• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Panzerfaust skrev 2010-04-08 17:53:39 följande:
    Spana in rymdvaralsen som skrivit i min gästbok...
    Vem då? Hittar inget efter 1/3?
  • Soldemor

I morgon är det den STORA dagen för en liten katttjej...och häxan surtant! KL 06.30 skall vi vara på plats i Malmö för då börjar incheckningen till utställningen! Har ni vägarna förbi Malmö sådär helt apropå i morgon, så välkomna in på Europaporten, där utställningen är!

• Soldemor
    Cantaton skrev 2010-04-09 12:52:43 följande:
    Det är nån som skriver om samma stråksajt i inlägg efter inlägg - oavsett vad som efterfrågas, typ...
    lite trist ja!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-09 13:18:00 följande:
    Alltså, ansiktsbehandlingen hjälper väl knappast min onda rygg, men Torson möjligtvis
    Mentalt kan det väl hjälpa när något känns skönt och bra!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-04-09 15:03:14 följande:
    Låter härligt med ansiktsbehandling Sonja!Jag hade min muntliga tenta imorse, det gick jättebra tills han började fråga om dne enda boken som jag inte fått tag på( kostar 700kr att köpa) så då åkte jag på en rest. Skriv lite om den sa han, hur mkt då frågade jag,5-6 sidor svarade han, då höll jag på och svimma, så han ändrade sig till 4 sidor, men va f-n 4 sidor för en bok? Jag har ju läst 4 "faktaböcker" och 15 romaner på den kursen, undra hur en hemtenta hade sett ut, runt 40 sidor eller? Han är så otroligt överambitiös, förutom det hade vi en väldigt trevlig tenta, med mkt intressant diskussioner, 2 timmar tog den Ikväll ska vi till kompisarna och äta samt se tvserier!Btw min 5 rökfria dag Att jag är liiite tempramentsfull är ju en annan sak
    GRATTIS! Alltid skönt med avklarade tentor!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-09 15:21:52 följande:
    Soldemor; jag har skickat ett litet tackkort till vår präst, kyrkomusikern och kyrkvärden med en personlig hälsning. Ville tacka för den fina musiken och engagemanget, hjälpen med altarblommorna och prästen för att han gjorde vigselakten så fin, varm och avslappnad. Är det töntigt? Brukar präster få tackkort överhuvudtaget? Skickade dem till församlingsexp. alltså inte hem privat. Tänkte att lite uppskattning på jobbet kan väl behövas ibland, även för anställda inom kyrkan?Förutom detta så fick de varsin ask rysk choklad direkt efter vigseln som tack
    Tackkort blir iaf jag alltid väldigt glad för! Då känns det att jag gjort något som blev bra för de inblandade, och det är alltid det som är min ambition. Tror helt säkert att de uppskattar det, inte alls töntigt, tvärtom!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-04-09 20:37:12 följande:
    Men jag DÖÖÖÖR!!! Kvällens upplaga av Så ska det låta är ju så kass sångmässigt att det inte går att titta!
    Nej, helt klart bättre när Rickard O var med!
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-04-13 12:08:45 följande:
    [
    runt 6 i morse vaknade jag med en sådan halsbränna att jag omöjligt kunde somna om,

[/citat]
    Brukar inte halsbränna vara ett tidigt tecken på graviditet?
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-04-13 12:21:23 följande:
    Solde, kan du ta ett snack med högsta chefen så vi får en grodleverns i morgon, helst en snabb utan allför mycket smärta Kram
    Jag skall göra mitt bästa, vi har ju redan bestämt datum för dopet! Jag skall tala med Chefen!
  • Soldemor

Vi var ju på utställning i helgen och det kunde väl gått bättre. Siena var alldeles för liten jämfört med de andra i sin åldersgrupp, domaren tyckte att hon var väldigt mycket bebis fortfarande. Visst, det är hon, hon ligger nog drygt en månad efter i utvecklingen och det beror på att mamman bara hade fyra fungerande spenar men fem småttingar. Så hon behöver växa till sig och få mer erfarenhet av utställningar, det var rätt läskigt emellanåt.
    Solde hade hux flux fått mjäll! (förstår ingenting!) så hon blev sist i sin klass, medan lilla S blev 4 av fem. Men Soldan var rätt så nöjd att få komma tillbaks till sin bur och sin kattmyntaråtta vi köpte där. Hon var i total extas och visste inte hur hon skulle vrida och vända sig.
    Likadant var det när någon kom förbi för att titta på henne. Hon är såå medveten om hur fin hon är. Fröken Linslus!
    Nu blir det paus några veckor, sedan blir det Gislaved 9 maj, då Lillan åker upp med en kusin.

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-04-13 14:12:45 följande:

24 april blir det utställning för våra två missar...
    Ah, på Perserkattens utställning! Lycka till! Är det titel på gång?
  • Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-04-13 14:23:28 följande:
    Enl ett ultraljud så är det en grodbrutta Men inget garanterat förstås!Fast då har jag fyrklöver i småbruttor, så det är tur det finns färg att förga håret med när de kört igenom puberteten allihop
    Du kanske kan byta med någon? Vet man ju själv hur det är att vara tjej i puberteten!
  • Soldemor

Nu fortsätter dagen med konfirmander och sedan en spännande församlingsafton med en friskvårdsinspiratör, som skall tala om "sund livsstil hela livet". Sedan har jag hittat ett nytt hus, ett fint hus (tycker jag). Och så har jag hittat ett hus som troligen är till uthyrning här i byn där jag arbetar. Hmm, kanske något långt för maken, men han lät inte HELT ointresserad. Ja ja, projekt hus (och därmed också projekt garderobsrum) fortsätter.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången