Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning för 7:e gången

Blomman, hur är det med dig idag??
    Bättre hoppas jag, vill du ska ha en migränfri bra dag med mycket mys

Aleta, hur är det med lillans rygg, hoppas även den är bättre och att ni fått prata med läkare!

• Fjällbruttan

Ordningen är återställd på torpet... nästan...
    Jag är inte irro på maken längre, meddelade honom att jag inte fattade ett skvatt vad han menade, sen for vi till svärfar och fikade, och HAN meddelade att gick det skulle det minsann finnas solosånger och ingen tung musik, bäst är om prästen gugar med lite, då är det som "mamma" vill ha det! ( han kallade alltid svärmor för mamma)
    Phu!!Sjag ringde tjejen som sjöng på vårt bröllop och hon återkommer snarast om hon kan, skulle bara kolla så det inte var nån tenta, men hon blev jättehedrad, känns skönt!
    Och det blir Pippi Långstrump på minnesstunden

Sen var jag duktig! Känner att vi fixar inte hemmet riktigt nu, orkar liksom inte tänka på att byta gardiner osv efter jul, så jag rinde en kompis och sa hjälp, och hon blev jätteglad och kommer på tisdag och städar hela huset med mig, skönt!!

Ikväll ska jag "bara" gå igenom lite låt-förslag jag har fått från Cantaton och se vad han nappar på+ett par låtar till..
    men jag är pedagogisk, skriver ut texterna, sätter på honom hörlurar(då kan han inte smita iväg nånstans) och sen får han välja

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2010-01-15 10:41:41 följande:
    Bravo Fjällbruttan!Och vad duktig du är som kan be om hjälp, det är jag urusel på!

Det var skönt att be om hjälp! Men jag gruvade hela dagen....
    tills jag kom på att jag gillar att hjälpa mina vänner och det känns gott i hjärtat, det kanske funkar tvärtom?? Och det gjorde det, hon blev jätteglad över att jag frågade!

Men det ska erkännas att i grunden var det makens förslag... jag orkar inte städa sa hanoch du ska vila med magen, kan vi inte leja oss själva??
    vi har ju ett företag som städar (+ ved och sådär) med personal som vi tar in vid behov, men jag ringde vår kompis istället, fast hon jobbar i och försig hos oss i alla fall Och hon är makens kusin... de har växt upp tillsammans, känns skönt att det är nån nära.

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2010-01-15 12:31:59 följande:
    Visst är det hemskt med Haiti, jag har skänkt 1000:- för att känna att man har gjort något. Det är väl tveksamt om det ryms i vår budget, men det får gå.Lillan somnade i sin mormors famn nu innan lunch och sover fortfarande. Jag är så orolig så jag vill bara gråta, vad är det för fel?Julpyntet försvinner faktiskt mer eller mindre av sig själv här. Om man lämnar det tillräckligt länge får mamma nog och plockar undan. Ljusstakarna vill jag ha kvar, det är ju så mörkt annars!

Åhhh... lilla ggummna, håller tumar och tår för att det inte ska vara nåt allvarligt!
    Är så hmeskt när småskruttar blir sjuka, man är så maktlös!

Men, blir du less på mamma så skicka hit henne, här fins det att plocka
    Känner samma sak som du med ljusstakarna, blir så himla mörkt, eller omysigt med för starka lampor!

Fast jag är inte ett dugg stressad över att det är julgrejor framme.. rekordet var og i mitten av februari, men då lessnade barnen
    Vi är ju julfreaks, så det får gärna vara julmys ett tag till...
    men det krasar så konstigt under fötterna när man går och så kan man skriva meddelanden i dammet... för att inte tala om att jag kört om en tvättmaskin för att jag glömde hänga den, för 3 dagar sen...
    Men får jag hjälp är det lika bra att ta bort julgrejorna på engång...

Solde... skönt att höra att du är lika normal som oss alla andra

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2010-01-15 13:52:04 följande:
    Har möjligen mina lägg här fått dig att befara något annat?

Nope

• Fjällbruttan

Nu klickade det till i min hjärna... det tar ett tag just nu
     HELOISE!!! Vad är det för trams att skylla på jobb när du ska vara kanin???

*Nynnar glatt på ...4sekunder, underbart är kort*  

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-15 14:05:46 följande:
    . Nu känner sig min sambo genast lite sjuk.... Han frågade efter vårdcentral och så "ifall hman skulle bli dålig"Då sa jag "om du blir lite dålig så tar vi lasarettet och akuten direkt, för allas bästa och din överlevnad"

Stackars karl, du kanske måste lägga kalla handdukar på hans panna....
    Eller hota med att boxa till honom på sprutsticket om han inte klyver färdit veden NU!!!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-15 15:16:06 följande:
    Ja jag skulle JUST skriva det, att ni ju är på samma ställe och ni har väl för tusan ett lager eller så på den däringa affär´n.

Kan man göra det i en lift-kur kan man göra det på personaltoa

• Fjällbruttan

Inte vin Blomman, då kan han skylla på huvudvärk, ge en whisky i mut-bota syfte,
    sen kan han köra vedkap så det sjunger om det

Hoppas han får ett nytt jobb som DU önskar, det låter vettigt

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2010-01-15 14:20:19 följande:
    Så rara och timida vi tanter är!

Hrmmm... kan du skicka över en syndernas förlåtelse...
    har just haft ett mindre vackert utbrott på ärkeaset IRL ochsen skrivit om det i andra tråden...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången