna. Minnena om att vi nästan förlorade henne när hon var 2 v, vällde upp och jag kunde inte kontrollera rösten längre.

Men fint och starkt gjort av er som vågar!

• Sonja68

Godmorgon!
    Jag lånade bort Lillan igår (tyckte inte att hon skulle behöva vara ute i kylan två timmar med sin snoriga näsa och hosta), och var med T på slalomträning.
    Jag får verkligen SLITA ungen hem från backen!
    Men inte svänger hon värst mycket, det är mest bredbent, rakt och fulla spjäll som gäller !
    Och hon som åkte så fint och tekniskt förra säsongen...

VAR är Tinker och MV85?!?!

Hoho

• Sonja68

Var det någon mer än jag som såg konståkningen igår?
    Jag tycker det är så vackert... Isdans är faschinerande.

Själv är jag kass på skrillor, men min käre make köpte mig nya skrillor när vi var i Moskva. Vi var och åkte hela familjen med farfar och kusiner och tjocka släkten flera gånger. Nu när jag fått ordentliga skridskor, som är varma, sitter som de ska på foten och är ordentligt vässade, så var det riktigt roligt och gick faktiskt ganska bra.
    Vi lekte tafatt och andra såna där lekar när man ska jaga varann. Och svärfar bjöd upp mig till pardans (han är en hejjare på skrillor, gammal bandyspelare som han är) och vi svävade fram på isen
    T hade med sig en bandyklubba och bandyboll och bekantade sig med två tvillingpojkar som hon spelade med.
    Lilla K tränade envist och nu går det riktigt bra även för henne att åka
    Maken är ju förstås duktig på att åka. Fastän han väger 120 kilo och är STOR och MULLIG, så liksom flyyyyter han fram, dansar nästan, rör sig helt obehindrat hur som helst bara... Jag är full av beundran.

• Sonja68

Villemoa, GRATTIS!!!!!!!!!

Fjosok: Säger som Villemoa, stå på dig du, det är DITT liv, du lever det på det sätt du kan och vill.
    Jag kan också bli trött på alla måsten och alla dessa mallar på hur idealfamiljen skall vara.

Heloise: Så trist med indianer, när du hade hoppats på att slippa dem. Men det är bara fortsätta å göka

• Sonja68

Nä nu ska jag hälla upp ett glas vitt som jag haft på kylning. Ungarna vill ha popcorn och lillan behöver torkas i rumpan

• Sonja68
    Fjosok skrev 2010-01-25 11:29:44 följande:
    Förrsten, bilder på nya rosa bakelserna i mitt galleri, eller en av dom "vuxna" klänningarna. Är supernöjd men puffvarning utfärdas
    Wow!!! Supersnygga
    Puff med stil och klass faktiskt.

Flytta norrut du! Hur långt från närmaste "civilisation" ligger huset. Jag får lappsjuka efter två timmar hemma i byn, men inne i samhället går det bra. Vi har allt runt knuten och det tar max 7 min med bil, vartän man ska.
  • Sonja68

Fjosok: så söt och smakfull den var, näbbklänningen alltså.
    Du är verkligen duktig

• Sonja68

Veckan började verkligen bra för min del...
    Bilen var stendöd i morse. Batteriet totalt urladdat. Där står jag med två ungar, hundra ryggsäckar och väskor. Maken jobbar 1,5 mil hemifrån och får inte ha mobilen i fabriken. Mor o far bor 1,7 mil från oss, lokaltrafiken går en gång i timmen. Jag var redan sen. Ja, ni fattar själva. JIIPPPIEEE, de´e´måååååånda'morron.....
    Men då ringde jag brorsan och hade tur. Hans sambo började jobba senare idag och hade tid hos frissan 8:30. Hon slängde sig i bilen och undsatte en mor med två ungar i nöd. Körde den äldsta till skolan, den yngsta till dagis, och mig till jobbet Hon är GULD värd ♥

Helgen har varit bra. Vi har varit hemma, ENSAMMA, och det var gudomligt skönt!!
    Enda svängen utanför dörrn var lördagmorgon till slalombacken. Minus 16 grader, vi packade två termosar med choklad, bulla och varma kläder. Lillan var jätteduktig med skidskolan och den äldre åkte "friåkning" med mig. Maken fick hjälpa till med liften. Ett liftgubbeämne, Bruttan !

• Sonja68
    MittiPrickBrud skrev 2010-01-24 13:01:02 följande:
    PoK alla söta tanter!Här bär det snart iväg för att storhandlas. Har varit så duktig och gjort meny samt inköpslista för hela kommande veckan. Nu ska här satsas!Canta, vi ses på mässan om en vecka, sjukt kul! Jag är lite avis på att din annons syns så bra. Min ligger ju bland företagsregistren och därmed måste man veta vad man söker.. Jag har ju inte heller ett nick som överhuvudtaget avslöjar vem jag är där.. För att inte riskera reklambrott... Ha en underbar eftermiddag alla fina!
    Nu blir jag ju jättenyfiken!!!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången