Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning för 7:e gången

Sonja, vilken underbar historia, du kommer att sjunga så vackert, för det kommer från hjärtat!!

• Fjällbruttan

Halloj, här kräksnöar det så jag hoppas att vi har tagit snön från småland så Blomma och Blompojken kan ta sig fram vid behov, ett behov som jag verkligen hoppas att det inte uppstår!
    Stackars blompojken!

Liz, kramar till dig, svartsjuka är hemskt, och så svårt att bemöta när det inte fins något ATT bemöta... kram igen!

För övrigt ställer jag in varm choklad och vaniljbullar, ta ni som behöver
    Och en hög med kramar!

• Fjällbruttan

Hej... viskar försiktigt....
    Jag har varit så JÄVLA ARG i helgen så jag har inte ens vågat skriva här....
    Tänk att man kan bli så förbannad på karln man är gift med...håhåjaja...
    Utrett är det nu men jag är fortfarande arg och sårad och förbannad över vad den skithögen(i alla fall just då!!) kan behaga vräka ur sig bara för att han är sur... jag är visst en lat jävel som bara ligger på soffan, har blivit vidrigt lik min mormor (som jag avskyr) och pratar hål i huvudet på alla mina vänner så de inte orkar med mig...och dessutom ställer orimliga krav... Ehh.. jag ville bara ha en kopp te på sängen NÅN gång så jag slapp må så illa av kaffedoften han sprider varje morgon.. och mina vänner, vad har de i bråket att göra...??
    Hmmm... varför kommer de hit och hälsar på då???
    Han har superångest idag, och det kan han fanimig ha , ursäkta uttrycket!
    Nä, jag var inte trevlig heller men jag är försiktigare med ord för de sätter sig fast...

Skit i det , han får väl muta mig med fotmassage...viket jag inte fått ELLER bett om på tre veckor..Lika lite som jag nånsin fått te på sängen denna grav...

JAG ÄR APSUR!!!!!

Ursäkta ett totalt egoinlägg och att jag bara spyr ur mig, men hu så skönt det var!!!

• Fjällbruttan

Aleta, hoppas det fixar sig med taket, vilket skit!!
    Plåtfirmor som Blomman skriver brukar skotta, också sånadär typ "allservice" "hasse fixarn" osv...och de är skyldiga att själva ha försäkring, men kolla för säkerhets skull!

• Fjällbruttan

Fjosok skrev 2010-02-07 12:02:27 följande:
    .Nja, deppigheten är tillfällig. Är väl på grund av en del påhopp. Men jag börjar vänja mig. Är bara hopplös att ta åt mig av allt ...

Bara tala om vem jag ska sätta mig på och krossa så kommer jag
    Är liks så sur så jag kan ta alla som är taskiga mot nån i "tant-tråden"!

Men det gör så ont att ta åt sig!
    Lämnar en hög kramar att ta av vid behov!

• Fjällbruttan

I´m yours, KRAMAR, hoppas att DU mår bra!!
    Stark  kvinna är du!

• Fjällbruttan

Heloise, även jag lyssnar en hel del på cd-böcker, Katarina Ewerlöf tycker jag är en bra uppläsare..
    Men jag klarade ungfär 10 minuter Björn Ranelid, sen packade jag ihop cd-boxen och lämnade tillbaka till bibblan....

• Fjällbruttan

Heloise skrev 2010-02-07 18:42:51 följande:
    Björn Ranelid, ja herregud vad ska man säga? Han må ha vunnit Augustpriset etc men jag står inte ut med att läsa hans böcker. Än värre måste vara att höra honom läsa sina egna böcker.
    Två personer, en tanke!!!

Tänkte att han är ju så i "ropet" nu, så jag måste väl pröva, några minuter cd-bok och två sidor bok... sen la jag ner det projektet!

Annars slukar jag allt möjligt! Deckare, skönlitteratur, biografier och faktaböcker, finns en foobok om konstigt folk(en svensk som jag givetvis inte minns namnet på) som jag lånat ett par ggr... fast just nu försöker jag mig på boken Att föda, igen... kan ju vara bra att minnas vad man ska försöka hinna med under en förlossning  
  • Fjällbruttan

Im yours skrev 2010-02-07 20:44:49 följande:
    Tack för alla goa tankar. Yepp, nu har sista spiken spikats ..... det känns som om jag suttit i en centrifug, el nått annat som snurrar fan så fort Lite mörbultad och ont i håret , men 100% redo att gå vidare. Finns så många möjligheter därute, och jämfört med att gnabbas om imbicilla påståenden så ....... Jag hoppas finna lugnet, o samtidigt bara ge mig hän.Aleta; Usch vad tråkigt för er Jag tror att det är plåtslagare som sysslar med sånt. Hoppas det går bra för er.Fjällbruttan: Kramar om dig, fixar fotmassage, te på sängen, o kommer med fräscha skvaller och modetidningar. När är det dax? Mitt 2.a barnbarn håller på att drivas ut av ivrigt snöskottande Beräknat till den 17/2, men Zandra har det så besvärligt, foglossning samt värk. Men än så länge har bebben inte synts till. Alla inblandade längtar så ............

Lycka till vännen, du verkar redan vara på väg med stormsteg mot ett nytt lugnt och bra liv

Min mellandotter kom den 16/2
    Den hrä knodden ärberäknad till 29/4 men eftersom jag har GBS igen så kommer jag sättas igång, förmodligen i mitten av april... alla barnen har kommit i v.37 utom mellan som kom två dagar in i v.38 så jag räknar iskallt med att slippa gå tiden ut
    och med de sammandragningarna jag har redan nu så hägrar nog snarare en sjukskrivning... så då har jag papper på att jag kan lata mig på soffan

*gonar ner mig med te-koppen och kastar mig över skvallertidningarna *  TACK!!!

• Fjällbruttan

Kjell Präst skrev 2010-02-07 21:26:51 följande:
    Jag lyssnar "hela tiden" på ljudböcker eftersom jag åker buss till och från jobbet sammanlagt två timmar varje dag (och kan inte läsa vanliga böcker då). Jag är med i en ljudbokklubb och har bland annat hört Krister Henrikssons inläsning av samtliga Harry Potter-böcker två gånger, Helge Skoogs inläsning av Per Anders Fogelströms Stad-serie, Torsten Wahlunds inläsning av Stieg Trenters "Aldrig Näcken" m.m. Väljer nästan lika ofta bok efter uppläsare som efter författare.

Harry Potter har vi kört hårt i bilen, både jag och ungarna älskar den
    Vi har ju lite avstånd här...
    Torsten Wahlund har en underbar röst!

Kanske dags med Stad-böckerna i sommar då vi ska på husvagnssemester, perfekt med lite allmänbildning i bilen

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången