• Cantaton

Nä nu har jag haft lunch i en halvtimma. Det får räcka om jag ska få ihop några pengar också

• Cantaton

Som jag. När jag var så ledsen här på kontoret i måndags smällde jag i mig 5 tablettaskar!!!
    Sonja68 skrev 2010-02-11 12:52:04 följande:
    Jag mår ganska kasst på jobbet just nu Från att ha tyckt att det är jätteskoj att gå till jobbet, att stämningen varit jättebra och vi är ett härligt gäng så har det förändrats. I november. Då vår nya operativa chef började. En sån där mellanchef. Hon får fler än mig att må dåligt, men eftersom hon jobbar mycket med ekonomi och ekonomistyrning så råkar jag ut för henne mer än de flesta andra. Skitjobbigt!Och vad gör jag när jag mår dåligt? Super? Nej. Röker? Nej. Säger ifrån. Nej, inte förrän jag håller på att gå i bitar. Jag ÄTER... Slisk och sött och gärna lite fett också.Att EN människa kan förpesta tillvaron så fort och lätt, det är inte klokt alltså.
  • Cantaton

Kan du påminna mig om vad askonsdag står för? Lärde mig det i mellanstadiet, men det var ju ett tag sedan och just den lärdomen har trillat bak i huvudet...

Soldemor skrev 2010-02-11 13:09:09 följande:
    Nu skall jag göra askonsdagsmässa!
  • Cantaton

MittiPrick, hoppas promenaden gör dig gott. Det är alldeles strålande vackert väder ute och träden är alldeles isande vita och spröda.

• Cantaton

Tack Kjell o Solde!!

På tal om hoppet. Carola anordnar ju snart galan "Hopp för Haiti" (o jag hjälper till på ett hörn). Då ville hon ha blommor i Haitis och hoppets färger. Då tänkte jag: Men, Carola, vad har hoppet för färg? Googlade lite och fann att Svenska kyrkan sätter blått som färg på hoppet. Stämmer det?

• Cantaton

Jag menade grönt. Rörde till det lite

Kjell Präst skrev 2010-02-11 13:45:17 följande:

Jag hade satt en slant på att vitt är hoppets färg (=uppståndelsens färg), men enligt en liturgisk hemsida som jag hittade är det grönt.
  • Cantaton
    Soldemor skrev 2010-02-11 13:41:07 följande:
    Blev precis uppringd av en av mina medtävvlare i "vem vet mest". När vi tävlade, var där journalister son gjorde reportage om Rikard Olsson, och vi syns tydligt på bilden. Nu ringer jag t GP så de får skicka hem ett ex av tidningen t mig!
  • Cantaton

Nu har jag precis haft ett enskilt möte med projektsamordnaren. Han har pratat lite med cheferna om vad som gäller och jag har givit min syn på hur jag upplever saker och ting. Mer än jag nånsin skulle kunna säga till en chef. Jag har bestämt mig för att stanna, men på mina villkor. Har jag inte tid med deras projekt så har jag inte. Jag kan inte längre sitta och vänta på att de ska ringa samtidigt som jag håller alla mina dagar lediga för dem, och så ringer de inte... Så nu tackar jag ja till de projekt jag vill göra, och när de sedan kommer med ett projekt de vill att jag ska genomföra får jag säga när det kan vara klart - utifrån hur mitt schema ser ut. Vi får se hur det blir i praktiken. Men nu bad jag framför allt om ett ordentligt kontrakt. O jag har sagt till samordnaren hur jag har uppfattat att det kontraktet ska lyda. Får se om det ligger ett på mitt bord snart.

• Cantaton

Ja, då är det som det var när jag pluggade och det funkade då. Har bara en hel del känslor att tvätta bort först... Men det ska nog bli okej. Fick en deadline också på det projekt jag gör just nu (kvalitetstestar ett program efter uppdateringen till internet explorer 8). Mkt skönare att jobba mot någon form av mål. Jag sa fredag om två veckor.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången