• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Nu har vi haft omvända krubbvisningar, dvs påsklandskapsvisningar, 5 st, puh!

Igår blev det klart med lite ledighet, så i mitten av juli (veckan efter fjälldopet) åker vi till Gotland på bröllopsfest. Paret ifråga gifte sig diskret och borgerligt i höstas och skall nu ha party. Har bokat vandrarhem och båt. Det var inte billigt med den båten! (snål präst-tant)

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-03-25 17:10:47 följande:

Själv ska jag spela Pilatus i en påskvandring som jag skrivit själv. Fem vandringar på måndag och lika många på tisdag. Mellan 20-60 barn per gång.
    När man har roller blir det mer levande, men det kräver lite större arbetslag (och engagemang) än vad jag har tillgång till. Låter som du har en påskprövning att se fram emot...
  • Soldemor

Heja, Blommis! Ruva på! Vi fortsätter med förbön för dina små ägg!
    Bruttan! Tror inte att JV för göra IVF, tror inte att de får skydda sig heller. Är väl Gud som bestämmer om de ska ha barn eller ej.

Nu har vi haft sista påskvisningen, nu skall här göras påsknattsmässa och familjemässa t annandagen. Full påsk här mao. När jag körde från kyrkan dr vi hade visningen, var det
    (plats för fanfar) 16 grader ute. Ja, det är så obeskrivligt underbart. Snön smälter för fulla muggar.

Igår mötte Siena sin första hund, det är Amarettos flickvän som bor i nuset mitt över oss. Hon är en sprallig jaktlabrador, dvs hon är MYCKET otäck och läskig. Blev inte en så lång runda igår heller. Lilla loppan!

• Soldemor

Fjosok: Tycker det är läckert med sådan v-skärning! Känns prinsessigt på något vis.

• Soldemor

Evetuellt kommer jag kasta ut min nygamla jobbdator genom fönstret. Vi har fått nytt nytt office-paket och ABSOLUT inget funkar som jag vill! Jag har inte tid eller lust med strul, jag vill bara få göra mina agendor till påsken i lugn och ro! ARGG!!

• Soldemor
    TinkerBelle skrev 2010-03-26 14:19:00 följande:
    nu ska jag förska få något gjort på min halvtaskiga dator som är super slö.....
    Vill du ha min?
  • Soldemor
    Panzerfaust skrev 2010-03-26 18:17:46 följande:
    Förbannade-jävla-skit-helvetes-kuken vad trött jag blir!Ok, allt ekonomiskt tok H's käre far ställer till är ju som det är, det kan man ju inte göra något åt egentligen.Att CSN väljer att damma ut återkrav samma vecka (kommer bli en 30 000 skulle jag tro) är naturligtvis lite segt...Men varför ända in i glödheta helvete måste alla prylar gå sönder ungefär samtidigt?!Elvisp, micro, brödrost, mixer, DVD-spelare och annat på bara någon månad.Och nu kylskåpshelvetet, vem fan har hört om en kylskåpsdörr som helt enkelt spontan går sönder?!
    Murphy?
  • Soldemor

Här gnos det också:
    Gick av jouren kl 8
    Lämnade bilen för byte t sommardäck
    Gick en halvtimmes rask promenad i byn medan jag väntade på bilen
    Har sprungit i drygt 30 min m stretch efteråt
    Nu är det mellanmål m plan av påskens träning (jo, jag skall joba i påsk också, men bara två gtj. Däremellan blir det konst på Österlen)
    När jag gjoet det är nog tvätten klar somn jag satte på innan.
    Hm, tror inte det är bra om jag sitter för länge, risken är att jag fastnar i soffan...

Blomman: Ta det lugnt med grenar och trädklättring, tänk på äggen!

• Soldemor

Igår var Siena i skogen för första gången. Det var både jätteläskigt och spännande! Tryggast och bäst var det när hon fick sitta i någon famn. Hon är så söt!

• Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-03-29 15:02:01 följande:
    Vill boka en natt i Levi (och två dagar slalom) till mig och maken. Nu i april. Finns ETT dubbelrum kvar till vettigt pris!!Måste boka när jag kommer hem. Bara ingen hinner före
    Var ligger det? Hjälp en geografiokunnig!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången