• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

passionsblomman skrev 2010-03-16 12:40:54 följande:
    Jag sitter på balkongen i min flanellpyjamas och dricker kaffe! Det är förvisso svinkalla nätter, men solen VÄÄÄÄÄRMER!Inatt drömde jag att jag hamnat i ett koncentrationsläger och måste överleva, så jag tänker gå tillbaka till balkongen och andas lugnt och ta in det befriande faktumet att jag INTE sitter i fångläger.
    Hur fick du till det? Har du sett på krigsfilm? Eller är det något djupare som vill upp till ytan och bearbetas?
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-03-16 15:51:45 följande:

Jag är fortfarande hängig och fantastiskt otroligt supertrött, förmodligen utav infektionen som de fortfarande rotar runt om... men idag har jag inte ätit alvedon så jag är liiite bättre. Grodan mår som en prinsessa Men nån sol vart det inte för mig...När jag väl lyckats bylta på mig alla kläder (nu pratar vi skoterbyxor, kängor, fleecetröjor,dunjacka osv....) vilket är jätteprojekt med ond kropp, fått med mig kudde och filt ut och samtidigt släper en kasse med en tidning och en termos te... då var jag så trött att jag höll på börja gråta!Och min käre (fruktansvärt ironisk nu!!!!) make går före mig, ställer sig och pekar glatt på solgropen och säger, vänta,jag ska bara hämta en spade så kan vi fixa till den...Sen håller han i kudden medans JAG skottar om den, får be honom hämta renskinnen och slutligen så kliver han rakt på min kasse... Då gick jag in!Vad jag sa och tänkte lämpar sig inte i tryck....Som tur var kom min bästa kompis förbi en stund senare så jag fick gråta ut i henns famn...JA, jag är trött, hormonstinn och skitless!!!Karldjävel sominte fattar det...
    Här får du en jättekram!
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-03-16 16:41:36 följande:
    En knäckt Björn ha rladdat upp sista bilden på dom nya MISSLYCKADE tärnklänningarna.Fy, bryter ihop här nu så hemska dom ser ut med rosett. Livet är säkert 6-7 cm för långt, rosetten överdimensionerad och nä, detta ser för fruktansvärt ut.
    Så farligt är det väl inte...?
  • Soldemor
    Fjosok skrev 2010-03-16 18:08:32 följande:
    Men det skiter jag i nu, träna, äta, sova och ny dag imorgon.
    Precis! Tänka positivt! Och nu kommer solen också! (iaf här!)
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-03-17 08:02:55 följande:

Nu har den här tanten börjat planera för påskottan Årets höjpunkt vid sidan av julottan!
    Kör vidare med natten till påsk också!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-17 09:19:06 följande:
    Trött Trött Trött. Jag klarar inte av heldagar. Det gör att jag behöver sova en annan heldag. Den här gången idag. Och det har jag inte tid med... och psykologen vill att jag även har kontakt med husläkaren och frågade om det kändes övermäktigt att ringa dit. Jag sa att de kändes okej för att det känns viktigt. Men nu när det var telefontid kändes det hur jobbigt som helst... Jag har dock ringt och flera gånger hamnat i växeln. Och till den där vårdcentralen är det sämst att ringa. "Det är fullt och många på kö till den du ringer, doktorn hänvisar till XX istället, går det bra?" "Ja" "Tack. Hejdå." "Men, men!! Hur når jag henne då?" "Du får ringa igen." "På samma nummer? XX finns ju inte på listan?" "Ja, samma nummer". Och så ringer jag igen och hamnar återigen i växeln som meddelar samma sak... Och då sa jag ifrån och hon sa att sköterskorna kunde boka tid, så dit skulle hon koppla mig (nu gick det bra att koppla!!!). Men sköterskorna kunde inte alls göra nåt sånt... men de kunde lämna ett meddelande till doktorn och be honom ringa upp.Tacka vet jag min gamla vårdcentral med bästaste Ralf. Jaja, nu har jag iaf försökt... och jag HAR tagit mig ur sängen. Fast jag vill helst lägga mig igen...
    P g a sådant här bytte jag till privat vårdcentral förra året. Åker hellre in till Lund än tampas med kärringarna hemma. Där måste man vara ganska frisk för att orka få en läkartid!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-03-17 09:28:38 följande:

Påsknattsmässan har vi ställt in, till förmån för påskottan.Däremot firar vi fortfarande julnattsmässa/midnattsmässa. Jag har dock aldrig varit på någon.
    Här blir det premiär för påsknattsmässa, annars har det bara varit högmässa på påskdagen, nu blir det både och. Du måste verkligen försöka gå på en, de är underbara, heliga, högtidliga och festliga! Och tänk, då behöver du ju inte gå och lägga dig efteråt utan är klar för att börja jobba!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-03-17 09:44:45 följande:

Så praktiskt! Har inte tänkt på det Men en påsknattsmässa har jag faktiskt varit på, till och med lett en. Däremot har jag aldrig besökt en julnattsmässa.
    Den är lika, om inte än mer, magisk!
  • Soldemor

Sitter och skriver manus till påsklandskapsvisning samtidigt som jag dricker cola och försöker sätta glaset ifrån mig -
    *torkar golvet bakom och under datorbordet*

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-17 13:13:39 följande:
    www.hemnet.se/beskrivning/618975Här skulle jag gärna bo!!!Panzer, not so much!!
    Den var jättefin, fast maken hade INTE köpt de innertaken! Golv i taket, liksom! Men vilket läckert kök!
    Berätta nu hur det går med jobben du sökte! Har du hört något? Intervju eller så?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången