Tantvarning för 7:e gången
Här blir det kycklingwok.
Här blir det kycklingwok.
Nä nu har jag haft lunch i en halvtimma. Det får räcka om jag ska få ihop några pengar också
Kan du påminna mig om vad askonsdag står för? Lärde mig det i mellanstadiet, men det var ju ett tag sedan och just den lärdomen har trillat bak i huvudet...
MittiPrick, hoppas promenaden gör dig gott. Det är alldeles strålande vackert väder ute och träden är alldeles isande vita och spröda.
Tack Kjell o Solde!!
På tal om hoppet. Carola anordnar ju snart galan "Hopp för Haiti" (o jag hjälper till på ett hörn). Då ville hon ha blommor i Haitis och hoppets färger. Då tänkte jag: Men, Carola, vad har hoppet för färg? Googlade lite och fann att Svenska kyrkan sätter blått som färg på hoppet. Stämmer det?
Jag menade grönt. Rörde till det lite
Kjell Präst skrev 2010-02-11 13:45:17 följande:
Nu har jag precis haft ett enskilt möte med projektsamordnaren. Han har pratat lite med cheferna om vad som gäller och jag har givit min syn på hur jag upplever saker och ting. Mer än jag nånsin skulle kunna säga till en chef. Jag har bestämt mig för att stanna, men på mina villkor. Har jag inte tid med deras projekt så har jag inte. Jag kan inte längre sitta och vänta på att de ska ringa samtidigt som jag håller alla mina dagar lediga för dem, och så ringer de inte... Så nu tackar jag ja till de projekt jag vill göra, och när de sedan kommer med ett projekt de vill att jag ska genomföra får jag säga när det kan vara klart - utifrån hur mitt schema ser ut. Vi får se hur det blir i praktiken. Men nu bad jag framför allt om ett ordentligt kontrakt. O jag har sagt till samordnaren hur jag har uppfattat att det kontraktet ska lyda. Får se om det ligger ett på mitt bord snart.
Ja, då är det som det var när jag pluggade och det funkade då. Har bara en hel del känslor att tvätta bort först... Men det ska nog bli okej. Fick en deadline också på det projekt jag gör just nu (kvalitetstestar ett program efter uppdateringen till internet explorer 8). Mkt skönare att jobba mot någon form av mål. Jag sa fredag om två veckor.