Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning för 7:e gången

Heloise, GBS är grupp B streptokocker... inte riktigt bra att ha i urinen..
    Jag har börjat äta pencillin nu, order från gyn-läkare, de ansåg att även om provet inte visade nåt speciellt kan det dykt upp efter provtagningen, och jag känner min kropp så det säkra för det osäkra!
    Är jag inte bättre inom 5 dagar blir det gyn-läkaren... som finns i LSE..23 mil bort!

• Fjällbruttan

Godmorgon ladies!

har just slagit upp ögonen och är fortfarande trött... vi hade tävling i natt jag och maken-Vem hostar mest.... vi vann båda två

Men njur-bäckensmärtorna har börjat ge sig, alltså var det njurbäckeninflamation och pencilinet hjälper

Nedervåningen är tokstädad av väninnan som var här igår och ungarna fick ett ryck sen jag lyckats byta gardiner så deras rum är städade OCH de susade förbi vårt rum med, alltså hostar vi inte utav damm i alla fall
    Så skönt och stilla i huset nu, hoppas det håller sig några dagar i alla fall!

I kväll eller är det eftermiddag 16,30?? kommer prästen på besök och ska prata om begravningen, så gissa om jag är glad att man kommer in i köket utan att hoppa äver leksaker, kläder och dammråttor!

Heloise, håller med dig, bibliotek är underbara!
    Jag hakar på och gifter om mig, om du betalar

• Fjällbruttan

I´m on, to Bahamas alltså

Där borde vi inte få in älgar på rummet... fast inte hitta shettisar heller
    Men apor kanske??

Sjuklägret fortsätter här, idag är mellantjejen däckad med feber och huvudvärk, där fick vi för att vi gladdes åt att åtmnstone barnen var friska....

Lilla vild är ledig tors-fre från dagis så hon sitter och spanar på Nalle Phu just nu,
    så det är lungt i alla fall och jag blir bara bättre och bättre av pencillinet!
    BM ringde igår, nog f-n hade de hittat GBS, jag kan bli doktor

• Fjällbruttan

Doktor Ruth Mengele er her till er tchänst!!

PC hjälper mot det  men eländet har en benägenhet att komma tillbaka, så det blir mycket provtagningar framöver, misstänker at tjag blir satt på en lågdoskur tillslut som förra gången. De hade hittat eländet vaginalt denna gång så sen tog bakterierna fram pukor och trumpeter och marscherade raskt över till urinet... men jag kom på de jävlarna

Blir en kur med vaginaltabletter också så nu är det storrensning på gång!

Men det positiva är att jag vet att jag kommer bli igångsatt nu eftersom jag måste ha PC-dropp för att inte smitta bebis, så jag slipper föda i bilen!!
    Tjohooo

• Fjällbruttan

Snablar, Sonja snöt triangeln....
    Men jag kan heja på er och klappa ihänder... sjöng i kyrkokören här ett tag, men de la ner efter jag börjat Har fortfarande inte riktigt klart för mig om det berodde på mig eller att körledaren flyttade

Jo, åsså kan jag fixa snittar och skumpa till alla premiärer

• Fjällbruttan

Heloise, du har helt rätt, GBS är inte bra... men jag känner ingen oro nu, gick ju bra med Saga och nu står jag under ständig koll.
    Men det är ockås därför jag ska sättas igång så att jag får PC-dropp så inte bebis får bakterierna, det är nämligen livsfarligt för dem.

• Fjällbruttan

Cantaton skrev 2010-01-21 15:44:08 följande:
    Jag ska svara på inläggen från idag lite senare. Inte minst alla sånginlägg! Men just nu vill jag mest ha hjälp. Är det någon här inne som är bra på trycksaker? Personligen har jag känsla för färg och form och kan någorlunda skapa det vill på en dator. MEN jag kan inte när det kommer till tryck... CMYK, utfall, infall, göra så att text inte blir fyrfärgsseparerad vid export till pdf osv... Är det någon här inne som kan sådant? Jag ska göra en A5-flyer som ska gå till tryck.

Sorry, kan inte ett dugg, men jag kan hålla tummarna för dig!!

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-01-21 18:25:05 följande:
    Rektorn ringde för ett litet tag sen. Vi var ju två det stod mellan och eftersom den andra är fullt behörig (jag har ex-jobb kvar) så måste han erbjuda denna person tjänsten (han sa nästan rakt ut att han hellre velat ge den till mig). Denna person ska svara imorgon så imorgon eftermiddag ringer han mig. Men, han sa också att han hade lite annat i åtanke och gärna vill ha mig till det om nu den andra tackar ja. Sen sa han också att den andra sv/eng-läraren går på ett föräldravik som egentligen löper ut i juni men nu ska den ordinarie vara f-ledig ett år till och då behöver de fortfarande ha en vikarie och då har han mig i åtanke. Han vill alltså hellre ha mig än hon som är vikarie nu jag måste ha gjort ett riktigt gott intryck på den karln! Så nu får jag fortsätta vänta nervöst till imorgon eftermiddag, dock i mindre skala. Hoppas nån förstod nåt av mitt svammel. Är så trött och vimmelkantig efter att spänningen släppt något.

GNÖÖÖÖRK!!! Är det enda jag kommer på att säga just nu...
    Hoppas det blir till nåt bra i morgon!!

• Fjällbruttan

Hallå.....
    trött, trött, trött... men nu är allt bakat till svärmors begravning..
    Igår var vi också på begravning, makens fd chef+ pappa till maken s äldsta bästa barndomsvän..suck! Men jättefin begravning och allt gick bra, men gissa om vi hade ont i magen då vi for dit!

Cantaton, jag såg din annons bums då jag kom in här så jag har ägnat en lååång stund åt den
    Infomativ, lätt att hitta på sidorna och trevlig! Snyggt jobbat!!

Heloise, kram!! Skit med tråkiga besked och indianbesök
    fast som de andra sagt, ni kan ju öva

Villemoa, grattis till jobbet!! Så kul att du fick det, nu kan du sparka AF-monstren i äcken och sträcka på dig ännu mera

Förresten, igår när vi kom från minnesstunden så had vi fått sms!!
    Min bästa kompis hade äntligen klämt ur sig bebisen (vi har bara väntat en vecka!!!) och det blev en liten Axel  

• Fjällbruttan

Tack för alla kramar, det värmer!!!

Men det gick faktiskt bättre igår än vad vi trodde det skulle göra, både jag och maken hade ont i magen, men det gick över förväntan!
    Men vi valde att inte gå fram till kistan, det vart lite för mycket....

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången