• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-01-15 11:26:03 följande:
    Har bestämt mig för att INTE stressa upp mig över att vi är de enda som har kvar julgran och julgardiner, adventsstakar och stjärnor.Jag tar bort det när jag hinner. Nu ska här först klaras av T:s tjejkalas på söndag.Jag skyller på att vi firar enl. rysk tradition. Dvs. igår firade vi det "gamla nyåret" enl. någon gammal kalender som de följer. I Ryssland är hela januari en jul- och nyårsfest Men ärligt talat så är jag spyless på julgrejerna, men som sagt, jag tänker INTE stressa upp mig över detta. Jag tar det eftersom.
    "Nu är det jul igen, och julen varar än till påska" Skyll på det!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-01-15 11:26:14 följande:
    Det är väl inte så konstigt - det ligger DIG närmare! Du är ingen hemsk människa för det. Jag tyckte väldigt synd om Melker Andersson när Grill brann för det var min favoritrestaurang (o är väl det nu med iofs ) och sedan när Kungsholmen brann förra året tyckte jag ännu mer synd om honom. Två restauranger på kort tid, och nu bodde jag dessutom på Kungsholmen o hade varit på hans restaurang här o ätit. Det blir mer påtagligt när man har nån anknytning. Jag har också varit rätt avtrubbad från det här med Haiti tills jag började läsa lite artiklar idag... Har iofs varit på Haiti också.
    Tack! Det känns bra att höra!
  • Cantaton

*sätter på Carolas "Credo" på hög volym* Lite popgospelig lovsång kan väl få en på bättre humör?

• Aleta

Visst är det hemskt med Haiti, jag har skänkt 1000:- för att känna att man har gjort något. Det är väl tveksamt om det ryms i vår budget, men det får gå.

Lillan somnade i sin mormors famn nu innan lunch och sover fortfarande. Jag är så orolig så jag vill bara gråta, vad är det för fel?

Julpyntet försvinner faktiskt mer eller mindre av sig själv här. Om man lämnar det tillräckligt länge får mamma nog och plockar undan. Ljusstakarna vill jag ha kvar, det är ju så mörkt annars!

• MittiPrickBrud

Hej sötisar!

Så många grubblerier och jobbrelaterade saker som är igång nu. Kan det bero på nytt år och nya tankar? Jag är ju också inne i sådana tankar väldigt mk, vad ska jag göra resten av mitt liv? Finns det något jag faktiskt kan göra... !

cantaton, jag känner väldigt med dig. Jag vet hur frustrerande det är att "hamna" i de där svackorna, och när det känns som att allt bara går åt skogen hur mk man än anstränger sig och hur rätt man än gör själv. Hatar när omständigheter man inte kan rå på ändå styr hur saker och ting utvecklas.

Fjällis, bra jobbat!

Aleta, styrkekramar till dig!

Sonja, bra tänkt, stressa inte upp dig i onödan. DU bestämmer!

soldemor, det är naturligt att man tänker på sånt som ligger nära en själv, det gör en inte till en dålig människa, och.. du tänker ju på andra också, väldigt mycket vad jag förstår!

Kram till er alla!

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2010-01-15 12:31:59 följande:
    Visst är det hemskt med Haiti, jag har skänkt 1000:- för att känna att man har gjort något. Det är väl tveksamt om det ryms i vår budget, men det får gå.Lillan somnade i sin mormors famn nu innan lunch och sover fortfarande. Jag är så orolig så jag vill bara gråta, vad är det för fel?Julpyntet försvinner faktiskt mer eller mindre av sig själv här. Om man lämnar det tillräckligt länge får mamma nog och plockar undan. Ljusstakarna vill jag ha kvar, det är ju så mörkt annars!

Åhhh... lilla ggummna, håller tumar och tår för att det inte ska vara nåt allvarligt!
    Är så hmeskt när småskruttar blir sjuka, man är så maktlös!

Men, blir du less på mamma så skicka hit henne, här fins det att plocka
    Känner samma sak som du med ljusstakarna, blir så himla mörkt, eller omysigt med för starka lampor!

Fast jag är inte ett dugg stressad över att det är julgrejor framme.. rekordet var og i mitten av februari, men då lessnade barnen
    Vi är ju julfreaks, så det får gärna vara julmys ett tag till...
    men det krasar så konstigt under fötterna när man går och så kan man skriva meddelanden i dammet... för att inte tala om att jag kört om en tvättmaskin för att jag glömde hänga den, för 3 dagar sen...
    Men får jag hjälp är det lika bra att ta bort julgrejorna på engång...

Solde... skönt att höra att du är lika normal som oss alla andra

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2010-01-15 12:41:28 följande:

...Solde... skönt att höra att du är lika normal som oss alla andra
    Har möjligen mina lägg här fått dig att befara något annat?
  • Fjällbruttan

Soldemor skrev 2010-01-15 13:52:04 följande:
    Har möjligen mina lägg här fått dig att befara något annat?

Nope

• passionsblomman

Hejom fejom!

Jag har inte heller plockat bort julsakerna och vår maffiga Kungsgran börjar nu sloka påtagligt. Dvs såpass att tom sambon noterat det. Vi ligger fetback på städningen öht faktiskt just nu. Kommer nog vara samma status ett par dagar till för nu MÅSTE vi veda färdigt så grannen kan få tillbaka sinkap-och-klyv-mojäng nån gång.

Aleta, bor ni ihop med din mamma? Sån´t där generationsboende?

• Fjällbruttan

Nu klickade det till i min hjärna... det tar ett tag just nu
     HELOISE!!! Vad är det för trams att skylla på jobb när du ska vara kanin???

*Nynnar glatt på ...4sekunder, underbart är kort*  

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången