• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Heloise skrev 2010-03-17 14:37:39 följande:
    Nope jag har inte fått varesig komma på intervju eller fått nått jobb Fast det förstod jag ju egentligen, eftersom jag inte har min examen än.Däremot ska jag söka ett informatörsjobb,det ungeför 6-8000kr mer i lön och det motiverar mig nog så mkt. Dessutom tror jag att det är ett kul jobb, även om det inte är vad jag tänkte mig när jag började plugga.Ingångslönen för en bibliotekarie är mellan 21-23´000kr, efter 5 års universitetsstudier. Min kompis som är förskolelärare tjänar mer, och hon har gått 3 år på högskola. Jag tjänar mer än 21 om jag jobbar heltid på ICA...Pengar är inte allt, men det skulle vara roligt att kunna beta av studielånen lite snabbare etc.
    Ja, studilån är så trist att betala, men tur att de finns när man behöver dem!
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2010-03-17 15:10:31 följande:
    Usch tanter!Jag pratade just med maken som är i England just nu och fick en så fruktansvärt obehaglig känsla...Har inte tvivlat eller ens haft en tanke på att han när han är över kan tänkas hålla på med dumheter, men nu så knöt det sig i magen på mig. Till saken hör att han tidigt i vårt förhållande körde dubbel spel och det knäckte nästan vår relation. Det tog lång tid att reparera de skadorna. Den gången var det ren intuition som gjorde att jag fick reda på vad som förse gick och nu fick jag samma känsla i magen igen.
    Var det något han sa, eller något sätt han uttryckte sig på?
  • Soldemor
    MittiPrickBrud skrev 2010-03-17 16:06:11 följande:
    Soldemor, jag instämmer, studielån är bra att ha då man behöver dem, men det är surt att betala år efter år.. Tar liksom aldrig slut heller!
    Jodå, mitt lån måste vara betalt innan jag blir sextio, d v s om 14 år (är jag så gammal? Hu!) Så det blir mer och mer för varje år som de vill ha, blodsugarna!
  • Soldemor
    dfk skrev 2010-03-18 08:50:03 följande:
    Solde, är du sååååå gammal snart...Hihi!!!
    Ja, om typ tre och ett halvt år eller så...men känner mig inte alls som om jag vore det.
  • Soldemor
    didis skrev 2010-03-18 12:03:14 följande:
    men jag är rätt låg för tillfället. Det är så förbannat mycket att göra och jag känner inte att jag lyckas beta av något, allt bara ligger kvar som en blöt filt över mig...I natt vaknade jag av att hjärtat rusade för fullt, då kände jag mig bra liten och ensam... EGENTLIGEN är det väl då jag borde vara här i tanttråden men jag känner att jag inte orkar ge stöd åt alla andra och då låter jag bli istället. Dumt, men inte heller jag är perfekt.Tja det är väl så det är för tillfället.
    Uppenbart dags att krama Didis!

*kramar jättelänge*
  • Soldemor
    MittiPrickBrud skrev 2010-03-18 13:34:10 följande:
    Hej alla tanter!Kramar alla som behöver det !!!Behöver själv lite extra kramar idag. Ska strax iväg och göra en Magentröntgen. Denna gång nacke och bröstrygg... Jag har gjort dessa undersökningar förut, pga annat, bl a cancer, och varje gång jag måste in i en sån där tub kommer minnesbilderna tillbaka av den traumatiska tiden. Är alltså rejält nervös och hatar dessutom att ligga i trånga utrymmen... Bläh, Ursäkta egoinlägg men .. jag lyder mitt eget råd till andra och försöker fatta att jag också _får_ vara svag ibland.
    Du får vara svag - och vi håller om och stöttar! Det är därför vi finns!
  • Soldemor

Det är 10,8 grader ute, plusgrader! Solen skiner lite disigt. DET ÄR VÅR IDAG! Tatarata! (fanfar)

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-03-18 17:33:45 följande:
    Hallååååååååååå!!! -På måndag klockan 10.00 ska vi plocka ägg!!! Jag ska bara ta Puregon idag (om en halvtimme) och imorgon. Sedan är det Ovitrelle och sedan INGET utan bilfärd på söndag upp till gamla hemtrakterna och sonens bästis som väntar otåligt.Det räknades till 9 folliklar idag och "de ser jättefina ut! Jämnstora och väldigt bra!" Så nu har jag hämtat ut kassen med alla grejor på apoteket och slagit till på lite fika från konditoriet mittemot, för man måste väl ändå fira 9 fina folliklar va?
    Det är helt klart en STOR anledning att fira!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången